Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Uansett hvor lenge jeg har jobbet, eller hva jeg gjør så virker det som at jeg alltid vil få 4 i karakter. Tror man nesten aldri kommer til å finne et så stabilt dårlig menneske som meg.

Hvorfor? Jo, nå skal dere høre. Siden 8. klasse har jeg fått seks treere, én sekser, fire femmere og resten firere. Og dette gir meg i omlag 3,9 i snitt helt siden 8 klasse. Hvor stabilt er vel ikke det? Nei, det begynner å terge meg nå.

Husker jeg jobbet 8 dager i strekk med en øktplan i faget ''Treningsledelse'' på Idrettslinja. Jeg skulle komponere en plan og utføre denne på elevene. Jeg skrev 15 sider, og hadde beskrevet alt til hver eneste detalj. Hvordan var det da mulig å få 4? Nei, det er jo skjebnen. En evig firer, en evig stabilitet i den omstridte og store planeten kalt i Jorda.

Nei, denne ble ikke lang, men ville bare få litt frustrasjon ut på papir og ikke orket ikke å tenke på fler ting som er negativt om meg. Takk for meg.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Hmmm, litt spesielt det der. Jeg har alltid hatt over 4,5 i snitt siden 8. klasse. Jeg endte opp med 4,64 i snitt dette halvåret som var.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg fikk 4.9 når jeg gikk ut av 10. klasse. Første termin i 1. VGS endte opp på et drastisk fall, nemlig 3.6. Kanskje ikke så stabilt, men jeg er frustrert jeg også.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Håper du blir en evig 1'er fremover da ...

Hvis det er hukommelsen det kommer an på, foreslår jeg at du leser min nyeste blogg. Ellers er det bare å jobbe jevnt og trutt. Ikke noe mer magisk enn det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Tror aldri jeg hadde høyere enn 3 i snitt.
Klarte ikke henge med i annet enn musikk (ungdomsskolen) og tegning (vgs).
Så å bare få firere hadde vært en massiv forbedring.
  • 0
Jeg er en 4'er jeg og, men forskjellen er at jeg sjeldent jobber. Jeg klarer rett og slett ikke å konsentrere meg om ting jeg ikke interesserer meg for, med mindre jeg virkelig må (F.eks. at fristen er til dagen etterpå, eller samme dag). Det har nok litt med at jeg er litt lat å gjøre også, men jeg tror at konsentrasjonsproblemene er hovedfaktoren.

Gjeldende halvår i 1. VGS hadde jeg, utrolig nok, 4,1 i snitt. En femmer i P-matte hjalp litt selvfølgelig.

Fysikken er ganske tung nå da, vi regner med ting jeg aldri lærte i P-matten. Kommer nok til å få en treer der.

Jeg tror det lønner seg å bare fortsette å jobbe, så kanskje du kommer opp på en femmer etterhvert. Det å klare å jobbe er også en viktig egenskap.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Hva er tilbakemeldingene på det du leverer inn? Du har jo krav på å vite hva som gjør at du ikke klatrer i karakter.

Husk, det er ikke størrelsen som teller ;) Haha. Nei, men fra spøk til alvor. Det er innholdet av det du skriver som er gjeldende, ikke hvor mange ord eller hvor mange sider du har.
Mine tanker om oppgaveinnleveringer, omså det er rapport eller kun "vanlige" innleveringer med besvarelser av spørsmål o.l. er:
Gjentar du deg selv ofte?
Er det mye "fyllmasse" i teksten din, som egentlig ikke hadde trengt å være der, men som kun er plassert der for å fylle ut sider?
Hvordan ordlegger du deg, er språket fornuftig og profesjonelt, eller mer muntlig?
Sjekk for skrivefeil.
Hvordan reflekterer du over en sak? - Hvor mange sider kan en sak/situasjon ha, og ser du de/beskriver du de?
Hvor mange påstander har du som du har et forsvar for? DENNE ER VIKTIG!
Besvarer du spørsmål nøyaktig, men samtidig utfyllende og litt utover det de spør om, eller går du litt rundt grøten?
Samt må man tenke påhvorvidt du har forstått oppgaven og gjennomført denne i forhold til dette, og forklarer dine funn i en konklusjon...

Kunne fortsatt lenge Lykke til, håper du ikke ender opp som en evig 4'er
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Lå nesten alltid på en 3erer på Ungdomsskolen bortsett fra Oppførselskarakteren min,der lå jeg alltid på topp.
Husker en episode hvor jeg fikk 6(-) på en oppgave.Det var en bitteliten - i parantes og mens jeg fikk den så fikk den kjekkeste og mest populære gutten i klassen en ren 6er.
Husker jeg spurte den mannlige læreren vi hadde hvorfor jeg ikke fikk en ren 6er men han bare trakk på skuldrene,kunne ikke gi meg noe svar og bare pekte bort på den populære gutten og sa noe om at det var han og det var meg...Kjønnsdiskriminering kaller jeg det nå!
Men etter det gadd jeg rett og slett ikke anstrenge meg noe mer for karakterene så det ble noen 2ere underveis,noen få 4ere og jeg lå på en 3er men kom meg allikevel inn på Vg.

