Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siterer Archana:
Det er risikofylt å leve også. Man kan få skader, infeksjoner og sykdom av millioner av årsaker.

Det er ingen som skal tvinge deg til å være enig, men du blander jo inn absurde argumenter, det er jo det man reagerer på her ikke det faktum at du er uenig... ;)
Tatovering er teit fordi det er mainstream og dermed blitt en hype, og du vil ikke ta en på grunn av at alle andre har det (ref: "Så, nei, blir nok ikke å ta noen tatoveringer før populæriteten er tilbake på normalnivået igjen.") Samtidig sammenligner du tatoveringer med forskjellige røykpakker, kun fordi man kan velge selv hva man vil ha.
Røyking gir deg kols og kreft. En perfekt utført tatovering gir deg ingenting annet enn et kunstverk på kroppen, og angrer man, så har man valgt feil. Altså ens egen feil. Ikke blekkets, ikke artistens, ikke motivets feil.

Men tilbake til "ut av hypen".
Så du ønsker deg altså tilbake til en tid hvor det å ha tatoveringer gjorde at du ble satt i bås, alle tror du er kriminell eller en sjømann, eller står i liga med japansk mafia. En tid hvor man ikke fikk seg jobb om man har noe som helst form for synlig tatovering, og OM man skulle ha det, kunne man risikere å få arbeid utført av mennesker med utstyr som ikke var sterile, og dermed kunne bli smittet av hepatitt eller HIV.
For i dagens samfunn, hvor det er frie kunsttolkninger, så vil ikke denne "populariteten" synke. Kvaliteten vil synke utover hvor mange idioter som finner ut at tattoo-kit på ebay er kjempekult å eie, men desto viktigere er det å stå fram med det mest unike man har - seg selv og sin egen interessekatalog. Tatovering, scarification og branding er kunstformer som utføres av kunstnere, bare på et lerret av hud. Det er ikke en hype.


Bravo
bra du skjønte at det er risiko med de fleste ting i livet.

Ellers ser jeg at det er lite poeng for meg å diskutere vidre
siden du tydligvis ikke leste Linken om at i sjeldne tilfeller så kan tattis føre til en skade/reaksjon.
Leger fraråder ikke folk å ta tattis fordi sjansen er liten eller mikroskopisk for at noen skal få ett problem med det dersom
du får det gjort hos en profosjonell tatovør.

Det er heller ingen som fraråder
å reise med fly siden sjansen er liten eller mikroskopisk for å styrte.

Det er dog ingen som påstår av fagfolk som visse andre her mer enn antyder
at risiko ikke er ikke eksisterende
at det aldri kan gjøres menneskelige feil etc.
Eller kanskje du syns at din påstand er rett og det som står av informasjon av slikt er bare absurd?

Noen syns at Justin beiber ble en klyse da han ble berømt.
Andre liker han.
Noen likte han bedre før han ble berømt.
Noen Liker han bedre etter han ble berømt.

Fins sikkert hundre andre sammenligninger man kan gjøre som både gjelder ting, politikk, personer, religion, etc uten at jeg gidder å ramse opp dem og hvordan.

Du snakker om en tid der folk med synlige tatoværinger ikke fikk seg jobb og diverse.
Her kan jeg si at du prater bullshit
siden jeg hadde en onkel som hadde masse Tatoveringer på den tiden og endog synlige.

Han hadde ikke noe nevneverdig problem med å skaffe seg jobb han og heller ikke possisjon i samfunnet.
Hadde jobb som alt fra buss til snekker diverse annet og fagforeningsmann i transportarbeiderforbundet.

Joda han ble sett ned på av enkelte
såkalt trynefaktor opplegg, det la dog ikke noe demper på hans karriere eller liv.
Det du prater om kalles en klisje
eller at du har sett for mye filmer hvor slikt er normen eller så har du hørt for mye urban legends/rykter.

Man gjør det en vil med livet sitt til tross
for forhåndsdømming eller lignende
Det man må ha er viljestyrke og pågangsmot dersom man har slikt da.

Jeg kan dog trygt si at hvis ikke menneskeheten hadde hatt denne generelle egenskapen så kunne vi like gjerne gravd oss ned og Onkelen min hadde dette i monn.
  • 0
Well, that escalated quickly!
  • 0
Jeg kan ikke annet enn å le, og gir herved opp, å snakke til en stein er ca. umulig.

PS: venter på bilde, Suzanne
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Jeg kan ikke annet enn å le, og gir herved opp, å snakke til en stein er ca. umulig.

PS: venter på bilde, Suzanne



Siterer Archana:
Hahahah, are you SERIOUS dude? Du sammenligner røyking som er skadelig, med kunst? Vet ikke hva du er høy på, I want some of that.


Jeg kan ikke annet enn å le av en bimbo/goth berte med kortidshukommelse som ikke kan la være å bry sitt lille hode med ting hun ikke fatter selv heller.
  • 0
Vi setter en strek der.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Archana:
PS: venter på bilde, Suzanne

Enig med Archana
Ja, det er meg.
  • 0
Jeg skjønner ikke helt riktig hvorfor folk er interessert i å tegne seg permanent på kroppen, men hver sin lyst. Sålenge man blir fornøyd selv, og det ikke er skadelig i noen særlig grad, så ser jeg ikke noe problem med tatoveringer.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!