Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

@DonKello & Joelspeanuts Var ikke ment som et personangrep, mer bruk av humor... Eller var kanskje grinebiter et personangrep tilbake??

Jeg spiller for det meste rollespill, og spill i åpne verdener. Å spille en halvtime for så å se litt av en film, som jeg går lei av og vil ta en pause i for å se en nye episode av en eller annen serie før jeg spiller ti minutter før jeg ser resten av filmen jeg gikk lei av er for meg helt utenkelig. Jeg er kanskje en gammel grinebiter, men det å ikke klare å holde fokus lenger enn 20-30 minutter går fortsatt under de to første bokstavene i ADHD (Attention Deficit). Lider du av ADHD har du større problemer enn loadetider, og de er lettere å løse...(med f.eks Ritalin)

Vi har dessuten et annet aspekt her. Når maskinen er ny vil den sikkert skifte fra en funksjon til en annen i løpet av et mikrosekund - men se for deg hvordan den er etter et par år. Harddriven fylles opp, du har en haug med programmer som kjører i bakgrunnen og som trekker kraft. Oppdateringer på oppdateringer vil sakte men sikkert gjøre maskinen treigere og treigere.

Kjører du derimot gjennom forskjellige bokser - tv-mottaker, blurayspiller og spillkonsoll, kan du ha alle tre gående simultant uten at de påvirker hverandre. Du skifter i løpet av et halvt sekund ved å trykke på en knapp på fjernkontrollen.

En annen fordel av å ha separate enheter er tryggheten. Hva skjer dersom din altomfattende XBOX One tar kvelden, Red Ring of Death kommer krypende på og du må sende boksen til service... Da står du plutselig uten TV, uten Blurayspiller, uten netflix og viaplay og uten spillkonsoll.... Ryker blurayspilleren min, så kaster jeg den og kjøper en ny, og i mellomtiden har jeg de andre enhetene operative.

Tro meg, den samkjørte, omniintegrerte, sømløse hverdagen som oppfattes som enkel når(hvis) alt funker som det skal blir et langt større hælvete når en liten ting går feil.
Nettkabler kan bli revet bort av flommen så du blir stående uten nett; det var trist - du får ikke bruke noen av enhetene dine - og det er ikke mulig å kjøpe en ny - for veiene er stengt av et ras.

Jeg er kanskje en grinebiter, men jeg er også en innbitt gamer, som har spilt lenger enn mange av brukerne her har levd. Jeg har hevdet at jeg alltid vil game, men slik utviklingen er i ferd med å bli, kan det faktisk bli spillindustrien som driver meg bort fra favoritthobbyen min. Alt jeg ber om er en maskin jeg kan SITTE og SPILLE på, ALENE, og UTEN å alltid være tilgjengelig for alt og alle.
@chubbyviking
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
Jeg er kanskje en grinebiter, men jeg er også en innbitt gamer, som har spilt lenger enn mange av brukerne her har levd. Jeg har hevdet at jeg alltid vil game, men slik utviklingen er i ferd med å bli, kan det faktisk bli spillindustrien som driver meg bort fra favoritthobbyen min. Alt jeg ber om er en maskin jeg kan SITTE og SPILLE på, ALENE, og UTEN å alltid være tilgjengelig for alt og alle.


Jeg deler synet ditt der, men Xb-one blir nok desverre veldig tilgjengelig. Det blir nok PS4 også. Regner med at neste generasjon også går den veien. Vil tro at du burde holde deg til PC og de forrige generasjonene mens du venter på noe usannsynlig desverre. PC kommer også til å bli mer tilgjengelig da. Men drt er tross alt opp til utviklere om det skal være AO. Både på PS4 og Xbox One. På PC har det allerede vært sånn en stund og jeg tviler på at det endrer seg... desverre..
From green to red our days pass by, waiting for a sign to tell us why. Are we dancing all alone? Collect some stars to shine for you and start today, there are only a few. The sign of times my friend
  • 0
Jeg har fortsatt et lite håp om at steamboxen(eller hva man nå vil kalle den) blir en realitet og at den har et mer spillervennlig fokus enn de etablerte konsollprodusentene. Ny PC står forøvrig på trappen bare feriepenga kommer. Da blir det Total War for alle penga Kommer nok også til å skaffe meg en av de nye konsollene, men vil tviholde på 360n så lenge jeg kan, og ihvertfall frem til det kommer noe jeg har skikkelig lyst på som kommer eksklusivt til nestegen. Og da kommer jeg til å skru av alle de ekstrafunksjonene som det går an å skru av ;)
@chubbyviking
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
Jeg er kanskje en grinebiter, men jeg er også en innbitt gamer, som har spilt lenger enn mange av brukerne her har levd.


Og oss er det for få av her på GR
The gavel corrupts
  • 0
Mye prating om ting som ikke interesser meg,hadde håpet på en presentasjon av en spillkonsoll men dessverre så druknet den i bølgen av alle de ekstra tekninske mulighetene som denne nye konsollen tilbyr oss og Kinect 2.
Sistnevnte var virkelig spikeren i kista for meg...
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!