Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Del I - 50-46. plass

45. Crystal Castles - (III)
Sjanger: Witch house/elektro
Crystal Castles har latt seg inspirere av witch house-sjangeren på deres tredje album, og det høres spesielt i den første delen av (III). Det er stemningsfullt og kanskje det beste CC noensinne har laget. Det er bare synd at den siste delen av platen er ekstremt middels.
Spotify

44. Flying Lotus - Until the Quiet Comes
Sjanger: Instrumental hip-hop
2012 har vært et travelt år for Flying Lotus med to utgivelser under to forskjellige navn. Det mest kjente navnet, Flying Lotus, bygger på den trygge instrumentale hip-hopen som vi er godt kjent med fra før. Det perfekte albumet å ha på i bakgrunnen mens du slapper av.

43. School Of Seven Bells - Ghostory
Sjanger: Drømmepop/shoegaze
Drømmepop er virkelig i vinden, og School Of Seven Bells blander den med en klype av shoegaze, og enda en dose fra popen. Det er også verdt å sjekke ut deres nyeste EP som nettopp kom ut.
Spotify

42. Bat For Lashes - The Haunted Man
Sjanger: Drømmepop
The Haunted Man er en drømmende opplevelse som ikke er langt ifra artister som Cat Power, PJ Harvey og Fiona Apple. Alle er damer som lager sin musikk alene, og det fungerer fortreffelig.
Spotify

41. Holy Other - Held
Sjanger: Witch house
Holy Other er en mystisk person. Så mystisk at ikke Øyafestivalen visste hans navn da han ble booket til Øyanatt i år. Det samme kan sies om albumet Held. Det er mystisk, atmosfærisk og et strålende debutalbum.
Spotify

Albumcoveret til Held er også av den spesielle sorten.

Chill hard, man!
  • 0
Bare folk ikke begynner å tro at Crystal Castles oppfant witch house og tror det er tr00 & shit, (slik det skjedde med dubstep og Skrillex) så er jeg egentlig fornøyd. Selv vet jeg flere andre witch house-artister i år jeg ville plassert ganske greit over CC. Holy Other er en av dem.
  • 0
Det tviler jeg litt på. Tror ikke folk vet at de er innom witch house-sjangeren på det nye albumet engang.
Chill hard, man!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!