Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Gamereactor har vært en stor del av Xbox 360- og PS3-generasjonen for meg personlig. Enten det handler om nye spill, rykter, lanseringer og diskusjon, så har Gamereactor vært min hovedkilde til informasjon, og har fulgt meg igjennom tykt og tynt. Men har alt vært bare fryd og gammen?

Xbox 360- og PS3-generasjonen hadde mange positive sider, og minnene og timene med denne generasjonen har vært talløse. Nå er starten på en ny generasjon rett rundt hjørnet, og jeg har allerede sagt farvel til Xbox 360´en min. Selv om det var litt trist (føler meg så utrolig nerdy når jeg sier det..), så er det også starten på en ny epoke for oss gamere.

Hvordan vil vi karakterisere denne nye epoken? Og det er her poenget med bloggen begynner å krype inn fra hjemmestedet sitt. Forrige epoke var morsom, men en ting plager meg med den, lik en sur ettersmak etter en god marsipankake! Og den tingen er <drumroll>:

Konsollkrigen!

En utrolig vesentlig del av forrige generasjon, og den før det igjen. Uten flere retoriske virkemidler, skal jeg stille deg noen spørsmål til ettertanke. Tenk over det, og svar gjerne i kommentarfeltet!

Skal vi virkelig fortsette å slenge dritt mot hverandre i den kommende generasjonen også? Er det ikke nok med kranglingen om hvilken konsoll som er best? Kan vi ikke bare godta at vi har forskjellige preferanser og forskjellig smak?

Jeg er mektig lei av alle forumtrådene, alle bloggene, og alle gjestekommentarene jeg kommer over, som handler om konsollkrigen og "fanboyism". Da jeg tenkte over akkurat dette for en liten stund siden, lurte et spørsmål seg inn i tankene mine:

Hva har vi egentlig kommet fram til etter alle disse diskusjonene, etter all denne kjeftingen?

Det er ingen seiersherre, ingen enighet om at en spesiell konsoll er bedre, jeg har ikke sett grafikk som totalt overkjører den andre. Det som gjør meg så irritert, er at all denne kranglingen ikke har gitt oss noe tilbake i det heletatt!

Hva om neste generasjon er generasjonen der vi innfører ett nytt begrep? Konsollfred, og ferdig med det? I et litt teit øyeblikk kom jeg på en sang. "War, what is it good for? Absolutely Nothing!" - Edwin Starr.

Kommenter gjerne i kommentarfeltet under! Setter pris på både kritikk og diskusjon!

"Those who cannot remember the past are condemned to repeat it" - George Santayana.

Takk.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Selv liker jeg de fleste konsoller, og velger derfor ikke ensidig å støtte en side.

Med det sagt, så er det noen konsoller jeg liker mindre enn andre. Dette prøver jeg å forklare ved å henvise til hvordan konsollene fungerer, samt spillutvalget.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Konsollkrigen er ålreit, fordi den gir oss noe å snakke om på forum rundt om kring. Hadde blitt forferdelig kjedelig om vi bare skulle være enig om alt hele tiden, eller bare trekke frem de gode sidene.

Fanboys har jeg ikke stort til overs for, men hvis det er ordentlige diskusjoner ser jeg ikke noe galt i litt krangling.
Om en i slutten kommer frem til noe eller ei, spiller ikke den helt store rollen. Alle maskinene er bedre på diverse ting, og siden vi alle er forskjellige, vil det ikke være mulig å bli enig om en generasjonsvinner.
  • 0
Nintendo kommer alltid utenom og finner alltid sin vei til førsteplassen!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Så du mener at forumet hadde vært stille og kjedelig om det ikke var for konsollkrigen?
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Filimonki:
Så du mener at forumet hadde vært stille og kjedelig om det ikke var for konsollkrigen?


Det hadde naturlig nok vært mindre lyd, men ikke nødvendigvis kjedelig. En ny konsollgenerasjon bringer flere til forumet som vil si sin mening, enten den er seriøs eller bare "Xbox er ræva".
Og siden vi sjelden er enige om noe, blir det " krig".
Så om det er faktiske diskusjoner, eller bare hakking på fanboys, så blir det mer lyd ut av en konsollkrig.
  • 0
Jeg skjønner ikke hvorfor noen på død og liv skal forsvare sin konsoll. Jeg har alltid vært en sony mann, men fordømmer ikke de som holder med microsoft, vi er da alle gamere uavhengi konsoll.
  • 0
Det blir ingen konsollkrig denne gangen. Det er jo ingen som skal ha XBox One..
''eh'' - Link
  • 0
Snaaaaaaap!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
God blogg!

Siterer Subject 17:
Det blir ingen konsollkrig denne gangen. Det er jo ingen som skal ha XBox One..


Uheldigvis har folk hukommelsen til en gullfisk, så alt er nok glemt for lengst.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian / GR®:
Uheldigvis har folk hukommelsen til en gullfisk, så alt er nok glemt for lengst.


Stemmer ganske bra tror jeg!
''eh'' - Link
  • 0
Hahaha! Det gjenstår å se! ;)
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Med fare for å skyte et skudd inn en fredfull folkemengde, så tør jeg påstå det er fullt mulgi å kåre en "vinner av konsollene" denne gangen. PS3 og 360 var i sin tid ganske like. Nå Synes jeg PS3 drar ifra, på grunn av bedre titler, og at tidligere 360-ekslkusiver kommer over til PS3. Xbox har liksom bare Fable og Gears of War og skilte med. Altså, bare Fable å skilte med, og knapt nok det.

Dette inntrykket er bare forsterket med One og PS4. PlayStation kommer med masse interessante titler, mens jeg ikke synes Xbox One ikke har noe som helst spennende å vise fram. Som om ikke det var nok havner One enda lenger ned på wanted-lista pga. høy pris, obligatorisk Kinect, og at Microsoft prøvde å rævkjøre kundene åpenlyst, og slippe unna med det. I don't think so. Dårlig spilltilbud, tilnærmet lik maskinvare som PS4, høyere pris og knytning til et selskap med markedsholdninger jeg virkelig ikke kan sette pris på. Nei, PS4 "leder" soleklart.

Jeg forsvarer gjerne PlayStation. Synes det er gøy å prdøve å diskutere saklig innimellom alt hatet. Hatet heter internett, ikke konsollkrig eller fanboyism. Internett er fult av hat og "fucks" og rage, uansett tema. Vi kan bare gjøre vårt for å sprøyte inn så mye saklighet som mulig (som om det hjelper...). I hvert fall, har ingenting imot opphetet debatt...
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Mange gode poenger. Men du glemmer en ting.. Halo.. *Ba dum dum tshhhh*!!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Joels sa akkurat det jeg mener. PS4 leder soleklart. Microsoft tråkka i salaten.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!