Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nærmere bestemt Memento Tattoo på Sagene, hvor de flotte damene Kari, Camilla og Linn-Theres holder til. Lokalene er lyse, ryddige og hyggelige, og ligger vegg i vegg med en klinikk som driver med laserfjerning av tatoveringer. Greit hvis man absolutt ikke skulle bli fornøyd med resultatet. Ikke at det er noen fare for det hos Memento-jentene, de er ekstremt dyktige, og fryktelig hyggelige. Jeg fikk sjokoladekjeks før jeg måtte i stolen, og trøffelsjokolade etterpå fordi jeg hadde vært så flink! Jeg skal med andre ord tilbake dit for tatoveringer nummer 3 :)

Sånn så det altså ut da jeg bestemte meg for å få litt mer blekk på kroppen:

Noen andre her på GR som er "inked"? I så fall, hva og hvorfor?
:)

  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Nei, har ikke blekk enda. Kan tenke meg at jeg får meg seks stykker etterhvert. Hvor en kommer til å ha en betydelig stor størrelse.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Er en del Tønsbergensere som går rundt med tatoveringer jeg har designet.
Lagde en til meg selv for noen år siden, men jeg har aldri tatt steget å faktisk fått tatovert den noe sted, ettersom jeg har ekstrem fobi mot nåler
  • 0
Har alltid hatt lyst på tatoo, men er livredd for nåler, så har ikke blitt noe (ennå?)
Ja, det er meg.
  • 0
Det er veldig populært med tatoveringer for tiden. Ikke bare sjømenn og kriminelle som har dem lenger, for å si det sånn.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Gratulerer med ny tatovering.
Har lenge vurdert en selv. Må bare bli 100% sikker på hva og hvor.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg har ikke spesielt lyst på tatovering selv egentlig, men gratulerer.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer remote:
Det er veldig populært med tatoveringer for tiden. Ikke bare sjømenn og kriminelle som har dem lenger, for å si det sånn.


De kriminelle er altså hipstere i denne sammenhengen. Om jeg ikke tar feil, var det også kriminelle som startet med sagging.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Strife_Cloud:
Har alltid hatt lyst på tatoo, men er livredd for nåler, så har ikke blitt noe (ennå?)

Nåler og lav smerteterskel er hva som holder meg tilbake fra og ta en men det vurderes.Gøy og høre at du har funnet noen kvinnelige tattovotører,her oss meg er det bare typiske menn med skjegg og tatovoteringer som gjør jobben.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Prikketeknikk-tattoo? Har sett mye bra fra Mementojentene ja, spesielt Kari. jeg vil se bilde, Suzanne! Anbefaler også å sjekke ut verk fra Trine Grimm og Electric Linda. Flinke norske damene!

Selv har jeg tre, ankhen fra Vampire The Masquerade Bloodlines, Lara Croft og en halvdød Vivien Leigh. Mere skal det bli!
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Gratulerer! Er ikke imot tatoveringer, bortsett fra store. Små er helt fint.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
De kriminelle er altså hipstere i denne sammenhengen. Om jeg ikke tar feil, var det også kriminelle som startet med sagging.


Ånei, ånei. Vedder på at de hørte på Justin Bieber før han ble kul også. Hipstere er kriminelle!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Gratulerer! Personlig er jeg imot tatoveringer.
  • 0
Blitt for mye hype rundt det.
Mange tar det bare fordi kompisen eller venninen tar det eller fordi det er blitt kult og hipt å ha tatoværing.

Hvor blir det av særegenheten oppi det hele liksom?

Så, nei, blir nok ikke å ta noen tatoveringer
før populæriteten er tilbake på normalnivået igjen.
  • 0
Siterer fantomena:
Gratulerer! Personlig er jeg imot tatoveringer.


Har du tre gode grunner til å være imot tatoveringer ?

