Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hei folkens!

Jeg la merke til at denne siden har en egen blog, og at andre skribenter faktisk publiserer ting her... Leses disse tekstene? La oss prøve!

Jeg kan jo først introdusere meg selv: Mitt navn er Kenneth Flage, og jeg har klart å lure meg inn blandt rekkene av skribenter her hos Gamereactor. Velkommen til meg! ^^ Jeg har en akademisk bakgrunn, med fokus på media (og dataspill), hvor jeg skrev min masteroppgave om Horror-dataspill.

Jeg har også vært gamer siden DOS, Amiga og Commandore 64 var de primære spillplattformene, og tenker enda tilbake på den nostalgiske tiden hvor dataspill faktisk virket bedre om du blåste i kasettene før du satte de i konsollen.

Jeg skal nå ut i noe så fantastisk som pappaperm, og tenkte å bruke tiden når prinsessen min (hun er, objektivt sett, verdens søteste baby!) sover til å bidra til dette magasinet her. :) Dette er selvfølgelig forutsatt at nylig innsatte redaktør-Tor ikke sparker meg ut i kulden igjen for å notorisk glemme reglene for bruk av bindestrek, og at "ifølge" skrives i ett ord...

Jeg mistenker at litt (mye) av grunnen til at jeg ble tatt inn i varmen her er min akademiske bakgrunn. Jeg har i løpet av studiene brukt noen tusen timer på å lese, og skrive om, dataspill fra en spillforskers ståsted. Som en konsekvens av dette har jeg en viss innsikt i hva som rører seg i verdens universisteter, og hva andre veldig-mye-smartere-mennesker-enn-meg har funnet ut om dette mediet som vi alle elsker.

Denne innsikten ønsker jeg nå å tilby dere kjære lesere av Gamereactor! Jeg kan skrive tekster for dere her i bloggen, eller eventuelt som artikler når de ikke blir gørr kjedelige (som akadamiske tekster ofte er).

Så... Er det noe jeg burde analysere for dere? Finnes det noen store spørsmål hvor man lurer på "hva sier forskningen om dette"? (Ikke om dataspill og vold; det temaet er gjort til døde...). Hva er forskjellen på en åpen-sentral avatar og en lukket-asentral avatar? Og er Sim City egentlig et dataspill? (Jesper Juul sier nei til sistnevnte... That bastard...)

PM meg, eller skriv i kommentarfeltet under (jeg antar at disse bloggene har kommentarfelt, ja?). Så skal jeg prøve å vri noe spillforskning i retning av å bevise mitt syn på temaet ditt. Høres bra ut? :)
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Først av alt. Velkommen som skribent i GR. Dette høres veldig morsomt ut og ser fram til å lese om det du måtte finne på å skrive om. (Jeg er blank på temaer akkurat nå)

" Hva er forskjellen på en åpen-sentral avatar og en lukket-asentral avatar? Og er Sim City egentlig et dataspill? "

Du må gjerne utbrodere ekstra på disse temaene. Jeg sitter som et stort spørsmålstegn.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg har et spørsmål du sikkert kan svare på. Hva er best av cod-serien og Battlefield-serien?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Jeppzki:
Jeg har et spørsmål du sikkert kan svare på. Hva er best av cod-serien og Battlefield-serien?


Det er jo noe alle veit. Super mario.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Først av alt. Velkommen som skribent i GR. Dette høres veldig morsomt ut og ser fram til å lese om det du måtte finne på å skrive om. (Jeg er blank på temaer akkurat nå)

" Hva er forskjellen på en åpen-sentral avatar og en lukket-asentral avatar? Og er Sim City egentlig et dataspill? "

Du må gjerne utbrodere ekstra på disse temaene. Jeg sitter som et stort spørsmålstegn.


Takk for velkomst!

Da er gjerne det en ende å begynne i; hva er et dataspill (i følge kjedelige forskertyper), og hvorfor Sim City ikke passer i definisjonen! ^^

Og i krigen mellom COD og Battlefield er jeg marginalt smart nok til å ikke svare. Plutselig har vi alle flamewars mor her inne fordi jeg har tatt parti... ;)
  • 0
Jeg foreslår du poster hele masteroppgaven din her.
Neida.
Joda.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Velkommen skal du være. Alltid kjekt med blogger relatert til spill.

Forslag til blogger sier du? Nei, de holder jeg tett inntill brystet .
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Velkommen skal du være. Alltid kjekt med blogger relatert til spill.

Forslag til blogger sier du? Nei, de holder jeg tett inntill brystet .


Takk! ^^

Og du vil holde alle godbitene for deg selv?
http://knowyourmeme.com/photos/92705-sad-panda
  • 0
Skriv mer om Pokémon.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Skriv mer om Pokémon.


Hva burde jeg undersøke om Pokémon da?
  • 0
Velkommen til GR mister!

Hvis du trenger temaer, så kanskje er noe av dette noe for deg?
#En analyse av Final Fantasy og symbolikken i de ulike spillene (VII og naturen, X og religion, XII og politikk).
#En grundig titt på sammenhengen mellom GTA og popkulturelle referanser, og hvorfor soundtracket er alpha omega.
#En undersøkelse for å finne ut hvorfor det ikke er plass til spillhelter med navn som Rick Dangerous and Duke Nukem lenger.
#Undersøke hvorfor UbiSoft ikke bruker kildematerialet fra bøkene til Tom Clancy når de lager spillhistoriene.

Ja, det er meg.
  • 0
Problemstilling:
Bruken av neokulturell diskurs og hyperrealisme som virkemiddel i The Last of Us.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Kenneth Flage:
Citerer Victorfinne kriv mer om Pokémon.

Hva burde jeg undersøke om Pokémon da?


Competetive Pokemon spilling. Smogon er greit sted å starte.

E-Sport kunne vel vært noe å skrive om.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Du kan skrive om spill i akademia?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Strife_Cloud:
Velkommen til GR mister!

Hvis du trenger temaer, så kanskje er noe av dette noe for deg?
#En analyse av Final Fantasy og symbolikken i de ulike spillene (VII og naturen, X og religion, XII og politikk).
#En grundig titt på sammenhengen mellom GTA og popkulturelle referanser, og hvorfor soundtracket er alpha omega.
#En undersøkelse for å finne ut hvorfor det ikke er plass til spillhelter med navn som Rick Dangerous and Duke Nukem lenger.
#Undersøke hvorfor UbiSoft ikke bruker kildematerialet fra bøkene til Tom Clancy når de lager spillhistoriene.

Siterer The Heretic:
Problemstilling:
Bruken av neokulturell diskurs og hyperrealisme som virkemiddel i The Last of Us.

Siterer Kakashi sensei:
Citerer Kenneth Flage:Citerer Victorfinne kriv mer om Pokémon.

Hva burde jeg undersøke om Pokémon da?

Competetive Pokemon spilling. Smogon er greit sted å starte.

E-Sport kunne vel vært noe å skrive om.

Siterer remote:
Du kan skrive om spill i akademia?


Wow, her var det mange interssante temaer! ^^ Jeg har vært bundet av å skrive en del nyheter de siste ukene, men litt inn i september skal jeg se å få snekret en ny bloggpost her!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!