Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • gnyg
  • gnyg
Det har seg nå slik, i 2012, at tiden ikke strekker til. Slik er i alle fall mitt problem.

Ja, føler at jeg er i en skikkelig tidsklemme. Ikke bare må jeg jobbe, sove, og bruke tid på andre nødvendige aktiviteter. Men jeg har i tillegg mange interesser jeg vil prøve å få tid til. Huff, så vanskelig.

Om dere har vært på mitt krypinn i det siste så vil dere jo gjerne se at mine interesser innebærer ting som film, serier, manga, anime, musikk, og videospill. Problemet med alle disse er jo at det ikke er tid til noen ting.

Man har venner som skal pleies, man har romkamerater som må få sin daglige dose. Å få tid til alt er umulig. Min timeplan i løpet av dagen er gjerne slik:

- Sove
- Ta seg en dusj
- Ete frokost mens man leser her
- Drive med noen fritidsaktiviteter før jobb.
- Jobbe
- Sove mer
- Gjenta dette ofte.

Det skal nevnes at man ser en film om dagen når man har muligheten til det. Prøver å lese litt manga når South Park går på tv-en. Det funker, helt greit, men lesetempoet er ikke høyt. Kan jo velge å være asosial, men det er ikke så kult.

Har en del spill i bakhold. Enten spill som bare skal fullføres en gang til, eller bare spilles mer. Noen spill skal man gjerne forsøke å få 100% og ett fint platinium-trofé atpåtil. Noen utvalgte titler er Deus Ex:HR, Ninja Gaiden 2, Bioshock, Demon's Souls. I tillegg har vi alle disse flotte spillene som kommer etterhvert. Må nå ikke glemme Half-Life serien og Metal Gear Solid som man skal igjennom.

Det er en aktivitet som jeg skulle ønske at jeg fikk mer tid til. Og det er å lese bøker. Denne effekten får jeg hver eneste gang jeg starter på en bok. Man tenker, "jeg burde lese mye mer bøker enn det jeg gjør. For å virkelig slappe av." Men det er gjerne et kort blaff.

Innenfor alt som er nevnt til nå er det en lang liste over ting man vil igjennom. Problemet er å finne tid. Det ville jo vært enkelt å kutte ut to eller tre av interessene. Det er kjipt, så det vil man jo ikke.

Har dere følelsen av at tidsklemma tar godt tak rundt dere? Hvordan velger dere å gjøre det? Hva er dine interesser?

Tiden bare løper av sted
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Eg har ferie.
  • 0
Er en god del spill jeg må få fullført i løpet av ferien, men skal nok gå greit.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Litt tidsklemme er det uten tvil og er mye jeg skulle hatt tid til som jeg føler jeg ikke får gjort. Men å kombinere spill og venner har spart meg en god del tid siden jeg får gjort begge på en gang.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Man velger jo hva man vil gjøre og hva man selv vil gjøre, så tidsklemma er et problem man har satt seg i selv. Det er også viktig å stoppe opp og ikke gjøre noen ting. Da får man faktisk tenkt over hvordan man har det og om man vil ha det slik.

Lykke til, uansett.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ta sykkelen til jobben, så slipper du trening etterpå. Slutt å les bøker. Begynn med lydbok(mens du sykler til jobben). Bruk resten av fritiden på venner spilling og tegneserier.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Jeg får det til å gå ganske fint tidsmessig, men jeg skal virkelig få slite når jeg begynner å jobbe samtidig som jeg går på skole. Jeg tror nok at det først og fremst kommer til å gå ut over spillingen når den tid kommer da.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Og det ironiske er vel at du skaffet deg jobb, for å ha råd til alle kommende spill?
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Tynt med tid gitt. Jeg har jobbet i helgen selv, men jeg har fortsatt plenty med tid til alt annet.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Control your environment, don't get controlled by it.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer bent_a:
Og det ironiske er vel at du skaffet deg jobb, for å ha råd til alle kommende spill?


Nei faktisk ikke. Spillmarkedet har vært slunkent en stund. Husleie, regninger og mat er i fokus her.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Den var egentlig myntet på royality indeed..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Den var egentlig myntet på royality indeed..

Da skulle du nok skrevet "Royality Indeed: <insert text here>" for å gjøre det klart for alle. Jeg trodde selv den var til gnyg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Bør ikke gjøre det for opplagt. Rekner med at de fleste leser i kronologisk rekkefølge.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Bør ikke gjøre det for opplagt. Rekner med at de fleste leser i kronologisk rekkefølge.

Hadde det vært i chat 4.0 hadde jeg trolig forstått det, men ikke her i bloggen til gnyg, der man som oftest diskuterer det gnyg skriver.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Citerer bent_a:Bør ikke gjøre det for opplagt. Rekner med at de fleste leser i kronologisk rekkefølge.
Hadde det vært i chat 4.0 hadde jeg trolig forstått det, men ikke her i bloggen til gnyg, der man som oftest diskuterer det gnyg skriver.

Ok. Jeg ville bare unngå siterings-helvete.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Citerer The Cookiemonster:Citerer bent_a:Bør ikke gjøre det for opplagt. Rekner med at de fleste leser i kronologisk rekkefølge.
Hadde det vært i chat 4.0 hadde jeg trolig forstått det, men ikke her i bloggen til gnyg, der man som oftest diskuterer det gnyg skriver.
Ok. Jeg ville bare unngå siterings-helvete.

Tsk, du hadde ikke engang trengt å sitere.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Nå må du bestemme deg!! Skal jeg sitere eller ikke???!
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Let i deg selv, så finner du svaret.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer bent_a:
Og det ironiske er vel at du skaffet deg jobb, for å ha råd til alle kommende spill?


Og alt det andre, men joda. Slik det ser ut nå gjør det ikke noe at det blir mindre spilling, for jeg har veldig mye tid til overs. Tid som går til spilling.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!