En ting er å ikke like dem, eller ikke ville ha en. Men å være imot dem høres litt fundamentalistisk ut..
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Lodium:
Blitt for mye hype rundt det.
Mange tar det bare fordi kompisen eller venninen tar det eller fordi det er blitt kult og hipt å ha tatoværing.

Hvor blir det av særegenheten oppi det hele liksom?

Så, nei, blir nok ikke å ta noen tatoveringer
før populæriteten er tilbake på normalnivået igjen.


For et teit argument å ikke skulle ta seg tatovering. Det er da mye mer spesielt å ta en nøye uttenkt tatovering fra en særdeles god tatovør, enn å være som disse sauene som kun tar for å ta det.
Det handler om motiv, motiv, motiv. Og hvorvidt man bryr seg nok til å tenke over hvem som kan utføre den best, og ikke bare stikker innom en random sjappe....

Personlig gir jeg blanke f i hva andre gjør, for jeg vet at mine tatoveringer er spesielle og skiller seg ut når jeg står ved siden av et mainstreamtroll med sitt eget navn og 5 stjerner tatovert på armen. (No offence om noen av dere har det, men det er tross alt det som er poppis nå) Det er der særegenheten kommer inn.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer remote:
Det er veldig populært med tatoveringer for tiden. Ikke bare sjømenn og kriminelle som har dem lenger, for å si det sånn.


Nå har det seg faktisk sånn at jeg er en kriminell sjømann


Siterer Archana:
Prikketeknikk-tattoo? Har sett mye bra fra Mementojentene ja, spesielt Kari. jeg vil se bilde, Suzanne! Anbefaler også å sjekke ut verk fra Trine Grimm og Electric Linda. Flinke norske damene!

Selv har jeg tre, ankhen fra Vampire The Masquerade Bloodlines, Lara Croft og en halvdød Vivien Leigh. Mere skal det bli!


Den jeg har på ryggen er prikketeknikk av Kari. Den nye er mer flytende blekk i vann-aktig og er utført av Linn-Theres. Skal poste bilde etter hvert

Haha, de høres kule ut! Jepp, planlegger min tredje allerede


Siterer Lodium:
Blitt for mye hype rundt det.
Mange tar det bare fordi kompisen eller venninen tar det eller fordi det er blitt kult og hipt å ha tatoværing.

Hvor blir det av særegenheten oppi det hele liksom?

Så, nei, blir nok ikke å ta noen tatoveringer
før populæriteten er tilbake på normalnivået igjen.



Haha, så du misliker ting som er mainstream kun fordi de er mainstream, og ikke fordi det nødvendigvis er dårlig? Lukter det litt hipster her, eller er det bare meg?

Jeg tegner alle tatoveringene mine selv, og får derfor en tatovering som er helt unik.

Forøvrig viser jeg til innlegget til Archana
  • 0
Siterer Archana:
Citerer Lodium:Blitt for mye hype rundt det.
Mange tar det bare fordi kompisen eller venninen tar det eller fordi det er blitt kult og hipt å ha tatoværing.

Hvor blir det av særegenheten oppi det hele liksom?

Så, nei, blir nok ikke å ta noen tatoveringer
før populæriteten er tilbake på normalnivået igjen.

For et teit argument å ikke skulle ta seg tatovering. Det er da mye mer spesielt å ta en nøye uttenkt tatovering fra en særdeles god tatovør, enn å være som disse sauene som kun tar for å ta det.
Det handler om motiv, motiv, motiv. Og hvorvidt man bryr seg nok til å tenke over hvem som kan utføre den best, og ikke bare stikker innom en random sjappe....

Personlig gir jeg blanke f i hva andre gjør, for jeg vet at mine tatoveringer er spesielle og skiller seg ut når jeg står ved siden av et mainstreamtroll med sitt eget navn og 5 stjerner tatovert på armen. (No offence om noen av dere har det, men det er tross alt det som er poppis nå) Det er der særegenheten kommer inn.


Du vet at omtrent det samme ble sagt om tobakk en gang i tiden.
Det ene merket var kulere enn andre
og man skilte seg ut hvis man røkte det eller det merket.

