Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er lenge siden jul og det er på tide å felle nisseluen ta bort juletreet. Jeg snakker om å bytte profilbilde. Med nytt design her på siden er det kanskje på tide å bytte ut det gamle med noe nytt på flere fronter.

Jeg er ikke en for å bytte profilbilde ofte. Jeg identifiserer meg med avataren min. Og jeg tror andre her også er blitt så vant til den at den er blitt en del av identiteten min her inne. Men noen ganger er det nødvendig å skifte ut det man er blitt vant til. Derfor prøver jeg meg nå med et nytt profilbilde.

Jeg har alltid før valgt et anonymt profilbilde, som står til det anonyme, intetsigende og uoriginale pseudonymet mitt. Jeg liker anonymiteten. Jeg er ikke ivrig etter å knytte mine internettpersonligheter til mitt IRL-selv. På internett står jeg fritt til å forandre språket mitt, holdningen min, hvordan andre oppfatter meg, og hvordan jeg oppfatter meg selv. Men etter at jeg har hatt navn og bilde både i bladet og på nettsiden her ved et par anledninger kjenner en ikke ubetydelig andel av dere meg allerede som mer enn en anonym moderatorskikkelse på andre siden av en monitor. Flere av dere ville trolig kunne kjent meg igjen på gaten, mye takket være min trofaste hatt. Faktisk har et par av dere allerede møtt meg - med hatt.

Så jeg feller nå et lite stykke mer av sløret, og velger et bilde som ikke er fullt så upersonlig. Det er meg. Og hatten min selvfølgelig.

Hva med dere. Hvor opptatt er dere av å bevare anonymiteten på et internettforum som dette? Har du noen gang brukt et bilde av deg selv som profilbilde på et anonymt forum? Hvordan opplever dere det at man kan endre skrivestil og måten man forholder seg til andre for å skape en helt annen personlighet på nettet?

<bild>
Kilde: http://www.explosm.net/comics/3089/
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hatten er ikke like imponerende i miniatyr.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Blir sjelden fin på bilder, som er litt av grunnen til at jeg ikke bruker et bilde av meg selv som profilbilde. Ikke at jeg prøver så hardt heller da.

Anonymitet på internett er en god ting. Man kan diskutere, kommentere og prate uten noe særlig tanke på forholdet til andre og deres syn på deg.
  • 0
Merker at jeg skriver litt mer fritt på GR enn Facebook ja.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Foretrekker å være anonym på en side som denne. Ville ikke skrevet så mye annerledes likevel, kanskje, men man vet jo aldri om man blir gjenkjent på gaten og folk vil ha autografer sånn uten videre. Det kan jeg bare ikke tolerere.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Howdy, sheriff.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg liker ikke å bli tatt bilde av. Det er sjeldent det blir bra og det eneste stedet jeg har hatt bilder av meg er på facebook. Jeg ser egentlig ikke det gale ved å legge ut et bilde av meg selv på GR(bruker mer tid her enn på facebook), men føler bare at det er bedre å bruke bilder som er gaming relatert.

Også var jeg jo månedens bruker i GR #102 tror jeg det var.

Awesome profilbilde, btw.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Gir deg full støtte !

Å bruke et "nickname" er, etter min mening, greit nok men jeg har null respekt for disse avatarene som er gjengs på diverse forum. Jeg tar konsekvent mindre hensyn til folk i full anonymitet under en diskusjon enn de som , om ikke annet, viser sitt sanne fjes.

velkommen i de voksnes rekker

The gavel corrupts
  • 0
Bortsatt fra bildet som månedens-bruker GR #101, så er jeg ikke noe sted å se.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg skal kjøpe meg en slik hatt snart. Ellers, grunnen til at jeg ikke har privatbilde overalt er fordi jeg er rimelig ufotogen. Leter fortsatt etter et bilde av meg med en papegøye som jeg liker svært godt. Kommer nok bilde av meg selv når jeg får meg et bra bilde.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg deler tilnærming med dere som begrunner valg av avatar med opplevelsen av å være lite fotogen. Jeg var heldig med det bildet, i tillegg til at det ikke er tilfeldig at hattebremmen skygger for halve ansiktet mitt. Jeg forsøker normalt å dukke unna om noen prøver å ta bilde av meg.

Men jeg støtter fullt ut retten til å fremstå anonymt på internett. Jeg legger ingen last til andre som velger å bruke generiske avatarer fra Google istedenfor å vise ansiktet sitt. Jeg er sterkt imot trenden med at medier og nettsteder innfører diskusjonsplattformer der man er nødt til å opptre med fullt navn. Jeg mener ytringsfriheten også skal dekke retten til å ytre seg anonymt.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Liker ikke bilder av meg selv. Så velger som oftest en annen avatar om jeg har muligheten til det. Har derimot ikke noe problem med å vise et bilde om nødvendig.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg er ikke spesielt glad i å bli tatt bilder av, så jeg tar heller hånda foran kamera når noen prøver. Jeg gidder ikke ta bilde av meg selv heller, derfor har jeg ikke engang bilde på Facebook.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Inntil svært nylig hadde jeg ikke bilde av meg selv på Facebook heller, og brukte en spillfigur som profilbilde.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Inntil svært nylig hadde jeg ikke bilde av meg selv på Facebook heller, og brukte en spillfigur som profilbilde.

