Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå i helgen var jeg ute på byn med noen venner i anledningen at en forlater denne vakre byen (Bergen) og reiser til feil side av fjellene (Oslo).
Jeg er ikke så mye ute og farter så jeg hadde heller liten peiling på hva vi skulle foreta oss.
Det ble et besøk på en kafè der det skulle drikkes kaffe, noe man gjerne gjør når man er 20 har jeg hørt. I mine øyne er ikke kaffe noe som smaker godt, men jeg gir etter for gruppepress i slike anledninger.

Uretten skjedde når vi skulle bestille denne mørke drikken. Jeg skulle ha en vanlig kaffe, uten noe videre hokus pokus. Det ble servert en mørk kaffe med noe som så ut som et blad på toppen (altså ikke en grønt blad, men et blad i formen i det hvite på toppen. Jeg er ikke så stø på hva det heter i den verden.) Min vennine som bestillte det samme fikk også et mønster. Men et hjerte! Og et mye mer forseggjort et sådan.
Nå skal det jo sies at min vennine er ganske attraktiv, og det var en mann som laget denne kaffen. Jeg hadde sikkert gjort det samme jeg, men det skal jo være likestilling! De andre i følget fikk sine kopper med mørk smørje og tendensene var klare. Alle guttene fikk et halvgjort forsøk på et blad, bortsett fra den siste. Han fikk et hjerte han også, men da var det en dame som stod og stelte i stand. Noe som sier litt det også.

Denne uretten gikk jo ikke upåaktet hen og ble diskutert litt utover kvelden.

Desverre stoppet det ikke der. Vi skulle ha oss en is som seg hør og bør på en varm sommer kveld. Denne isen skulle kjøpes på Mcdonalds da vi har en som ALLTID skal ha is derfra når vi går ut. Denne gangen ble kjønnsforkjellene gjenspeilet i at min veninne fikk TRE støyt med sjokoladesaus, mens jeg fikk usle TO. Dette er et reelt problem folkens. Jeg vil ha mer sjokoladesaus.

Nå kan de jo ha med at folk gjerne behandler det motsatte kjønn litt bedre, jeg er kanskje også selv skyldig i en slik sak i ny og ne når jeg tenker meg om.

Men poenget her er: Kan ikke alle få et hjerte i kaffen og tre støyt med sjokoladesaus? Det koster jo ikke noe å være litt hyggeliere mot hverandre. Det var jo noe som ble kalt normal høflighet, noe som i disse dager kan bli sett på som flørting av de som ikke er vant til slikt.

Tenk på det neste gang du har valget, det skal ikke så mye til for å gjøre noens dag litt lysere.
  • 0
Jeg tror det har med at du reiser fra vår vakre regnby til den tullebyen på andre siden av fjellene... ^^
  • 0
Siterer Kenneth Flage / GR®:
Jeg tror det har med at du reiser fra vår vakre regnby til den tullebyen på andre siden av fjellene... ^^


Det er ikke meg som skal flytte, det er en kompis jeg har ingen planer om å flytte ^^
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Vel. God service er jo det som gjør at folk kommer igjen. Så man burde gi det lille ekstra for å vinne konkurransen.

Selv har jeg måttet roe ned litt på servicen på rema 1000 der jeg jobber ved visse personer fordi de misforstår totalt. Tar det som at man vil ha noe mer..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Dette er jo galskap!!! Og de klager over krig og sult i verden?

Denne uretten gikk jo ikke upåaktet hen og ble diskutert litt utover kvelden.

Vet ikke om du er sarkastisk eller ikke :/

Jeg syns godt damene kan skjemmes bort litt hvertfall.
''eh'' - Link
  • 0
Jeg mener at vi menn må mobilisere og gå ut å brenne trusene våre ! ( i mangel på BH`er )
Denne uretten må vi komme til livs.
The gavel corrupts
  • 0
Ja, det er fælt å være mannfolk i dagens samfunn. Huff altså!
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Jeg mener at vi menn må mobilisere og gå ut å brenne trusene våre ! ( i mangel på BH`er )
Denne uretten må vi komme til livs.


Jeg er så enig, en maskulist(?)bevegelse er på vei!
  • 0
Damer kan godt skjemmes litt bort, så lenge de gjør det samme for oss menn. Det er jo så mye snakk om likestilling at det skulle da bare mangle
Jeg er for å fremme vår sak, men tror ikke trusebrenning er veien å gå. Selv om noen sikkert kunne trengt å fornye garderoben.

Og temaet ble faktisk diskutert
  • 0
Kremet hjerte i kaffekoppene.
Dette skal bli min
hjertesak
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Kremet hjerte i kaffekoppene.
Dette skal bli min
hjertesak


*Badumtiss*
  • 0
tihi, tiss xD
''eh'' - Link
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!