Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Myke pakker er djevelens verk. Myke pakker er de pakkene man må tvinge frem et smil etter å ha pakket opp. Myke pakker er klær og slikt som mamma kjøper til deg uansett, og som iallefall ikke er noe morsomt å pakke opp på juleaften. Myke pakker betyr at klær og andre "nyttegjenstander" tar opp plass, en pakke, fra kule ting som du har på ønskelisten, som et radiostyrt helikopter, en ny mobil, Musikk-CDer, og et nytt LEGO-sett. Myke pakker inneholder ikke spill eller spillkonsoller.

Men i år ønsker jeg meg faktisk myke pakker. Jeg er blitt så gammel nå, at det er myke pakker som er stas. Jeg har det meste, og penger til å kjøpe meg det jeg vil ha av ting og duppeditter. Myke pakker inneholder ting jeg trenger, og som en student på hybel kan ha nytte av. Spill kjøper jeg meg selv, gjennom digitale julesalg og i spillbutikken. Da får jeg akkurat det jeg vil ha, når jeg vil ha det, og forutsatt at jeg har kraftig nok PC til å kunne spille det. Jeg ønsker meg derfor myke pakker i år.

I dag var jeg faktisk med ut og måtte prøve på og velge ut fasong, farge, modell og merke av den myke pakken jeg skal få av foreldrene mine. Jeg vil ikke avsløre hva det er jeg får, for julegaver skal jo være en overraskelse... Men jeg er veldig fornøyd med valget, og det var noe jeg trengte og hadde lyst på.


Hvis jeg skulle satt opp en ønskeliste ville nok alle topp 10 på listen vært myke pakker. Kanskje med unntak av noen redskap og nyttegjenstander som ikke teller som myke. Kanskje en enkel fiskestang til fiske i Trondheim ville sneket seg med også, sammen med noe fiskeutstyr, men det er fremdeles nyttegjenstander. De har det til felles at de ved sidenav å være nyttige også er interessante/underholdende/kule. Myke pakker er kult.

Så hva med deg, hva synes du om myke pakker? Og hva slags pakker ønsker du deg til jul?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Selv om det egentlig er de kjedeligste gavene, ønsker jeg meg penger.
  • 0
For å være ærlig er jeg ikke veldig glad i myke pakker. På en side kan man si de er nyttige, men på en annen side er de heller kjedelige og det er vanskelig å late som du fornøyd når du får de. Går derfor alltid for harde pakker under juletreet slik at det blir mye stas og morro. Ting jeg trenger kan jeg kjøpe resten av året.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Det med myke og praktiske gaver er en sykdom som kommer krypende med alderen. Hadde du sagt at jeg hadde kjøpt meg en jakke for gavepenger i fjor ville jeg mest trolig ledd deg rett opp i fjeset. Alderen tynger...
Jeg var her
  • 0
Jeg vet det meste av det jeg får, og det er ikke myke pakker. Noen nyttige ting kommer til å være under treet da, som for eksempel pensum bøker til neste termin.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg foretrekker penger eller spill. Mest det førstnevnte da. Jeg liker ikke myke pakker og har aldri likt det heller. Kanskje i framtiden da. Jeg vet jeg kommer til å få noe klær i år....
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
  • Los
  • Los
Samme. Alderen har tatt meg og jeg har fått jobb. Film og spill som jeg "må ha" kjøper jeg selv, og til jul og bursdag var det vanskelig å lage liste. Men jeg fikk på noen harde pakker, for det er fortsatt mest stas å få dem. Men jeg vil bil like glad for alt jeg får i år

Jeg ønsker meg litt bøker, musikk og filmer som jeg har gått å sett på men ikke kjøpt enda, men ellers er det ting til leiligheten
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg liker harde pakker best. Myke pakker åpner jeg alltid sist. Søstera mi elsker myke pakker og åpner harde pakker sist. Så hvilke gaver man liker best har mye med interessen å gjøre.
  • 0
Jeg pleide alltid å åpne de pakkene jeg tror er de flotteste til sist. Nå tenker jeg ikke så mye på rekkefølgen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg likte ikke myke pakker da jeg var liten, men nå spiller det ingen rolle hvor store eller harde eller myke de er.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg har ikke ønsket meg noe på mange år.
Forventer heller aldri å få noe, siden jeg ikke er noe barn/ungdom lenger.
Så hvis det ligger noe under treet med mitt navn på, er jeg takknemlig uansett hva det skulle måtte være.

