Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I den siste tiden så har eg begynt å lære fremmedspråk. Noe eg ikke har hatt mye kjennskap til før, utenom med europeiske språk. Men det går oppover, eg har nemlig begynt å lære russisk. Spennende språk.

To dager siden fant eg ut at: Hvorfor ikke lære et nytt språk?

Eg fant fram til russisk og eg må si det er et spennende språk så langt, har ikke noe så mye vanskelige uttalelse av ord. Det første ordet var selvfølgelig da og etter det privet, men eg syns det russiske ordet for bestemor virket snodig: Babushka: Trivelig det å lære et slikt språk som har ufattelig mye merkelig ord, men eg føler en uttaler det på en bra måte. Eg fikk vite at Do Svidaniya betydde "på gjensyn" (men visste det egentlig fra før). Svidaniya høres ut som et etternavn.

Etter en del lesing og øving av det russiske språket, så fant eg nevnende som et fantastisk språk. Det hadde vert en fin ide med en tur til Russland, for å lære mer derifra.

Eg fant også kinesisk som eg språk eg kunne ha lært. Men det er vanskeligere enn russisk.

Kinesisk sitt ordspråk er vanskeligere å forstå, språket i seg selv er litt inviklet syns eg. Men det hadde sikkert vært et spennende språk for andre som liker Kina generelt.

Dette var en veldig kort blogg, men bare en liten oppdatering mer eller mindre.
  • 0
Dobro blog. Høres spennende ut å lære seg nytt språk ja.
mah boi
  • 0
Siterer Duck Song:
Dobro blog. Høres spennende ut å lære seg nytt språk ja.


Enig. Greit å ha noe annet enn bare tysk, norsk og engelsk.
  • 0
Høres kult ut! oppdater oss mer på dette!
*MacGyver Theme*
  • 0
Da.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Greit å ha noe annet enn bare tysk, norsk og engelsk.


Klarer meg lenge med norsk og engelsk.
  • 0
Siterer Venom140:
Høres kult ut! oppdater oss mer på dette!


Det skal gjøres.

Siterer A to the H:
Da.


Privet.

Siterer SirThomas:
Klarer meg lenge med norsk og engelsk.


Det er vel gøyt med andre språk også?
  • 0
Selv skulle jeg gjerne lært meg Japansk, men for øyeblikket kan jeg ikke stort.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Selv skulle jeg gjerne lært meg Japansk, men for øyeblikket kan jeg ikke stort.


I en annen sammenheng så vurderte eg å lære meg kinesisk, men det ble for inviklet for min del. Japansk er vel nokså likt?
  • 0
Ah, kult! Jeg begynte med hebraisk. Lærte meg en del bokstaver og sånn. Veldig spennende! Men så kom sommeren med sommerjobb, og nå er skolen begynt for FULLT...Så har ikke tid
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Ah, kult! Jeg begynte med hebraisk. Lærte meg en del bokstaver og sånn. Veldig spennende!


Ikke verst. Har aldri prøvd hebraisk før, kanskje eg skal prøve etter at eg har fått taket på russisk.
  • 0
Anbefaler appen "50 languages" som er gratis, har ikke brukt den noe særlig men broren min som har bodd i Ungarn anbefalte den.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Anbefaler appen "50 languages" som er gratis, har ikke brukt den noe særlig men broren min som har bodd i Ungarn anbefalte den.


Ikke hørt om den før, men sjekker den ut etter anbefalningen din.
  • 0
Kult at du lærer deg et nytt språk.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Siterer Sommerstad97:
Kult at du lærer deg et nytt språk.


Russisk er et interessant språk som eg egentlig har vurdert å lære for en del år siden.
  • 0
Har ikke russisk latterlig mange kasus?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Har ikke russisk latterlig mange kasus?


Det har seks kasus, har det ikke?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer remote:
Har ikke russisk latterlig mange kasus?


Det vil eg tru, har ikke kommet så langt at eg forstår meg på akkurat det.

Siterer Ole-Christian / GR®:
Det har seks kasus, har det ikke?


Da har eg lært det også.
  • 0
Siterer Ole-Christian / GR®:
Det har seks kasus, har det ikke?


Da må jeg ha tenkt på et annet språk. Seks er ikke akkurat latterlig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Da må jeg ha tenkt på et annet språk. Seks er ikke akkurat latterlig.


Du må ha tenkt på finsk, som har 15 kasus. Det er latterlig.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Hvis du noen gang har lyst til å lære deg kinesisk, så kan du kontakte meg her på GR. (Jeg startet å lære meg kinesisk for to år siden.)

Lagt til 2013-09-01 21:06:
Må forresten anbefale:
rocketlanguages.com

Veldig engasjerende kinesisk kurs for nybegynnere. Du får en gratis uke i begynnelsen før du må betale ca. en 600-700 kr for fullversjonen.

De har desverre ikke russisk.
Naughty dog
  • 0
Ikke verst. Men eg syns kinesisk er et vanskeligt språk både på grammatikk og ordfordeling. Men eg skal definitivt sjekke ut rocketlanguages.com. Takk for tipset!

Kjipt en må betale etter en uke. Hadde det bare vert noe ekstra gratis versjon som hadde hjulpet mer uten ekstra kostnad.

Synd at dem ikke har russisk, når det er det språket eg lærer meg. Men men...
Hva slags språk innebærer den siden? Alle slags språk?
  • 0
Disse språkene er tilgjengelige for øyeblikket:
- Portugisisk
- Koreansk
- Japansk
- Italiensk
- Hindi
- Tysk
- Arabisk
Naughty dog
  • 0
Siterer yong boy:
Disse språkene er tilgjengelige for øyeblikket:
- Portugisisk
- Koreansk
- Japansk
- Italiensk
- Hindi
- Tysk
- Arabisk


Og eg som vurderte italiensk. Men eg vil si at portugisisk er det neste språket eg kommer til å lære.
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Du må ha tenkt på finsk, som har 15 kasus. Det er latterlig.


Der har du nok språket mitt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!