Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Idag er det den 22.12, og jeg feirer som dere andre at vi overlevde gårsdagen. Julaften, romjulen og nyttårsaften står på dørterskelen, og vi er vel alle klare for å fortære kilovis med feit mat, julekaker og enorme mengder julebrus, juleøl eller kanskje litt tyngre brygg. Og nå nærmer tiden seg for å oppsummere året så langt.

Det er kanskje vanlig å skrive en blogg som dette enda noen dager senere, men jeg regner ikke med at det skal skje så mye som er verdt å nevne i de få dagene før året er omme uansett, så det skrives like godt i dag.

Dette har vært et ganske spennende år, så vel som et kjedelig år. Jeg har prøvd mye nytt, opplevd mye nytt, men også gått mye i de samme baner. Året startet ganske røft med en øltur på hytta hvor mye øl ble konsumert, og flere kilometer ble tilbakelagt på skiene. Etter et par uker startet skolen for fullt, for jeg var nemlig i gang med mitt siste halvår på VGS. Lærerne gjorde det de kunne for å tyne den siste rest av motivasjon og leselyst ut av oss, og flere store prosjekter ble gjennomført, gjerne samtidig.

Når det verste var ferdig på skolen, og heldagsprøvene levert en gang på våren, startet russetiden for fullt. I slutten av april var det utflukter mange dager i uka, og det er utrolig hvor godt kroppen er i stand til å holde det gående. Til tross for mange sene kvelder etter hverandre, klarte vi å møte opp til skolen dagen derpå uansett. Og russetreffene er noe man bare må oppleve - det er kanskje ikke alltid like gøy der og da, men i etterkant er det fantastisk. Makan til mye rare greier, så vel som artige skal man lete lenge etter. Og når russetiden var over takket jeg gudene for det, for jeg tror ikke jeg kunne holdt det gående så mye lenger.

I tillegg fant jeg kjærligheten(!(en gamer med kjæreste?! LAWL, ye rite.(JK))) med en bekjent rett før russetiden, og de som sier at man må være singel i russetiden for å nyte den skikkelig tar veldig feil. Man er selvfølgelig nødt til å stole på hverandre, men jeg tror jeg hadde det bedre enn mange av mine single venner, hvis noen skjønner hva jeg mener... moving on! Eksamensperioden gikk lekende lett, og jeg syns fortsatt det er fantastisk hvordan de eldre forteller om hvor vanskelig og krevende alt er. Mine eksamener var ganske enkle og krevde ikke så mye øving, og det ble en sekser, et par femmere, og en sur firer. Kan bare takke meg selv, da jeg glemte noen ark med forberedelser hjemme. :twisted:

Sommerferien gikk overraskende fort, og ble utrolig nok tilbrakt mest inne med min relativt ferske kjæreste. Det ble mange timer med serier, og foruten en Portugal-tur og en tur til sørlandet, var jeg for det meste hjemme på dagen og på grillingser, fester eller hjemme om kvelden.

Høsten har derimot vært mer kjedelig. Selv har jeg ikke gjort noe denne høsten, men de fleste vennene mine har flyttet til øst og vest (mest vest, bor på østlandet) for å studere. Mange til Oslo, men andre har dristet seg til Bergen, Stavanger og Trondheim. Og de får jeg har hatt hjemme skal nå i Forsvaret, så neste halvår blir enda kjipere. Kjæresten min har også fri neste halvår, så det blir vel mye serier og lignende fremover. Men friår er undervurdert - det er så deilig å ikke måtte lese på kveldstid, og det at det er litt kjedelig i lengden fungerer som motivasjon til å starte på studie i Bergen til neste år.

Desember har vært en god måned, for nå har folk kommet hjem igjen. Det er artig å høre historiene deres, og spesielt til de som har vært i utlandet denne høsten. I mitt eget liv har det skjedd relativt lite denne høsten, annet enn at jeg fylte år, så ferdig Homeland sesong 1, og at jeg etter en lang dødperiode endelig har startet å spille igjen, og derfor er på forumet igjen.Når man har friår har man nemlig tid til sånn.

Og med det takker jeg for et godt år, og ser frem til et nytt et. Neste høst må definitivt bli mer spennende, for da skal jeg starte å studere. Det blir også første gang uten en mor som vasker klærne, betaler for maten min og den slags. Likevel gleder jeg meg, for det er først da jeg blir skikkelig voksen.

God jul alle sammen, og godt nyttår når den dagen kommer.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
God jul og godt nyttår når de ankommer!

Selv ble jeg også ferdig med VGS i år, og har startet på NITH i Oslo.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Det er lenge i mellom det kommer en blogg fra denne karen og som vanlig når du skriver, så er bloggen veldig bra

Ser ut til at du har hatt en innholdsrik tid og det er artig å lese

Har du forresten fått spilt noe da og hvilke spill opptar deg for tiden?

En riktig God Jul og et Godt Nyttår til deg også
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Virker som du har hatt et interessant år.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
God jul til deg mister, hold på kjærleiken så mye som mulig<3
:D <3<3<3
  • 0
God jul indeed. Virker som ditt år var mer fartsfyllt enn mitt.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Russetiden er strengt tatt en tid med mye alkohol. Det er greit. Å ha kjæreste i russetiden er jo ikke så ille. Når man tenker over at som singel, og på treff så kommer jentene uten å gjøre en innsats. Altfor enkelt. Ville nok hatt en bedre russetid om jeg var på bil med gode venner i stedenfor en gjeng jeg ikke kjente så godt og som ikke var til å stole på.

