Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Lille Petter edderkopp...

Da jeg la meg til å sove i går, hang det en edderkopp ned fra taket over meg. Når jeg våknet i morges var det bare spinn, ingen edderkopp. Hvor ble det av edderkoppen?

Ettersom jeg bor i en kjellerleilighet er edderkopper en daglig kompanjong som kravler rundt på gulvet mitt. Jeg lar dem stort sett leve, for de kan spise de andre insektene som trives i leiligeheten min. Men jeg kan ikke noe for det om de krabber inn i munnen min mens jeg sover.

Er du redd for edderkopper (araknofob), eller synes du de er trivelige skapninger?

...han krabbet på min hatt.

                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Huset vårt er plassert rett ved et "semi" skog område. Så om sommeren kryr det av edderkopper her. Min søster har ekstrem edderkopp fobi, men jeg har egentlig mistet "drapslysten" min.
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Likte dem ikke når jeg var yngre, men etter år i kjellere, løfter jeg knapt et øyebryn lenger.

Med mindre det er en av de store husedderkoppene, som er såpass at du hører de tasser over gulvet.
Da kan det hende jeg fanger dem og tar de med ut, med mindre det er om natten og jeg er så trøtt at jeg bare kaster noe på dem...
  • 0
Har fobi mot innsekter generelt, så får nesten alltid noen til å fjerne de for meg eller går til angrep med lange våpen. Ekkelt å tenke på hvor mange insekter som sikkert kryper inn i munnen din når du sover...
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Etterkopper er flotte dyr som jeg prøver å ha flere av i huset
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Har ikke så mye i mot edderkopper, men klarer meg fint uten dem.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Med mindre det er en av de store husedderkoppene, som er såpass at du hører de tasser over gulvet.
Da kan det hende jeg fanger dem og tar de med ut, med mindre det er om natten og jeg er så trøtt at jeg bare kaster noe på dem...


Haha! Syns det er ironisk at edderkoppen som kalles "husedderkopp" er den edderkoppen du kaster ut av huset.

Siterer Kakashi sensei:
Har fobi mot innsekter generelt, så får nesten alltid noen til å fjerne de for meg eller går til angrep med lange våpen. Ekkelt å tenke på hvor mange insekter som sikkert kryper inn i munnen din når du sover...


Hey hey! Edderkopper er ikke insekter. Så det betyr vel at du ikke liker maur, biller, sommerfugler, humler/bier/veps, men edderkopper har du ikke noe imot?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Haha! Syns det er ironisk at edderkoppen som kalles "husedderkopp" er den edderkoppen du kaster ut av huset.


Indeed.

De kan få bli hvis de betaler en del av leia.
Burde ikke forvente annet av såpass store kryp.
  • 0
Edderkopper har jeg ikke noe i mot
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Jeg hater insekter, og dreper de som regel hvis muligheten byr seg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg forsøker å ta bort litt spindelvev av og til, men jeg liker edderkopper litt, og pleier å la andre insekter leve så de blir fersk mat for de store edderkoppene som klatrer rundt. Akkurat henger det flere store nett av spindelvev ned fra taket flere steder i rommet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Damn scared...
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Ville ikke akkurat hatt en som ''kjæledyr'' men begynner ikke å hyle som en hysterisk jente og finne en stol å stå på.
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Det hadde vært kult å ha en tarantell som kjæledyr. Norske edderkopper er patetiske i forhold.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hadde jeg hatt en tarantell, hadde jeg ofret alle edderkopper jeg hadde funnet til den. Se for dere en "live battle" mellom en ufarlig norsk edderkopp og en tarantell

Jeg er vanligvis ikke redd for edderkopper, men jeg liker heller ikke å ha store edderkopper løpende rundt. Hvis jeg er i dårlig humør, og edderkoppen ikke stikker av, kan det hende jeg dreper den.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Skummelt. Hater edderkopper. Alt utenom Spiderman, da, he, he
  • 0
Digget dem da jeg var liten, men nå har jeg merkelig nok vokst på meg en slik irrasjonell teit frykt for dem. Det er noe med føttene deres og hvordan de fanger bytte. Utspekulerte, kalde skapninger.

Vi bor i en kjellerleilighet og vi har en platt. Platten skulle vaskes i sommer, og den var neppe blitt vasket på flere år. Blant annet skulle jeg vaske en putekasse og under vinduskarmene. Fy, faen det var så mange edderkopper, sånn mellomstore, svartbrune og blanke jævler. Det kjentes nesten ut so mdet poppet popcorn under kluten min. Det var en massakre uten like, og jeg var nervøs resten av dagen, redd for hevn.

Finner jeg derimot n enslig edderkopp i leiligheten geleider jeg den heller ut enn å drepe den. Liker ikke å drepe noe som helst, annet enn fisk og mygg. Eller jeg nyter det ikke akkurat, har bare ikke så mye i mot det.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Setter pris på edderkopper. Fanger fluer og møll og slikt..
Hvis du føler deg sånn passe mett når du våkner, har du mest sannsynlig spist opp edderkoppen i søvne..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Så akkurat på nyhetene om et marked i Asia der de solgte og spiste taranteller. De smaker visstnok som kylling. Hadde vært interessant å smake en gang. Men tror jeg ville foretrukket om eddekoppen var både ribbet for hår og ikke minst død, før jeg spiste den.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Men tror jeg ville foretrukket om eddekoppen var både ribbet for hår og ikke minst død, før jeg spiste den.

Frittert maur sal visstnok være egnet som kinosnacks.

Det er nok bare et tidsspørsmål før insekter gjør sitt inntog også på norske matfat, og jeg tipper veien blir kort fra "æsj" til "nam". Men biller og åmer... jeg må si jeg er litt skeptisk, men... Ja, jeg har troa. Det må bare bli mainstream først
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Når østen blir rikt og vi i vesten må konkurrere om matfatet kan det nok godt hende at vi må ta ibruk matnytten fra diverse insekter og sånt ja. Det er jo i utgangspunktet pga tidligere tiders matmangel at insekter og ormer er blitt å regne for mat, og tilogmed delikatesser, i Kina og Østen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!