Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Folk som sender opp fyrverkeri før nyttårsaften...

Hvorfor kan ikke folk vente til klokken 24, 31. desember med å sende opp fyrverkeri? Nå har jeg hørt sporadiske smell gjennom hele desember, for ikke å si siden november. Hva skyldes denne umettelige trangen til å fyre av krutt?

Jeg har ikke dyr eller småsøsken, så fyrverkeriopptenningen får ingen konsekvens for meg, og er som regel bare et lite *pop* i det fjerne. Likevel irriterer det meg at folk ikke kan vise høflighet og fornuft, og la andre være i fred som ikke er like ivrige. Det er nok at folk går amok med krutt og alkohol én dag i året, i noen timer, om de ikke skal holde på i en måned. Det er ikke bare dem selv det går utover. Hvert år brenner hus ned, og en stor andel av øyeskadene er på tilskuere.

Kan vi ikke bare overlate spetakkelet til proffesjonelle? Da slipper vi de fleste av skadene, og bråket konsentreres til avtalte tidspunkt. Istedenfor et salig kaos får vi planlagte og koordinerte oppskytinger som er et skue verdt å se. Og vi slipper alle som fristes til å finne frem en rakett allerede i starten av desember, bare for å teste at kruttet er bra.

Sender du opp fyrverkeri på nyttårsaften? Eller har du allerede fyrt av hele arsenalet gjennom desember måned?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg bruker å prøveteste fyrverkeriet, men da bare småting. Hvis jeg ikke er fornøyd, pakker jeg det sammen og forlanger pengene tilbake.

Jeg skjønner ikke hvordan fyrverkeri kan være så dyrt. Det må være den underholdningen som blir borte fortest mulig. Bortkastede penger er det ikke, men jeg vil ikke ha brukt penger på slikt i alle fall.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Sender aldri opp rakketter i det hele tatt og er mange år siden familien min gjorde det. Bryr meg rett og slett lite om sånt.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Har nok med å se på at andre gjør det, ingen i familien som skyter opp raketter.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Personlig bruker jeg aldri penger på fyrverkeri, men en av mine nærmeste venner har en stor forkjærlighet for ting som eksploderer, så jeg får min dose hvert år.

Når jeg var mindre brukte bestefar å ta med oss minste barna ut tidligere på kvelden for å fyre opp litt fyrverkeri før det virkelige kaoset startet. Så jeg regner med at slike tilfeller er en del av hva man kan høre på dagene før nyttårsaften.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Vi venter til klokken 24, men folk er vist utålmodige. Noe som irriterer meg....
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Fordi vi (som i menneskeheten, jeg kjøper ikke fyrverkeri) er egoistiske svin!
Synes det er veldig dumt at folk ikke venter til nært midnatt 31. des...
Spesielt med tanke på barn og dyr.. Ikke bare tamme dyr, men også ville dyr som blir unødvendig skremt..
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Holder meg borte fra fyrverkeri når jeg har drukket
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Her pleier nabolaget å samles 23.45 også tar alle med så mye de vil av fyrverkeri. Vi har bare en ting, sånn for å bidra litt.

Jeg har lagt merke til at det sendes en del opp før midnatt i nord/øst for huset vårt. Morsomt å tenke på at her finner vi rånermiljø ala mjøndalen som strekker seg ned til hønefoss. Har også sett "stolte rånere" skrive på facebook at de starter oppskytingen nå. Men, rånere driver vel med slikt.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Vi sendte ikke opp noe fyrverkeri i år, men det gjør svært lite når stort sett alle naboene gjør det for oss.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Vi holder oss borte fra fyrverkeri, men gjorde det før. Grunnen til det var en liten ulykke :p Har noen forresten vært i Tyskland på nyttåret, slutter ikke før rundt 6 og du kan ikke sove pga bråket, helt sjukt.
  • 0
Vi har kjøpt inn fyrverkeri for ca. 500,- kroner og som ble skutt opp til barnas store glede. Selv har vi dyr og disse ble sendt i et mer eller mindre lydtett rom under sermonien.

Ellers så drakk vi ikke noe som helst og alt gikk meget godt

En flott feiring ble det.

Et riktig Godt Nyttår til deg Strategist
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Vi fyrte bare opp ett batteri, og valgte å skue på andres utgifter i stedet. Kommunen sender opp litt fyrverkeri, og det er like fint å se hvert år. Føler dog at det har blitt litt tamt etter forbudet mot pinneraketter fra 2008, men det får bare være. Godt nyttår.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Det eneste jeg brydde med om når det kom til fyrverkerier var tanksene. Men nå som der er forbudt er det lite glede igjen. De har også puttet mindre krutt i hylere.
Selv vil jeg ikke ha noe privatisering av fyrverkeri. Hvorfor fjerne manges glede pga. få personer sine feil? Det er jo ikke lov å skyte opp noe før 18:00? på nyttårsaften. Så politiet burde... vel... kanskje vanskelig, men de burde vise folk at det ER ulovlig. Fra 18:00 til 01:00 skal det være en sakte oppbygning og avslutting av sprengstoff i luften. Men før eller etter det er helt tankløst.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Jeg elsker alt som eksploderer og smeller siden jeg er en liten fisunge. Når klokka blir tolv fyrer jeg alt jeg har skaffet meg av bomber og raketter og koser meg som bare det. Fyrverkeri er kjempegøy så lenge man klarer å bruke sunn fornuft
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!