LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      Jeg pakker fordi jeg skal fly hjem idag. Og som vanlig er jeg sent ute. Jeg utsatte hjemreisen så mye jeg kunne, fordi jeg ville spise opp maten jeg har handlet inn. Mye vil ellers bli dårlig hvis jeg lar det bli igjen her oppe til over hjul.

      Men under eksamen så jeg meg nødt til å handle inn litt generøst, for ikke å gå tom for noe og for å holde koken under eksamen. Derfor har jeg nå litt av hvert til overs. Både poteter, frukt, melk, egg, gulrøtter osv. Jeg har andre ting til overs også, men det er disse tingene som ikke vil holde til jeg kommer tilbake, og jeg kan ikke godt la dem stå og mugne bort i tiden jeg er borte. Så det må kastes.

      Jeg er ikke glad i å kaste mat. Men det hender jeg må gjøre det. Det er ikke så lett å beregne mat til én person over tid, og noen ganger går melken sur, frukten eller grønnsakene sorte, og potetene eller brødet grønt.

      Men å kaste maten allerede før den er ødelagt, det er ekstra nedtrykkende. Jeg kan ikke spise den opp. Jeg rekker ikke. Aller helst skulle jeg dratt til sentrum og gitt den til noen som trenger den, men den tanken slo meg for sent og jeg har ikke tid. Derfor blir det å kaste helt fin mat i søppelet.

      Kaster du mat?
                                                       ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Kaster kun mat om den er tydelig svekket i kvalitet, enten ved farge, lukt, eller smak. Er den noen dager over dato så eter jeg det nok. Dersom den er godkjent fra min side.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Kaster mat om nødvendig. Men så lenge det er spiselig pleier jeg ikke å gjøre det.
      http://markusgamesdesign.weebly.com/
      • 0
      Har litt vondt for å kaste ting selv. De fleste varer holder seg jo minst et par dager over utløpsdatoen, så her i huset klarer vi som oftest å drikke opp melken og spise opp brødet før det blir dårlig. Men man finner jo alltids gammelt pålegg i kjøleskapet en gang i blant, og da er det ikke annet å gjøre enn å kaste.
      "I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
      • 0
      Det er ikke noe særlig å kaste mat. Vi har en hund, så den spiser mye av restene, og den spiser nesten like bra som oss. Den hunden lever bedre enn de fleste i verden. Det er litt rart å tenke på.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Kaster sjeldent mat, er god på å beregne hvor mye jeg trenger, og det meste av maten jeg kjøper er tørrvare som holder en stund.
      "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
      • 0
      Vi kjøper som regel ikke mer enn vi kan spise, så det kastes sjelden mat.

      Heller en tur ekstra på butikken, enn å kaste bort penger fordi maten blir dårlig.
      • 0
      Riv av datomerkelappen. Problem solved, yes?
      • 0
      Siterer LesMiserable:
      Riv av datomerkelappen. Problem solved, yes?


      Det tror jeg ikke er noe særlig lurt.
      Noen matvarer holder seg lenge over datoen, noen varer ikke.
      Men alt blir før eller senere dårlig og da er det en god regel å ha ett estimat om hvor lenge matvaren har ligget lenge over datoen
      i fryseren eller i skapet hvis det er tørrmat.

      Kjenner folk som har vært matforgiftet som kom av at de spiste dårlig mat.
      Så det er faktiskt en grense hvor lenge du kan lagre på en ting, men igjen det kommer helt an på hva slags mat det er og i de fleste tilfeller klarer man å luke ut det dårlige ved å lukte, se eller å smake.
      • 0
      Siterer Lodium:
      Det tror jeg ikke er noe særlig lurt.


      Det var en spøk.
      • 0
      Men det er fortsatt ikke særlig lurt.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Siterer remote:
      Vi har en hund, så den spiser mye av restene, og den spiser nesten like bra som oss.
      Det er veldig kjekt å ha hund. Skal skaffe meg det etterhvert. Men jeg kaster sjelden mat fordi jeg ikke spiser opp. Når jeg kaster mat er det fordi den har stått og blitt dårlig før jeg fikk brukt den. Noe som på en måte kanskje er enda verre siden ikke noe av den blir brukt kanskje, men å kaste rester føles enda mer unødvendig. Om jeg lager for mye mat, så spiser jeg restene til middag (eller eventuelt frokost) dagen etter.
                                                       ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!