Blir også en smule brydd av å få gaver.
Jul eller ei, det føles aldri riktig å få ting sånn helt uten videre.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Blir også en smule brydd av å få gaver.
Jul eller ei, det føles aldri riktig å få ting sånn helt uten videre.
Det kan jeg skrive under på.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg ønsker meg boxere og sokker samt snille barn.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Jeg har kommet til det punktet hvor jeg innser at julen er en fin tid å ønske meg nyttegaver. I år regner jeg med at det blir litt kjøkkenutstyr, fjellsko og lignende. Har selvfølgelig klart å lure inn et par spill på ønskelisten også, så jeg regner med at jeg har noe nytt jeg kan spille på i romjulen.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer remote:
men nå spiller det ingen rolle hvor store eller harde eller myke de er.


«That's what.»
- She
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ps; Utsøkt juletre-bilde.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer The Heretic:
«That's what.»
- She


                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har fått rapporter om at de fleste gavene til meg kommer i form av konvolutter. I can live with that.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Er ikke like kritisk til myke pakker nå som tidligere, hovedsaklig for det er ting jeg trenger. Siden jeg har hatt sommerjobber de siste somrene så har jeg jo råd til mesteparten jeg har lyst på uansett. Og siden jeg har råd til det jeg har lyst på, har det plutselig blitt hakket vanskeligere å skrive ønskelisten som muttern og fattern maser på.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Problemet mitt er at det som oftest er mormor som kommer med de myke pakkene, dermed er det som oftest klær jeg ikke liker, eller som ikke engang passer. Hun kan heller gi meg penger, så kan jeg heller kjøpe klær for dem selv. Jeg er uansett for ung til å finne nytte i kjøkkenredskaper og lignende, så hvorfor ikke bare ønske meg noe kult eller penger?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • Los
  • Los
Ønskeliste:

-Dyrt brunt brennevin
-En pose håndgranater
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Ja, man merker at ønskene forandrer seg når man blir eldre. Under årets ønskeliste, har jeg blant annet listet opp frityrkoker og presskanne

Hyggelig blogg forresten. Godt å komme seg fem minutter fra eksamenslesing til noe mer julerelatert. Julestemninga er ikke den samme i eksamensperioden.
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer Kronoz:
Har fått rapporter om at de fleste gavene til meg kommer i form av konvolutter. I can live with that.
Ganske kjekt ja. Ville vært praktisk for meg å bare ha konvolutter å dra med meg opp til Trondheim igjen. Håper jeg ikke får for store pakker, for da må jeg stresse med å frakte det hjem til leiligheten.

Siterer torleif:
Ja, man merker at ønskene forandrer seg når man blir eldre. Under årets ønskeliste, har jeg blant annet listet opp frityrkoker og presskanne
Jeg har fått det meste av kjøkkenutstyr tidligere år. Men det eneste jeg missliker er kokebøker. Bruker heller internett. På ønskelisten min står ting som lokk til stekepannen.

Siterer torleif:
Hyggelig blogg forresten. Godt å komme seg fem minutter fra eksamenslesing til noe mer julerelatert.
Bra du likte den.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg har egentlig det jeg trenger når det kommer til ting som er naturlig å få i gave. Samtidig tjener jeg ikke akkurat så mye penger, så jeg slenger alltid opp en ønskeliste over ting jeg har litt lyst på, eller kunne trenge, men som jeg ellers neppe vil ha tatt meg råd til.

I fjor fikk jeg en (smart)mobil. Jeg hadde en gammel Nokia jeg nok fortsatt kunne ha brukt i lang tid, men det var jo likevel flott å få en ny smart en.

Myke eller harde bryr jeg meg ikke om, men det er gjerne vanskelig å ønske seg myke pakker. Fallhøyden er stor, og både størrelse, fasong og farge blir ofte feil. Jeg er ikke av typen som ser meg ut bestemte plagg, fra bestemte merker, så det er uansett ikke mye hjelp fra meg.
This is great banter, it really is.
  • 0
Ønsker meg noen spill og penger.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!