Det går overraskende lett å lære seg og sette på vask og lage mat og lignende. Det viktigste jeg har lært mens jeg bor ute er økonomien. Man lærer fort at man kan ikke bruke alle pengene sine på alkohol om man ikke får betalt regninger og lignende. Faste utgifter først, så morro.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Har vært et travelt år for meg personlig. Akkurat som deg startet det med at jeg gjennomførte siste halvår av VGS. Og selv om jeg skippet alt som heter russ helt var det hektiske tider med mye øving til eksamener og andre hobbyer jeg har tilknyttet spilling.

Deretter gikk turen over til fagskole studier ved Noroff her i Bergen på 3D Design og Animasjon. Et studiet som er underholdende å drive på med, men krever mye jobbing.

Det harde året til tross. Fått mange gode erfaringer dette året og ser fram til et forhåpentligvis enda bedre år i 2013.

God jul!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Dette var godt oppsummert. For meg var 2012 et godt og dårlig år. Første halvdel var kjempebra, men så gikk ikke alt så bra lenger. Jeg skal nyte julen godt og spille mange spill.

God jul til deg
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Virker som du har hatt et interessant og fint år

Har selv hatt et fartsfylt og innholdsrikt år, men kommer til å skrive om det litt nærmere ny året.

God jul til deg og
  • 0
  • 192
  • 192
Flott blogg! God jul til deg og!
Get ready for a better you
  • 0
sonic og link: Så spennende. Har lest at du leier en hybel, så jeg antar at du bor alene. Hvordan opplever du tilværelsen som "voksen"?

Bernt Erik: Tusen takk for det. For tiden går det meste av spilling til Dark Souls, et spill med en stemning og atmosfære uten like. Ellers vet jeg at det ligger et par titler under juletreet i år, blant annet Far Cry 3. Og ellers går dagene til jobb, og mye tid sammen med bekjente som fortsatt er hjemme.

The Cookiemonster:Ja, alt i alt er jeg ganske fornøyd.

Joeminator: Å det skal jeg. <33

dr peace: Ja, føler at det mest fartsfylte i år var russetiden, men det har vel skjedd ting som holdt livet interessant jevnlig.

gnyg: Ja, jeg tror også at russetiden kan oppfattes veldig ulikt, mye avhengig av hva slags folk man er med. Jeg var mye med venner både på fester, utesteder og treff, og var da alltid "sikret" en god tid. Hvis man ikke har gode venner å være med og oppleve ting med i russetiden, tror jeg det kan bli kjedelig. Og det er ofte greiest å bare drikke mye alkohol, for jeg tror mye av tingene som skjer kan være kjedelige eller kleine eller hva som helst for folk som ikke nyter alkohol. Det er credz å ikke drikke alkohol i russetiden hvis man bestemmer seg for det, men min personlige mening er at tiden kanskje ikke blir like minneverdig.

Og det jeg gleder/gruer meg mest til er, som du sier, økonomien. Både kjæresten og jeg er veldig klar på at å sette opp et budsjett, i alle fall i starten, er lurt, og jeg syns det er mye viktigere med ordentlig mat, dusjsåpe og dopapir enn alkohol. Å flytte ut blir nok en stor overgang fra livet jeg kjenner, men jeg gleder meg.

Kakashi sensei: Kjenner flere som hoppet over russetiden selv av flere grunner. Noen av økonomiske grunner, og andre fordi konstant alkoholinntak ikke fristet. Uansett er det fullt forståelig. Og når jeg tenker tilbake, husker jeg at det var mye å gjøre mot slutten av året. Vi var sikkert begge veldig glade da sommerferien startet.

Så spennende, jeg kan se for meg at det er et studie som er skikkelig moro for engasjerte sjeler, og jeg tviler ikke et sekund på at arbeidsmengden er stor. Du får ha lykke til videre på studiet, og kanskje jeg en dag ser et av dine verk hvis du ender opp i animasjonsbransjen? Som deg har jeg også lært mye nytt, og jeg skal gladelig omfavne 2013 og de nye opplevelsene og erfaringene som en gammel venn.

remote: Ah, jeg forstår. Kan dette ha noe med skole å gjøre? Uansett, jeg håper det går bedre med deg neste halvår. Slapp av og nyt julen, og så får du starte neste år som en ny, avslappet og forhåpentligvis mer fornøyd kar.

ElGamer: Spennende. Ser frem til å lese.

192: Takk.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Det har vært et år med mange nedturer og oppturer. Det ser ut til at du har fått en god del av det sistnevnte.

God jul!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
sonic og link: Så spennende. Har lest at du leier en hybel, så jeg antar at du bor alene. Hvordan opplever du tilværelsen som "voksen"?


Det går ganske greit. Har ikke merket noen stor forskjell fra å bo hjemme, bortsett fra at det er litt mer stille.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
albaga: Nei, det har ikke vært mange nedturer i år.

sonic og link: Skjønner. Hvordan går det økonomisk da, har du jobb ved siden av, eller klarer du deg på det du får av lånekassen?
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Lånekassen + litt penger fra mine gavmilde foreldre, gjør at jeg lever riktig så godt uten å måtte jobbe.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jøsses, det høres ikke dumt ut. Å slippe jobbing under studiene virker veldig ålreit, for det er kjedelig å måtte bruke tid på det når man ellers skulle ha lest og nytt livet som student. Jeg skal satse på å jobbe nok i sommer- og juleferien og spe de pengene utover året i tillegg til det fra lånekassen, og på den måten slippe jobbing.

God jul.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!