Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har ikke vært helt i form de siste dagene. Vet ikke om influensa eller noe annet har rammet meg, men det er relativt usannsynlig siden jeg har hatt nær null kontakt med smittekilder, altså andre mennesker.

Jeg pleier å rammes i varierende grad sykdom rundt eksamenstid hvert år. Stress, korte netter og usunn livsstil svekker imunforsvaret. For til vanlig er jeg usedvanlig resistent, og det er stort sett bare de to gangene i året at jeg opplever sykdom.

Det hele ble muligens ikke bedre av et usedvanlig ensidig kosthold. Av convenience brukte jeg 1.5 kilogram laksefilét, litt mel, pepper og salt, til å lage et titalls lakesburgere. Følgelig ble det lakseburgere til frokost, lunsj og middag. Veldig godt, men etter tre eller fire dager på nevnte diett merker jeg at det kan bli for mye av det gode.

Jeg har nå gått til innkjøp av en pose poteter, brun saus, og litt fint, rent kjøtt. Prisen for kjøttet gjør det ikke til studentkost, men jeg spiser såpass billig resten av året at jeg kan tillate meg det denne gangen. Det er nok til to middager, sammen med rikelig med gode poteter. Dette burde få meg frisk igjen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Spiser bare kjøtt insha'Allah.
  • 0
Så ikke dum ut den der nei.
Per aspera ad astra
  • 0
Skikkelig kjøtt er godt. Spiste biff i dag for første gang på lang tid, og det smakte fortreffelig.

Uansett, god bedring.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Uansett, god bedring.
Takk.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hvis du normalt blir ifluensa/febersjuk eller på lignende måte uvel to ganger i året, så er ikke du "usedvanlig resistent". Da er du som alle oss andre

Når det er sagt så skader det aldri med variert kost og jeg håper du snart blir bedre.
Kalt i Bergen fortiden vet du så husk og kle deg godt.
The gavel corrupts
  • 0
Er det entrecoten du sikter til når du sier rent kjøtt?
Entrecoten inneholder en del mer fett en andre typer kjøtt, men pga fettet, er kjøttet mer smakfullt og saftig..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Hvis du normalt blir ifluensa/febersjuk eller på lignende måte uvel to ganger i året, så er ikke du "usedvanlig resistent". Da er du som alle oss andre
Ja, I know. Men inntil mer nylig har jeg ikke pleid å bli syk i det hele tatt iløpet av et år, så jeg har vært ganske heldig likevel.

Siterer Marlboro Red:
Kalt i Bergen fortiden vet du så husk og kle deg godt.
Det er begynner å bli ganske kaldt her i Trondheim også.

Siterer bent_a:
Er det entrecoten du sikter til når du sier rent kjøtt?
Entrecoten inneholder en del mer fett en andre typer kjøtt, men pga fettet, er kjøttet mer smakfullt og saftig..
Jeg ser fettet ja. Jeg mente det ikke bokstavlig. Jeg tok det første og beste kjøttet jeg så foran meg i butikkhyllen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Den lille greia til to middager!?

Studentmagesekk?
(prisen bestemmer hvor sulten du er)
  • 0
Jeg spiser normalt mer kjøtt til middag enn det der, men ville gjerne spare det utover to dager for å riktig nyte det. Dessuten blir det ganske mettende med en halv slik sammen med seks poteter i passelig størrelse og en hel pose brun saus. Også kan jeg spise litt ekstra til andre måltider.

Når jeg lager taco eller spaghetti lager jeg av en hel pakke med 500 gram karbonadedeig til bare meg, og 250-300 gram spaghetti. Når jeg har laks spiser jeg en halv pakke, altså 200 gram fisk. Så jeg har nok ikke studentmagesekk nei.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!