Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • gnyg
  • gnyg
Noen ting drikker man bare ikke. Rett og slett fordi det er dårlig for deg, slik som skummetmelk. Djevelens verk, helt klart men det er det jeg ville ta opp. Neida, det er mange yngre brukere på gamereactor, mange som kommer til å teste ut det å drikke alkohol. Fortsett sånn. Noen ting bør dog unngås for å fortsatt ha en fin kveld.

I går var jeg på fest. Anledningen var noe så stilig som en som fylte 20 år. Som alle vet kan man da kjøpe sin første flaske brennevin lovlig da. Det ble en fuktig kveld, det er sikkert. Uten mer om og men, her er tre ting man bør være stille seg skeptiske til:

1) Akevitt: Jadda, denne godt krydrete rakkern er sterk, smaker gjerne bjørk og ødelegger godt. Man gremmes av å stikke tungen nedi glasset. Beruset som jeg var tok jeg et par shotter med det. Hadde jeg bare visst hvor dårlig man skulle bli så ville jeg holdt meg langt unna.

2) Brunt brennevin: Bourbon, whisky, og whiskey har mange forskjellige smaker. Noen smaker torv, andre smaker rype og andre smaker Tors hammer. Drakk det heftig en gang og fysjom og god form man får. Man trenger ikke å si noe annet enn at å drikke det rent og i stort volum gjorde dagen derpå til en fornøyelig affære.

3) Blande ting: En generell regel sier jo at man starter lavt og går sterkere i stilen utover kvelden. Noe som er lurt å merke seg er også antall typer. Det er nok bedre å holde seg til et lite antall. For eksempel vanlig øl, og rom. Å mikse mye forskjellig har stort potensiale for en god mage, not.

Så, hør på en gammel ringrev som har erfart det som ikke er noe å erfare. Dere må jo lære det selv, men tips er kjekt. I alle fall, drikk med ansvar, det blir lite søl.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg har fått i meg litt av hvert, og blant lista di mangler jeg bare en skikkelig mikstur. - Men den kommer nok. ;)
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Har smakt dette i løpet av mitt liv,Kaffe,Vin,Øl og Rusbrus men likte ingen av delene så oss meg går det bare i Vann,Te,Jordbærsaft og noe Brus innimellom.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Drikker ikke alkohol, så har ikke noe spesielt jeg må holde meg unna. Nøyer meg heller med brus når jeg skal kose meg.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Personlig foretrekker jeg nummer to om jeg føler for å konsumere alkohol.
  • 0
Har nå blitt magert med alkohol på meg så langt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Husker en gang jeg var full nok til å blande pils med cola. Trenger jeg å si mer?
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
karsk blanda med polsprit. Fysj faen. Egentlig karsk overhodet. Skjønner ikke at folk klarer..
Eller som en kamerat av meg på VGS. Hjemmebrent og varmtvann fra springen!!!
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Om man frivillig konsumerer Ratzeputz, er det noe som ikke stemmer i toppetasjen.

Ellers er det heller lite alkohol på min side. Kan ta meg et glass whiskey ved spesielle anledninger, som jul og lignende. Men det er stort sett bare da jeg drikker også.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Akevitt, ja. Shotta det for noen uker siden, definivt noe av det jævligste jeg noensinne har smakt. Aldri igjen.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Som jeg har sagt før har jeg aldri rørt alkohol på mine 24 år, så jeg har ingen erfaring med rælet.
Og jeg ser ingen grunn til å endre på det.
Slik jeg ser det, finnes det ingen god grunn til å drikke.
  • 0
Holder meg på den sikre siden ved å være avholds.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Karlinka, Vikingfjord, Vodka, Øl, og cider. Det blir en lite delikat blanding som man aldri skal prøve
*MacGyver Theme*
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Det å være avholds er egentlig ikke så dumt. Har tenkt tanken selv noen ganger, det varer ikke for å si det mildt. Men, det er jo ikke no stas å drikke hver helg. Hvor er morroa da?

Siterer Elektro Banana:
Husker en gang jeg var full nok til å blande pils med cola. Trenger jeg å si mer?

Det høres veldig trivelig ut.

Siterer Archana:
Eller som en kamerat av meg på VGS. Hjemmebrent og varmtvann fra springen!!!


Hva var det han tenkte på? Alkohol skal jo være kaldt, om ikke annet.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Akevitt har jeg aldri shottet, har bare drukket det i jula og lignende, og da er det godt. Ellers er jeg glad i brunt, og sier sjelden nei takk til cognac eller lignende. Har en kamerat som alltid fikk tak i Jack Daniels - vi ble gode venner. Ellers er jeg en vinfyr, jeg er veldig glad i rødvin. Øl er godt til å kosedrikke, men hvis man er ute er ikke øl det optimale, da blir man alltid så full i magen av alt ølet.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Har så langt holdt meg unna dette, men det kommer nok en dag da det skal testes ut. Og dagen derpå blir nok sånn så som så.
  • 0
Akk ja. Jeg og nummer to på lista har en turbulent fortid. Går bedre nå da.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer gnyg:
Rett og slett fordi det er dårlig for deg, slik som skummetmelk. Djevelens verk


Helt korrekt. Ekte karer drikker bare H-melk. Rett fra kua. Varm. Skummet melk er som å høre på Mozart med hørselsvern i en romdrakt under vann.

Selv er jeg veldig måteholds (på alkohol, total avholds på skummet melk), og drikker bare når jeg må.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Gnyg: I have NO idea.

Man burde heller ikke drikke noen form for drikke som noen har hatt en snus oppi...
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Et par øl, vodka+redbull og noen jäger shots og kvelden er en sikker vinner spør du meg
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Brunt brennevin, krydret sprit og ting som er lagret på eikefat og lignende gir en verre bakrus enn ren, blank vodka. Det er ikke nødvendigvis alkoholen som gir de verste tømmermennene, men andre stoffer i det du drikker.
Når det er sagt så er det jo sånn at: If you roll the dice you gotta pay the price
The gavel corrupts
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Tommy Kvaernerud:
Slik jeg ser det, finnes det ingen god grunn til å drikke.


Det er sosialt, gøy, du slapper av og kobler ut. Jeg blir mer pratsom og i bedre humør av alkohol. Går an å drikke med måte og ha det fint uten å bli dårlig.
You're sleeping over, right?
  • 0
Hehe - der sa du det

Selv drikker jeg minimalt med noe av disse drikkene. Er ikke avholdsmann, men med fire barn, blir det veldig liten tid til å drikke noe særlig. Helt greit for meg, for man kan ha det artig uten å drikke også
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!