Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

La én ting være sagt. Etter min trofaste PC har Xbox 360 vært den foretrukne konsollen for meg de siste par årene. Jeg har kost meg med mange av eksklusivene til Playstation 3, men ellers har 360-kontrolleren og Xbox Live vært mer forlokkende enn Dual Shock og PSN.

Når det er sagt kan jeg ikke annet enn å slutte meg til gjengen som holder en knapp på Playstation 4 fremfor Xbox One. I hvert fall foreløpig. Ikke fordi Xbox One er utsatt, eller fordi den nødvendigvis blir en dårligere konsoll, men på grunn av innstillingen til Microsoft.

Dette ikke en ny tanke, men det toppet seg i etterkant av Sonys Gamescom-konferanse denne uken. Under konferansen sendte nemlig Sony et tydelig stikk til hovedkonkurrenten.

- While others have shifted their message and changed their story, we were consistent in maintaining policies and a model that is fair and in tune with consumer desires, bedyret Sony Computer Entertainment-sjef Andrew House på slutten av showet.

Microsoft be tydeligvis fornærmet av utspillet, og kort tid etter kontret de med sine egne meninger. At de har endret så mye er nemlig et tegn på styrke etter deres mening. Det viser at de er villige til å høre på fansen.

De har rett, men det er én viktig ting de unnlot å poengtere.

De hørte på fansen i etterkant. De endret først systemet da tilbakemeldingene viste seg å være negative. De gjorde ikke som Sony, som henvendte seg til fansen og bransjen før de startet jobben, og underveis under utviklingen.

Jeg er ikke sinna på Microsoft, og jeg tar ikke krigen mellom konsollene så nøye, men å spille på lag med fansen og utviklerne helt fra starten er en større styrke i min bok.

<bild>
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Har brukt mer tid på Xbox 360 enn PS3, men nestegenerasjon blir det PS4 i fokus for min del. Dette grunnet Microsoft sin mildt sagt dårlige support, samt mangel på eksklusiver.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Gleder meg så utrolig mye til PS4. Jeg må si meg enig også. Jeg er ikke en Sony fanboy bare pga spillene og selve konsollene, men også for deres gode samarbeid med utviklere og fans.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jeg tror enigheten om at PS4 leder stort i "konsollkrigen" denne generasjonen, i alle fall så langt. De har spilt kortene sine bra så langt.

Tegn på styrke at de skifter mening under press? Det er også et tegn på svakhet, hvis man ser det fra en annen side. De endret fordi de var redde for å miste kunder. Det har de nok allerede gjort, men nå skal de bare redde skinnet sitt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har brukt vannvittig mye mer tid på min XB360 enn min PS3 - og har vært fornøyd med det. Før detaljer kom ut var jeg klar på at jeg ville ha en XBone, men etter at Microsoft startet med å fyllekjøre skuta si endret jeg raskt mening. På meg blir det PS4. XBone har etterhvert endret seg til å bli den konsollen jeg ville ha, men det er for sent - for som du poengterer har holdninga til Microsoft vært hårreisende. Hør på brukerne før du starter og ikke stå prinsippfast på noe fansen overhodet ikke vil ha.

Men det som irriterer meg mest er at med en halv hjerne burde de ha klart å tenke seg frem til at alt tullet ikke var ønsket på forhånd, helt på egenhånd. Det virker som om de har satt en barnehagetante som er mot spill til å styre utviklinga.
@chubbyviking
  • 0
MS har ikkje hørt på kundane sine, MS har reagert på dårlig forhåndssalg og i ettertid prøvd å etterape Sony/PS4/PS+ for å bygge opp att så mykje av forhåndssalget som mulig. I kjølvannet av denne oppattbygginga har løgn på løgn blitt avduka og MS som spillselskap har ødelagt mykje av sin egen troverdighet.

Det som nå er tyngst å fordøye er at MS kan skifte retning igjen. Di framstår ikkje som ei trygg platform å bruke penger på samt har forsatt spill som krever always online for at en-spilleren skal fungere. Sony og PS4 framstår som eit mykje betre alternativ pr dags dato.
  • 0
Her kjenner jeg meg veldig igjen

Jeg tror PS4 tar kronen denne gangen, selv om jeg tror nok om et år eller to vil det være en XBOX One under TVen sammen med PS4'en
  • 0
Mye blir vel snudd på hodet denne generasjonen sammenlignet med PS3/360. Hvor typisk er det ikke at underdogen slår tilbake gang på gang?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!