Men første året på Vg fikk jeg faktisk 5 i Matte som standpunktkarakter!Hadde en utrolig koselig Mattelærer som ga oss en prøve helt på slutten og sa at den karakteren vi fikk på prøven var den som havnet i karakterboka.Jeg gjøv på den prøven med mål om en 6er men selvfølgelig var det 3 oppgaver med nummer involvert helt på slutten som ødela for meg men både læreren og resten av elevene var imponerte og han kommenterte da han leverte den ut at han lurte på hvor langt opp jeg kom til og komme da han begynte og rette min oppgave.

Var også gøy og komme hjem til foreldrene mine og vise den karakteren,den ga meg ekstra lommepenger av Pappa da han så den.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Ungdomsskolen og VGS er en vits, ikke noe å bekymre seg over.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hater skoler som gir for gode karakterer,
Høyeste snittet jeg har hatt er 4,5, laveste er 3,6.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Hehe - da er du litt som jeg var på videregående skole. Jeg lå på gjennomsnitt 4.2 gjennom alle tre årene.

Men bevares, karakteren er nå bra den da selv om man har forhåpninger om bedre.

I klassen min var det bare skolelys og jeg ble ofte sammenlignet med dem...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Mange lærere er ikke til å bli klok på, selv de som på utsiden virker fornuftige.
  • 0
Siterer sonic og link:
Ungdomsskolen og VGS er en vits, ikke noe å bekymre seg over.


Ungdomsskolen nei, men VGS er da ganske viktig... Ihvertfall hvis man har ambisjoner
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Når jeg gikk ut av ungdomsskolen hadde jeg en treer og resten firere. Maken til stabil karakterrekke skal man lete lenge etter.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Archana:
Ungdomsskolen nei, men VGS er da ganske viktig... Ihvertfall hvis man har ambisjoner


Viktig ja, men vanskelig å ta seriøst, når de fleste lærere går etter trynefaktor.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Citerer Archana:Ungdomsskolen nei, men VGS er da ganske viktig... Ihvertfall hvis man har ambisjoner

Viktig ja, men vanskelig å ta seriøst, når de fleste lærere går etter trynefaktor.

Kommer virkelig an på læreren og lærerstedet. Synes det er useriøst å nærmest råde folk til å ikke bry seg om VGS kun fordi noen har vært uheldig med lærere.
Jeg brydde meg kun halvveis om karakterer når jeg gikk VGS, noe jeg fikk "svi" for når jeg fant ut jeg skulle ta opp en del fag som 23-åring.
Nå brukte jeg ikke de forbedrede karakterene mine, men jeg vil heller anbefale folk å stå på mens de enda er unge, så de slipper å bruke tid og penger senere i livet.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Råder på ingen måte at folk ikke skal jobbe, men er ikke alltid slik at når man får dårlig karakter, så er det ens egen feil.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Råder på ingen måte at folk ikke skal jobbe, men er ikke alltid slik at når man får dårlig karakter, så er det ens egen feil.


Nei, men man må gjerne feie for sin egen dør for å være helt SIKKER på det først. Det er typisk ungdom å bli fornærmet over karakterer uten å gjøre seg klar over hva det er som mangler i oppgavene man leverer.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
  • 192
  • 192
Elsker bloggene dine! Rett og slett underholdende.

Men jeg stusser litt på det same som Archana. Hvis du klarer å skrive 15 sider om en gymøkt, er det ikke rart du ikke får bedre enn 4. Presist og saklig språk er ekstremt viktig, og da vil kvantitet bare ødelegge. Her er det kvalitet som gjelder. Å ha med alle viktige momenter er også viktig.

Men uansett, lykke til videre
Get ready for a better you
  • 0
Siterer sonic og link:
Råder på ingen måte at folk ikke skal jobbe, men er ikke alltid slik at når man får dårlig karakter, så er det ens egen feil.


Jeg vil påstå at i de aller fleste tilfeller er det det. Det er lett å skylde på at læreren ikke liker deg hvis det går dårlig, men det er ikke slik man kommer seg frem her i livet. Jobb hardere, og du vil få bedre karakterer. Det er kanskje litt mer nyansert enn det (enkelte er bedre anlagt for å forstå, lære, uttrykke seg osv), og hvorvidt læreren liker deg godt eller ikke kan kanskje være det lille ekstra som vipper deg opp (eller en sjelden gang ned?), men jeg kjøper ikke at lærere bevisst gir deg en 4'er hvis du fortjener en 5'er basert på din "trynefaktor".
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Det blir forresten raskt "trynefaktor" hvis man ikke møter opp i timer, leverer sent, leverer dårlig, ikke jobber noe særlig etc..
Skal ikke påstå at alle lærere er superflinke, men jeg synes det begynner å bli litt rart om ALLE lærere kun går på trynefaktor og er noen drittsekker...Er noe som ikke stemmer da ;)
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Jeg ligger også på den karakteren, sånn ca. Problemet er at jeg alltid får 2 i matte. Uansett hvor mye jeg øver, hjelper det ikke.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jeg bare snakker om inntrykket jeg har etter å ha gått på ungdomskolen og VGS. Er en god del fag der det ikke er noe fasit, og når lærerne begynner å synse, kan forskjellene fort bli store.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Ungdomskolen er ikke så viktig. Gjør du det bra på VGS og videre er det mer enn godt nok.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!