Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mange vil si at det perfekte kun er en idè. Det finnes ikke i vår verden, men vi har alle tenkt at noe er eller bør være perfekt. Dette er såklart en subjektiv og personlig oppfatning, som når man for eksempel er forelsket. Da er jenta perfekt i dine øyne, men kun en vanlig jente i en annens.

Vi får alle favoritter. Favorittmusikk, -spill og -filmer. "Det har alt", kan vi si. Men hva skjer om man prøver å lage det perfekte spillet?

Tenkt for dere en hybrid av det dere oppfatter som de beste skyte, kjøre eller historedrevne spillene dere har spillt. Man kunne ha FPS - kontrollene til BF3, kjøringen til Burnout Paradise og fortellerteknikken til Valve i ett og samme spill. Hvorfor ikke?

Jeg er sikker på at noen med innsikt i spillproduksjon kunne ha forklart meg hvorfor ikke (hverken fugl eller fisk), men det er ikke poenget. Det perfekte er bare en idè, ikke sant.

Dessuten finnes det eksempler på fusjoner i kunstverdenen som aldri skulle sett dagens lys (Lulu, lookin at you). Men ideene var jo strålende.

Det kommende GTAV ser ut til å fylle mange av kriteriene til et perfekt spill. Slik dybde kan få noen og enhver til å kjenne varmen fra håndkontrollen allerede. Samtidig finnes det bare ett spill der man kan skifte selv mellom skyte og kjørespill når man vil. Nemlig livet.
  • 0
Bra blogg!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Har spilt mange spill, men kan ikke si at noen av dem er perfekt. Det hindrer meg derimot ikke å gi dem den høyeste karakter.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Det var gode tanker rundt GTA 5. Jeg er ganske spent på det spillet selv, men jeg har helt unnlatt å lese noe om det eller se videoer og teasere. Jeg liker å oppleve ting helt uten påvirkning fra media og andre folk.

Jeg tror også at at GTA serien er den som er nærmest en "komplett" opplevelse, ikke perfekt, men altså komplett. Spilleren får prøvd og gjort mye forskjellig samtidig som det drives frem av en, som oftest, upåklagelig historie.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Det er naturlig å tenke på GTA-serien når man tenker på et perfekt spill fordi serien innehar de spillene med mest frihet til dags dato. Det betyr dermed ikke at spillet passer for alle, men man kan i større grad velge hvordan man vil spille det.

Tidenes spill etter min bok er The Ocarina of Time, det er det spillet jeg synes er nærmest perfeksjon. Jeg kan argumentere for dette standpunktet, men det er i stor grad opplevelsene mine med spillet som former disse meningene, slik du sier.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
God og filosofisk blogg dette her.

Det du sier om å blande det beste fra flere sjangere er noe jeg følte Sleeping Dogs gjorde bra. Spillet er på ingen måte perfekt. Men måten det switcher mellom free roaming, kjøre oppdrag, beat em up og skyting er unik til det spillet.

Det jeg annser som perfekte spill er spill jeg ikke vill lagt noe til eller trukket noe fra.
Ett par eksempler:

Journey
The Last of Us
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Uncharted 2
Metal Gear Solid 3 Snake Eater
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer Victorfinne:
Bra blogg!


Takk for det

Siterer AndyLonn:
Det jeg annser som perfekte spill er spill jeg ikke vill lagt noe til eller trukket noe fra.
Ett par eksempler:


Det er vel en grei definisjon.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!