Så hva er forskjellen?
For min del syns jeg ikke det er noe teit argument det jeg mener.
Hva andre mener får bli opp til dem selv.
Om jeg velger å følge strømmen eller
ikke er opp til meg akkurat som mine meninger og argumenter.

Jeg driter da i at man kan få noe spesielt motiv.
Man kunne få tobakk i mentolettsmak også uten at jeg følte trang til å røyke det.

Så får du ha dine argumenter og meninger
akkurat som jeg har mine
men jeg vil
ikke kalle dine argumenter teite for det.
  • 0
Hahahah, are you SERIOUS dude? Du sammenligner røyking som er skadelig, med kunst? Vet ikke hva du er høy på, I want some of that.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Lodium:
Du vet at omtrent det samme ble sagt om tobakk en gang i tiden.
Det ene merket var kulere enn andre
og man skilte seg ut hvis man røkte det eller det merket.

Så hva er forskjellen?


Tattiser skader hverken deg selv eller de rundt deg.

Det at du er hipster og "hater" det som er "maimstream" gjør deg bare til et fattigere menneske. Men jeg er ganske sikker på at du liker mye som er "mainstream" f.eks dataspill.

Jeg sier ikke at du MÅ ha tatoveringer. Jeg har full respekt for dem som ikke synes det er kult.
Men du argumenterer som et barn.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Archana:
Hahahah, are you SERIOUS dude? Du sammenligner røyking som er skadelig, med kunst? Vet ikke hva du er høy på, I want some of that.


Ikke høy på noe
og faktiskt så kan tatoveringer være skadelige for en selv spesielt hvis du har lyst til å fjerne dem senere i livet.
Merk jeg sier kan, som betyr at det er en sjanse man må være villig til å ta.
Mer om det i det andre svaret.

Og så ber jeg at du slutter med dette
patetiske forsøket på trolling.

Siterer Marlboro Red:
Citerer Lodium u vet at omtrent det samme ble sagt om tobakk en gang i tiden.
Det ene merket var kulere enn andre
og man skilte seg ut hvis man røkte det eller det merket.

Så hva er forskjellen?

Tattiser skader hverken deg selv eller de rundt deg.

Det at du er hipster og "hater" det som er "maimstream" gjør deg bare til et fattigere menneske. Men jeg er ganske sikker på at du liker mye som er "mainstream" f.eks dataspill.

Jeg sier ikke at du MÅ ha tatoveringer. Jeg har full respekt for dem som ikke synes det er kult.
Men du argumenterer som et barn.


Jeg likte dataspill før det ble mainstream
ser ingen grunn til å slutte med det

Dataspill er mer akseptert nå enn i samfunnet her til lands
enn da jeg begynte med det og det påvirker meg ikke i større grad
annet enn at jeg trekker på skuldrene og sier so what og fortsetter med mitt.

Har ingenting med hipster eller hater å gjøre
det har med at jeg gjør opp meg egne meninger.
Så vidt jeg har sett så har du også gjort det i forskjellige tråder.

Du kan også plusse på at jeg ikke i det hele tatt nevnte all mainstream men tok for meg det bloggen handlet om.

Men jo hvis det hjelper deg så skal jeg inrømme at jeg liker ett par mainstream saker også
ikke at det har noe som helst å gjøre med min mening som Archana angrep der oppe
som utrolig nok en Moderator/skribent følger opp.


Angående skadelig eller ikke
Tja.

http://www.mayoclinic.com/health/tattoos-and-piercings/MC00020

Ved fjerning

http://chokefrantic.hubpages.com/hub/Tattoo-Removal-Methods-an
d-Side-Effects-Laser-Tattoo-Removal-Surgery-and-Clinics


Men du har rett at det ikke er skadelig for andre siden det er en selv man påfører det.

