Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da jeg reiste fra Trondheim idag var det med en hel rekke nødskrik. Først rakk jeg bussen med et knapt nødskrik, så brukte Værnesekspressen, som (heldigvis) var noen minutter for sent til mitt stopp dessverre også en time på å komme seg ut av sentrum og på vei mot flyplassen. Allerede litt nervøs for om tidsplanen min skulle holde ble det ikke bedre av stillestående kø på vei inn på motorveien.

Og når jeg endelig ankom flyplassen, knapt 35 minutter før avgang, nektet innsjekkingsautomaten å lese kortet mitt, før den etter noe om og men gav meg dobbelt opp med bagasjebånd. Bagasjeavleveringsskranken var forøvrig ikke bemannet, og når noen endelig kom, kunne de også anslå at køen, som var mye mye lenger enn jeg noen gang har sett på Værnes flyplass, kunne ta opptil en halvtime. Hvilket var tilsvarende tiden fra da, klokken 16.30, til flyet mitt skulle gå klokken 17.00. Lenge før jeg kom frem til selve sikkerhetskontrollen sto det på tavlen "Go to Gate".

Etter 20 minutter med køståing og lov til å hoppe over noen svinger i køen, kom jeg frem til sikkerhetskontrollen. Der stoppet naturligvis alt opp i den køen som var like foran meg. Og når jeg endelig kom igjennom, uten et pip, var de ikke fornøyd med å ha gjennomlyst sekken min én gang, men måtte både rote ut alt jeg hadde der, og sende den gjennom på nytt. Fem minutter til avgang.

Denne gangen så de ikke noe mistenkelig på monitoren og jeg fikk plassere alt tilbake i sekken og skynde meg til gaten der det nå stod "Boarding" og de aller fleste allerede var på vei ombord.

Vel ombord fant jeg mitt sete, nummer 10C før rene stolleken fulgte. Sete 10A innenfor meg var nemlig tildelt to passasjerer som begge kunne fremvise billett hvor det stod trykket 10A. Heldigvis var det andre ledige seter i flyet.

Mer enn ti minutter på overtid lettet flyet fra bakken.

Mer skjellsettende enn alt det ovenfor nevnte var dog da sikkerhetskontrolløren i sikkerhetskontrollen nok en.gang tok hardhendt i for å plassere hatten min i en plastskuff, enda jeg på forhånd hadde vært enda mer forsiktig enn tidligere med å plassere den godt og uproblematisk. Hatten ble presset ned under andre ting og bremmen brettet nitti grader. Kan ikke sikkerhetsfolkene være litt mer forsiktige med ting?

Spiste forresten stekte kyllingvinger til frokost idag, hvorpå jeg senere innså hvor passende det var på Thanksgiving. Jeg benådet ingen fjørkré dog.
<bild>
Blir du stresset av å være ute å reise? Har du noen gang misset en flyavgang? Og opplever du at reiseopplevelsen er noe helt annet når du skal ut å fly?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ai, klarte å komme for sent til et fly en gang pga trafikkstans. Liker ikke flyplasser og check-in, men selve flyturen synes jeg i grunn er ganske trivelig
  • 0
Feirer Thanksgiving i dag, hvor vi reiser om 2 timer til "jobb middag" i kveld, og vi skal alle ut etter midnatt for å se på galskapen "Black Friday"
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Siterer Tomas Veiden:
Ai, klarte å komme for sent til et fly en gang pga trafikkstans. Liker ikke flyplasser og check-in, men selve flyturen synes jeg i grunn er ganske trivelig
Liker flyturer jeg også. Og det pleier å være OK på flyplasser også, da jeg vanligvis har svært god tid, men det er alltid litt stress å komme gjennom og få med seg alt, uansett tidsmargin.

Siterer Noral:
Feirer Thanksgiving i dag, hvor vi reiser om 2 timer til "jobb middag" i kveld, og vi skal alle ut etter midnatt for å se på galskapen "Black Friday"

Kult. Kan tenke meg det er en litt stilig tradisjon å oppleve førstehånds i USA.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Reiser ganske så sjeldent, og når jeg først gjør det, pleier jeg å ta tog, mye mer avslappende.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Har aldri reist med fly. Og heller ikke båt eller tog siden jeg var liten.
For å være ærlig forlater jeg sjelden Tønsberg.
Har aldri vært utenfor vestfold alene.

Så jeg har ikke den helt store erfaringen med reisestress.
  • 0
Du burde forsøke å komme deg ut i verden Tommy. Det er inspirerende og lærerikt. Det ville sikkert også gitt ytterligere inspirasjon til kunsten din.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Du burde forsøke å komme deg ut i verden Tommy. Det er inspirerende og lærerikt.


Meget mulig, men interessen for å reise noe sted, har aldri vært der.
Finnes ikke noe jeg kunne tenke meg å se eller oppleve.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!