Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter å ha vært schizofren det siste døgnet, så har jeg endelig kommet opp med en liste over mine musikkfavoritter fra 2012. Det er snakk om kun album og mikstaper som har lov til å være på denne listen. EP-er er no go. Dermed er det bare å fyre løs med de første fem!

50. Simian Mobile Disco - Unpatterns
Sjanger: Elektro/dance
Simian Mobile Disco er kongene av rave. Alle som har vært på konsert med gutta kan bekrefte dette. Årets SMD-album bygger på det som de kan, nemlig sære syrete låter som går langt nedi rave-ryggraden.
Spotify

49. Mark Lanegan Band - Blues Funeral
Sjanger: Alternativ rock/blues
Mark Lanegan er tilbake, og han viser at det enda er liv blues-sjangeren. Blues Funeral er ikke bare årets beste blues-skive, men den gir også en sjanger et friskt pust.
Spotify

48. SchoolBoy Q - Habits & Contradictions
Sjanger: Hip-hop
SchoolBoy Q viste i 2011 at han hadde noe inni seg med platen Setbacks. I 2012 tok han steget enda lengre. Kompisen til Kendrick Lamar har kule hooks, og klarer seg endelig bedre helt alene, uten å trenge hjelpe fra sin kjære bestekompis.
Spotify

47. Silversun Pickups - Neck Of The Woods
Sjanger: Indierock
Neck Of The Woods er et herlig album som balanserer mellom å være indierock, alternativ rock, shoegaze og på grensen til progrock. Dette smeltes sammen til en salig blanding. En av de større positive overraskelsene fra 2012.
Spotify

46. Cat Power - Sun
Sjanger: Drømmepop
Når Cat Power kommer med nytt album er som regel kritikerne på tærna med en gang. Sun er heller ingen unntak i regelen, for selv om hun ikke klarer å treffe gullfuglen like bra denne gangen, er det i hvert fall bra nok til en 46. plass på min liste.
Spotify

<bild>
Chill hard, man!
  • 0
Ambisiøst prosjekt!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hey! Dette hadde jeg tenkt til å gjøre!
  • 0
@remote: Det går nok fint. Har skrevet noen deler allerede, og hele listen er satt.

@Navnebror: Gjør det du også, da. Du kan jo metall, som jeg ikke kan i det hele tatt.
Chill hard, man!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!