Jeg gidder ikke det selv, da går jeg heller for ingenting. På Twitter har jeg et bilde av en fotballspiller, i og med at jeg twitrer mest om fotball.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Det er sjeldent jeg bruker ett bilde av meg selv som profilbilde på forum og andre steder,foretrekker anonymiteten det gir meg når folk ikke vet hvem jeg er og føler det også mye enklere og skrive som jeg gjør og si mine meninger.
På Facebook hvor jeg har en synlig profil og folk vet hvem jeg er holder jeg for meg selv og passer definitivt på hva jeg skriver og kommenterer der,spesielt siden det er både nær familie og venner på vennelista mi.
Kan ikke akkurat fjerne de fra lista heller,da vil jeg få spørsmål om hvorfor jeg har fjernet de/hvorfor jeg ikke legger de til...
Men når jeg leser det noen av de skriver på Facebook så er det ofte at jeg må ta og holde meg selv igjen for ikke og legge igjen ett svar til de og spesielt når jeg vet hva som skjer utenfor Facebook og i virkeligheten!
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Animorpher:
Men når jeg leser det noen av de skriver på Facebook så er det ofte at jeg må ta og holde meg selv igjen for ikke og legge igjen ett svar til de og spesielt når jeg vet hva som skjer utenfor Facebook og i virkeligheten!


Det er jo det som er kjernen i den ytringsfriheten vi , tross alt, har her i landet.
Å stå opp for hva DU mener og å vise hvem du er og hva du er laget av.

Jeg skjønner komforten med å være anonym men vil like vell minne , Ikke bare deg, men alle om at anonyme innlegg i en seriøs debatt ikke blir tatt seriøst i det jeg kaller "den virkelige verden".
The gavel corrupts
  • 0
Strøkent avatarbytte. For meg som kjenner deg, så skapte det tidligere bildet en unaturlig avstand til tekstene dine. Snodig, men nå er jo alt bedre
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Har brukt bilde av meg selv her før, men synes det er kulere å ha ett profilbilde som er knyttet til noe jeg liker for tiden. Det er ikke meg på bildet jeg har nå.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Å bruke et "nickname" er, etter min mening, greit nok men jeg har null respekt for disse avatarene som er gjengs på diverse forum. Jeg tar konsekvent mindre hensyn til folk i full anonymitet under en diskusjon enn de som , om ikke annet, viser sitt sanne fjes.

velkommen i de voksnes rekker


Og jeg tar konsekvent mindre hensyn til folk som lar slike overfladiske ting bety noe som helst. Det må da være det som blir sagt som er viktig, om det er en fyr med muskler, ei blonde berte, en nerd eller en "hipster" kan da ikke bety mye, og hvor må du da vite det? Hvorfor skulle oppfatningen av det som bli sagt forandre seg basert på hvorvidt en vet, eller ikke vet utseende på personen som ytrer ordene?

Uansett om en har et bilde av seg selv, bruker en avatar, eller ikke bruker bilde, så kan det bli brukt mot en, men ved å ikke bruke seg selv slipper en ihvertfall ubehagelig konsekvenser utover forumet, og Internettsfæren.

Folk kan bruke hva dem vil for min del, forandrer i utgangspunktet ingenting. Samtidig synes jeg det er synd at så mange ikke bruker bilde av seg selv fordi de ikke føler at de er "fotogene" eller "pene" nok. Jeg fotograferer en del selv og synes det er synd (og irriterende) når folk dekker over ansiktet og får helt panikk i samme rom som et kamera. Hvis noen har lyst til å ta bilde av deg er det fordi, enten er familie/venner som vil ha et minne, eller fordi fotografen synes det er noe ved deg som er verdt å ta bilde av, og det er sjelden negativt, direkte stygge bilder blir ikke brukt, og ihvertfall ikke på en måte som harselerer med motivet. Mange tror dessuten at de er mye "styggere" enn det andre folk oppfatter dem som.

Men at folk vil være anonyme iforhold til Internett er som sagt fullt forståelig, den tankegangen lever jeg etter selv også, selv om jeg egentlig ikke har noe imot å bli tatt bilde av eller noe slikt.
This is great banter, it really is.
  • 0
Dersom jeg har god kontakt med en person over tid uten å vite hvordan vedkommende ser ut, håper jeg å få se personen etter hvert.

Det gir en slags trygghet når jeg vet hvordan den jeg snakker med ser ut, spesielt hvis det er sterke ting som blir snakket om. Da vet man hvilken person disse ordene kommer fra, enten de er positive eller negative. Men samtidig kan et bilde si lite om den enkeltes personlighet.

Har selv bilde av meg selv her på GR, men tror ikke jeg blir gjenkjent på gaten av den grunn
  • 0
Jeg liker anonymitet på nettet, men legger ikke spesielt merke til hvis andre folk har bilde av seg selv eller ikke. Men jeg har stort sett de samme meningene blant ekte folk som jeg har blant avatarer.
  • 0
Diggin da hat.
Per aspera ad astra
  • 0
You sure love your hat xD
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!