LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      En venn av meg fortale meg nylig at han skulle begynne å spare opp penger fordi han skulle kjøpe seg en gaming-pc. Til nesten 20 000 !!! Jeg spurte han hvorfor han ville kjøpe PC til 20 000 når han allerede har en PS3. Da svarte han: På grunn av grafikk og prosessor.

      Jeg vet at grafikken og spillopplevelsen er bedre på en PC enn på konsoll. Men seriøst? 20 000?? For spilling? Betalte 2000 kr for Xbox'en min og jeg syntes det var ganske dyrt.

      Jeg må si meg enig med det navnebroren min, Kristian skrev i det nyeste Gamereactor magasinet. "Vil heller sitte med en kontroller foran TV'en enn å sitte foran en bråkete PC med mus og tastatur."

      Hva synes dere? Konsoll til 2-3000 eller en PC til nesten 20 000?
      • 0
      Jeg har både konsoll og gaming-PC, og trives særdeles godt med det.

      Siterer Kristiano:
      "Vil heller sitte med en kontroller foran TV'en enn å sitte foran en bråkete PC med mus og tastatur."


      PS3en er langt mer bråkete enn PCen min.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Vurderte lenge på om jeg skulle ha PS4 eller Gaming PC. Landet til slutt(selvfølgelig) på PS4. For det første elsker jeg Playstation og Sony. For det andre er jeg en konsollgamer. Så sier meg enig i hva Kristian skrev.

      Håper du velger riktig da. Selv ville jeg ha valgt en konsoll.
      "Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
      • 0
      Ja takk begge deler.
      "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
      • 0
      • Enro
      • Enro
      "Vil heller sitte med en kontroller foran TV'en enn å sitte foran en bråkete PC med mus og tastatur."

      Verdt å nevne at jeg sitter med en vanlig Xbox 360 pad foran PCen min, du kan nemlig gjøre mer enn én ting med en PC.

      Uansett, 2000kr gir deg en high-end PC, du kan fint klare deg med ca 6000kr til en vanlig mid-end PC som kjører alt på nesten max. PCen min kostet med nærmere 15000kr, kommer vel opp i 22000kr hvis man regner med alt utstyret jeg har til den, og ja, det var verdt hver krone.

      Et par fordeler med PC:

      Mods: Nye spillmoduser som LotR til Medival: TW, Star Wars til CoD 4: MW, grafiske mods til Skyrim, eller bug fixes og restoration patches til SW: Kotor 2. Muligheten for hvem som helst til å gjøre spill bedre gjør spill bedre.

      Valgfri kontroller: De fleste spill støtter både Xbox 360 pad eller tastatur og mus. Velg det du selv er mest komfortabelt med i de spillene du ønsker.

      Bedre grafikk: Glem tekstur oppløsning for øyeblikket, en PC tilbyr muligheten for 60+ FPS, mer avansert animasjon, mer på skjermen samtidig, Anti-Alasing, og mer avansert fysikk.

      I tilegg er internett mulighetene gratis i motsetning til Xbox live og mer omfattende enn PSN.

      Dagens Windows kan også helt fint kjøre spill fra eldre versjoner, og får du et problem kan det alltid rettes opp i. Du kan faktisk spille spill fra andre plattformer som Wii, PS2 eller NES.

      Pris: Spill er langt billigere enn på konsoll, og over tid aka sommersalgene kan potensielt bruke mindre penger totalt enn du ville gjort på en konsoll.

      Overbevist? Kanskje ikke, det kreves fortsatt en langt større investering i form av arbeid, men det er verdt det for oss som prøver.
      Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
      • 0
      PC ftw og ja for bedre grafikk og sist men ikke minst mus og tastatur!
      Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
      • 0
      Eg har alltid vært en Xbox mann.
      Kjøpte meg en gaming pc på impuls.
      Betalte 12 000 og har ikke angret i det hele tatt.
      Mye mer frihet i spillene og eg er to klikk unna alle de spillene eg vil ha.
      Minuset er at eg ikke har Forza Motorsport eller Metal Gear Solid, men det får bare være ^^,

      Men gaming pc er bedre syns eg.
      • 0
      Når du nevner bråkete PC, så har en kompis av meg en ps3 som bråker som en støvsuger. Det er nok noe galt med den, da...
      Oh yeah? Says you and what army?
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Jeg kjøper heller en bil til den prisen enn å bruke det på gaming-pc.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Ingenting er bedre på konsoll, med unntak av prisen. Alt en konsoll har, har du og på PC, men gjerne bedre, pluss at PC har mye mer.

      PC er milevis bedre, og hvis du ikke er enig har du enten aldri prøvd, eller så er du en 12 år gammel plebeianer.
      Fem-stjerners medlem
      • 0
      Siterer gnyg:
      Jeg kjøper heller en bil til den prisen enn å bruke det på gaming-pc.



      Er nok kanskje mer fornuftig!

      Lagt til 2013-05-14 14:00:
      Siterer Enro:
      "Vil heller sitte med en kontroller foran TV'en enn å sitte foran en bråkete PC med mus og tastatur."

      Verdt å nevne at jeg sitter med en vanlig Xbox 360 pad foran PCen min, du kan nemlig gjøre mer enn én ting med en PC.

      Uansett, 2000kr gir deg en high-end PC, du kan fint klare deg med ca 6000kr til en vanlig mid-end PC som kjører alt på nesten max. PCen min kostet med nærmere 15000kr, kommer vel opp i 22000kr hvis man regner med alt utstyret jeg har til den, og ja, det var verdt hver krone.

      Et par fordeler med PC:

      Mods: Nye spillmoduser som LotR til Medival: TW, Star Wars til CoD 4: MW, grafiske mods til Skrim, eller bug fixes og restoration patches til SW: Kotor 2. Muligheten for hvem som helst til å gjøre spill bedre gjør spill bedre.

      Valgfri kontroller: De fleste spill støtter både Xbox 360 pad eller tastatur og mus. Velg det du selv er mest komfortabelt med i de spillene du ønsker.

      Bedre grafikk: Glem tekstur oppløsning for øyeblikket, en PC tilbyr muligheten for 60+ FPS, mer avansert animasjon, mer på skjermen samtidig, Anti-Alasing, og mer avansert fysikk.

      I tilegg er internett mulighetene gratis i motsetning til Xbox live og mer omfattende enn PSN.

      Dagens Windows kan også helt fint kjøre spill fra eldre versjoner, og får du et problem kan det alltid rettes opp i. Du kan faktisk spille spill fra andre plattformer som Wii, PS2 eller NES.

      Pris: Spill er langt billigere enn på konsoll, og over tid aka sommersalgene kan potensielt bruke mindre penger totalt enn du ville gjort på en konsoll.

      Overbevist? Kanskje ikke, det kreves fortsatt en langt større investering i form av arbeid, men det er verdt det for oss som prøver.



      Sorry. Du har faktisk overbevist meg og jeg er fullt klar over at du kan få en gaming-pc som holder en god stund til ca 6000 kr. Men det er fremdeles 6000 kr!
      Det jeg har kommet frem til er nok at både PC og konsoll har sine fordeler og ulemper.
      • 0
      Jeg går nok for konsoll. Tenkte å kjøpe en grei stasjonær PC snart jeg også, men ikke til en så sinnssyk sum som det.
      Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
      • 0
      Siterer Gamingisforlife:
      Jeg går nok for konsoll. Tenkte å kjøpe en grei stasjonær PC snart jeg også, men ikke til en så sinnssyk sum som det.


      Samme her. Jeg tenkte å snekre samme noe selv til en sum på ca 4000 kr.
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!