Kan for øvrig nevne at min mor har tatt en
tatovering uten at det forandrer min personlige mening annet at jeg syns det er hennes sak og at det er tøft gjort av henne.
Akkurat slik som det er skribenten (Suzanne) av denne bloggen sin sak og det tøft gjort av henne.
  • 0
Siterer Lodium:
Jeg likte dataspill før det ble mainstream
ser ingen grunn til å slutte med det


Jeg likte Tattiser før de ble mainstreame og jeg liker dem ennå. Det der var en avsporing..

Det er ingen leger som fraråder tatoveringer av helsemessige årsaker (så lenge man bruker er godkjent studio) Til det er risikoen alt for liten.

Og man skal ikke fjerne tatoveringer. Sånn er det med den saken.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Citerer Lodium:Jeg likte dataspill før det ble mainstream
ser ingen grunn til å slutte med det

Jeg likte Tattiser før de ble mainstreame og jeg liker dem ennå. Det der var en avsporing..

Det er ingen leger som fraråder tatoveringer av helsemessige årsaker (så lenge man bruker er godkjent studio) Til det er risikoen alt for liten.

Og man skal ikke fjerne tatoveringer. Sånn er det med den saken.


Ingen leger som fraråder det annet enn at det står diverse steder hva risikoen kan være.
Risikoen er der selv om den er bare 0.01 % eller hva den må være.
Jeg tar fly iblant, risikoen er liten for at fly skal styrte, men den er der.
Jeg må akseptere å ta den risikoen dersom jeg skulle ut å reise med ett fly og dersom jeg tar ett fly så aksepterer jeg risikoen og tenker ikke mer på det.

Jeg må ta en risiko dersom jeg skal ta en tattis

Det er din mening.
Meningen din blir ikke sann for alle uansett hva du måtte mene.
Mennesker er da for faen ikke kollektivt enige hele tiden.
Noen hater rosiner andre elsker dem
thats life, deal with it.
  • 0
Det er risikofylt å leve også. Man kan få skader, infeksjoner og sykdom av millioner av årsaker.

Det er ingen som skal tvinge deg til å være enig, men du blander jo inn absurde argumenter, det er jo det man reagerer på her ikke det faktum at du er uenig... ;)
Tatovering er teit fordi det er mainstream og dermed blitt en hype, og du vil ikke ta en på grunn av at alle andre har det (ref: "Så, nei, blir nok ikke å ta noen tatoveringer før populæriteten er tilbake på normalnivået igjen.") Samtidig sammenligner du tatoveringer med forskjellige røykpakker, kun fordi man kan velge selv hva man vil ha.
Røyking gir deg kols og kreft. En perfekt utført tatovering gir deg ingenting annet enn et kunstverk på kroppen, og angrer man, så har man valgt feil. Altså ens egen feil. Ikke blekkets, ikke artistens, ikke motivets feil.

Men tilbake til "ut av hypen".
Så du ønsker deg altså tilbake til en tid hvor det å ha tatoveringer gjorde at du ble satt i bås, alle tror du er kriminell eller en sjømann, eller står i liga med japansk mafia. En tid hvor man ikke fikk seg jobb om man har noe som helst form for synlig tatovering, og OM man skulle ha det, kunne man risikere å få arbeid utført av mennesker med utstyr som ikke var sterile, og dermed kunne bli smittet av hepatitt eller HIV.
For i dagens samfunn, hvor det er frie kunsttolkninger, så vil ikke denne "populariteten" synke. Kvaliteten vil synke utover hvor mange idioter som finner ut at tattoo-kit på ebay er kjempekult å eie, men desto viktigere er det å stå fram med det mest unike man har - seg selv og sin egen interessekatalog. Tatovering, scarification og branding er kunstformer som utføres av kunstnere, bare på et lerret av hud. Det er ikke en hype.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
scarification og branding er kunstformer


Jeg er helt enig med deg i denne diskusjonen, men jeg er redd du "ut-tynner" kunstnerbegrepet
ved å kalle alt dette kunstformer.

The gavel corrupts
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!