Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ifølge Wall Street Journal vil sonys neste konsoll streame PS3-spill. Synes det var såpass interessant at jeg oversatte like så greit hele saken. HERE WE GO!!! (som Mike Goldberg ville ha sagt)

Sony planlegger å benytte seg av streaming-teknologi i sin neste konsoll, i tillegg til andre forbedringer for å styrke posisjonen, hevder folk med kjennskap til selskapets planer.

Den nye teknologien som lar brukere streame spill over nettet, skal vises frem sammen med den nye konsollen førstkommende onsdag. Strømningstjenesten er designet for å spille PS3-spill på den nye konsollen, som også vil kunne kjøre nye spill fra disk (Blu-ray).

Det virker naturlig etter at Sony kjøpte opp Gaikai Inc. forrige år for omlag 380 millioner dollar. For selv om mange selskaper nå tilbyr å kjøre enkle spill over nettet, var Gaikai én av få selskaper som kunne kjøre virkelig grafikktunge spill som vanligvis krever mer av maskinen din - mer likt en dedikert spillPC eller konsoll.

Streamingteknologien er en av flere nye forbedringer som hører med den nye konsollen, som skal bli avslørt i New York på onsdag. Playstation 4 vises også frem med et mer presist Move-kamera og Dual Shock-kontroll med berøringsflate, ifølge kilder som har fått informasjon om utstyret.

Det er også demonstrert lignende forbedringer i forhold til bevegelsesspilling hos Microsoft, som også skal vise frem sin neste konsoll i løpet av året. Kinect-sensoren er nå oppgradert for å gjøre en bedre jobb med å identifisere og spore bevegelser, samt fange opp tale fra spillere, ifølge folk som har blitt informert om selskapenes prototyper.

Likevel virker det som om Sonys nye streaming-teknologi vil være nyvinningen som skaper mest oppmerksomhet. Mange toppsjefer i bransjen hevder at spilling i nettskyen blir en viktig del av markedet, og understreker at det både kan holde kostnadene lave for brukere og gi fordeler som å spille intrikate spill på enkle, mobile enheter.

Uansett, Sony kjører på for fullt. De har investert tungt for å klargjøre Gaikais tjeneste. Microsoft har også eksprimentert med sin egen variant av spilling i nettskyen, ifølge ansatte i selskapet, men har tidligere satt spørsmålstegn ved kostnadene med å bygge en tjeneste stor nok til å nå alle kundene.

Kilde.

<bild>
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Vel, jeg hadde også satt pris på om den kunne kjøre PS3-spill på disk. Jeg undres også litt på hvordan PS Plus-systemet skal videreføres. De som har abonnement, fra før, og har det mens de kjøper PS4, vil de da også ha det på PS4, eller gjelder det da kun PS3? Det er noe jeg lurer litt på, for jeg vil med glede betale for en lignende ting på PS4. Jeg har fått mange gode spillopplevelser jeg aldri ville fått via PS Plus.

Det bildet av kontrolleren så forøvrig mye bedre ut enn det som var på forsiden her og dagen. Dette bildet fikk kontrolleren til å virke mye mer elegant.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Vel, jeg hadde også satt pris på om den kunne kjøre PS3-spill på disk. Jeg undres også litt på hvordan PS Plus-systemet skal videreføres. De som har abonnement, fra før, og har det mens de kjøper PS4, vil de da også ha det på PS4, eller gjelder det da kun PS3? Det er noe jeg lurer litt på, for jeg vil med glede betale for en lignende ting på PS4. Jeg har fått mange gode spillopplevelser jeg aldri ville fått via PS Plus.

Det bildet av kontrolleren så forøvrig mye bedre ut enn det som var på forsiden her og dagen. Dette bildet fikk kontrolleren til å virke mye mer elegant.


Jepp. Ser bedre ut, men synes likevel det er noe som skurrer med det. Kontrolleren ser ikke bra ut i mine øyne. Bildet er ikke bekreftet. Det kan være lekket... Men er mest sannsynlig en såkalt mock-up. Time will tell.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Flott!

Begynner å bli lei av ryktene, tho. Kjenner jeg gleder meg til onsdag!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Kristian:
Jepp. Ser bedre ut, men synes likevel det er noe som skurrer med det. Kontrolleren ser ikke bra ut i mine øyne. Bildet er ikke bekreftet. Det kan være lekket... Men er mest sannsynlig en såkalt mock-up. Time will tell.

Det kan jeg si meg enig i. For å være ærlig bør kontrolleren være litt større både i bredde og lengde hvis de skal ta berøringsflate på den. En liten touchflate som er kronglete i bruk bør unngåes.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Hvis det skal stemme at PS4 vil streame PS3 spill så håper jeg bare at det ikke vil ha noen innvirkning på spill fra andre regioner,halvparten av mine PS3 spill er fra Usa...
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Hvis det blir streaming så lurer jeg bare på hva som skjer med alle PS3 spillene jeg har på disk? Må jeg ha PS3 for å spille de? Hva hvis PS3en en dag ryker? Håper VIRKELIG at samlingen jeg har av PS3 spill på disk på en eller annen måte kan brukes på PS4...
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Siterer P-Dude:
Hvis det blir streaming så lurer jeg bare på hva som skjer med alle PS3 spillene jeg har på disk? Må jeg ha PS3 for å spille de? Hva hvis PS3en en dag ryker? Håper VIRKELIG at samlingen jeg har av PS3 spill på disk på en eller annen måte kan brukes på PS4...


Trolig har ikke diskene dine noen som helst verdi på PS4.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Litt kjipt om man ikke kan bruke PS3 spillene man har kjøpt. Gjelder jo også å ha stabilt nett om man skal streame spill.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Spennende nyhet, men vil det da si at eiere av PS3-spill skal laste opp spillene sine til nettskyen (tipper dette krever PSN+ membership) og streame dem derfra? Litt kjipt å måtte kjøpe spillene på nytt. Eller vil de gå for en integrert streaming-løsning for alle som har betalt medlemskap? Hadde ikke vært meg imot å betale 50 - 100kr måneden for å spille alle PS3-spillene (samt PS1 og PS2) som er utgitt via streaming.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Synd om diskene fra Playstation 3 ikke kan brukes på Playstation 4. Men bra at konsollen har en form for bakoverkompatibilitet.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Angående det HVIS om atte dersom atte ps3-en ryker. Det er forsåvidt ingen menneskerett at du skal kunne ha noe som funker til du blir 80år gammel. Ta godt vare på utstyret ditt så har du en god konsoll lenge.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer David Selnes / GR®:
Eller vil de gå for en integrert streaming-løsning for alle som har betalt medlemskap? Hadde ikke vært meg imot å betale 50 - 100kr måneden for å spille alle PS3-spillene (samt PS1 og PS2) som er utgitt via streaming.


Dette hadde jo vært helt fantastisk. Kanskje ikke så veldig lønnsomt i forhold til digitalsalg, men det ville nok booste konsollsalget ganske bra.
  • 0
Som med filmstreaming går smertegrensen min på 80 kroner. Er ikke villig til å betale mer enn det i måneden, ikke på studentbudsjett i hvert fall.

PS: Den kontrolen er ganske sweet. Håper Det er en skjerm i midten der, i tillegg til touch. Men som Kristian sier, sannsynligvis bare fotofikling.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!