Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Kristian har skrevet ny blogg om Wii U hvor han framstår som veldig positiv til konsollen. Faktisk er han så glad i den at han kjefter opp selv de som er aldri så lite negative til den, om de så mye hinter til at den vil floppe.
I redaksjonen står han på for å forsvare Nintendo, for de har jo tross alt valgt å ha eldgammel grafikk igjen, men det betyr ingenting, sier han. Selv om grafikken i all realitet vil bli betraktelig mye bedre har ikke Kristian noe tro på dette. Gameplayvideoer er juks, tenker han mens han hamrer ned en blogg.
Snåsningen hopper inn i kommentarfeltet. Han tror at Nintendo er dødsdømt fordi de har et sidesprang med hardcoregamere. De har nemlig alltid vært tro familiemenn, og aldri hatt fokus på kjernespillerne. Bernt velger å benekte alt som skjedde før Wii. Tida da Nintendo kalte kølla si for GameCube og 64 og Super'n. Da fokuset var på begge markedsgrupper og alt som kunne tas ble tatt. Hardt. Etter å ha gjort dette, skriver han en blogg om været på Snåsa. Bernt tror folk synes været på Snåsa er interessant. Der tar han feil.

Greit å ha en som Ingar, synes Kristian. Noen som faktisk føler for Nintendo. Merkelig smak i spill har han. Hvordan kan noen kun sikle etter rare JRPGer? Også til Wii da? Den som kun har blitt en støvsamler for han selv. Nei, Kristian skjønner seg ikke helt på Ingar. Prest er han også.
Morten Bækkelund gidder ikke å ta del i diskusjonen. Det er lite vits i det, alt man trenger å gjøre er å pumpe ut artikler, vinkla etter det som blir avtalt på redaksjonens møter. Vinklinga blir selvfølgelig avgjort på demokratisk vis. Men det er også rett og rimelig at diktatoren selv skal ha flere enn én stemme. Ukritisk pumper han ut de nyhetsartiklene han rekker i løpet av en dag. Som ei maskin pumper han. Pumper sint og kritisk vinkling, pumper positiv vinkling. Det skifta plutselig en dag. Kanskje var det bra? Morten vet ikke. Morten bare pumper. Pumper. Pumper til det spruter.
Line er også del av den undertrykte redaksjonen. Eller, tidligere undertrykt. I den senere tiden har tross alt Wii U blitt mer og mer godtatt. Dette er godt. Jævlig godt, synes Line. Hun har drømt om den røffe, hårete primaten helt siden det på redaksjonsmøtet ifjor ble bestemt at de skulle holde litt kjeft om Nintendo. Ha mer fokus på tøffere nyheter. Tøffere spill. Men ingen tøffe primater. Trist, mener Line.
Samtidig sitter Kristian i Oslo, tygger på en dårlig sushi og tenker at han nå endelig klarer å rette opp imaget GameReactor har. Og kanskje har han rett. Kanskje får han snart til å vise hvor tolerante redaksjonen er ovenfor alle konsoller og spillselskaper. Spørsmålet er om han virkelig har endra synspunkt selv, om han klarer å overbevise fanboyen som vokser i hans eget hjerte. Et hjerte kun ment for Sony.
David skriver vi ikke om, for han liker ikke folk.
Og Tor Erik.
  • 0
Den fortapte leseren.

Den fortapte leseren skriver en underholdende blogg. Den fortapte leser bruker humor som virkemiddel. Den fortapte leser later som han har innsikt om hvordan redaksjonen fungerer, later som han har kunnskap, men serverer bare løgner. Den fortapte leseren oppretter en ny profil, et kunstig dekknavn, så han kan drive med mildere former for personangrep trygt hjemme fra sin egen stue.

Jeg er ikke irritert på deg, fortapte leser. Koste meg faktisk med bloggen din. Koste meg med bilde du prøvde å male. Men noe sannhet, innsikt eller kunnskap om hva vi i redaksjonen driver med... Det har du definitivt ikke.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Smørbukken:
Prest er han også.
Nope, har bare en mastergrad i teologi. Prest er du bare dersom du jobber som det...
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Dette blir for dumt. Jeg er skribent i redaksjonen, noe som betyr at jeg bidrar med mange timer med gratis arbeid. Tror du jeg hadde giddet det dersom Kristian var den diktatoren du beskriver han som? Hvis jeg får i oppgave å anmelde et spill får jeg aldri noe krav om positiv eller negativ vinkling. Derimot sier han at jeg får ta meg den tiden jeg trenger og sette en karakter jeg føler jeg kan stå for. En karakter jeg kan stå for, ikke Kristian.

Du angriper en stråmann. Redaksjonen du beskriver eksisterer ikke.
  • 0
Alt det du skriver om Kristian mener jeg det motsatte. Kristian er en flink og god redaktør. Så jeg er enig og antar at det Jostein skriver over meg er sant.

Artig blogg, tho.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Fin overskrift. Resten var veldig rotete.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Bloggen var i det minste underholdende.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Skal si dette var nokså underholdene, og selv om det er noe overdrevent må det også nevnes at noe av det satt som et skudd i forhold til mine egne tanker.

Jeg ser derimot ikke hva redaksjonen kan ha gjort for å få deg til å bli såpass bitter. De gjør jobben sin utmerket og produserer redaksjonelt stoff av god kvalitet, og det at noen subjektive meninger blir blandet inn må man da kunne tolerere. Det hadde blitt svært kjedelig om alle spill- og nyhetsredaksjoner var fullstendig objektive eller delte de samme meningene.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Hehe - kongeblogg

Det er vel ingen her som bryr seg om været på Snåsa, men heldigvis avsluttet jeg med et åpent spørsmål til alle

...og ja Nintendo er i mine skyggelapp-verden kun en familiemaskin og hvor Nintendo Aldri har vært hardcore ... eller nei

Gleder meg til å lese flere blogger av deg Smørbukken
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Hehe. Morsomt
Minnet litt om monologene til Otto Jespersen i Torsdagsklubben..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Kristian: Det var ikke ment som noen form for personangrep. Kun som kritikk satt langt ut på spissen.
  • 0
Jeg er enig med Kristian her. Synes det var et genialt svar på en i grunnen ganske morsom blogg, humorisitsk og velskrevet, men misvisende. Eller, jeg vet jo egentlig ikke o mden er misvisende, men jeg har i hvert fall ikke det inntrykket av redaksjonen. Liker Gamereactor, både redaksjonen og alle oss andre.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Kristian: Slettet og oprettet ny profil? Nå må du gjøre researchen din før du angriper folk. Er ikke bare én person som er misfornøyd med redaksjonen... Tydeligvis.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Jeg synes bloggen var god.

Det som gjorde opplevelsen til pinlig bra er at Kristian er førstemann som kommenterer og at han går rett i forsvar. Det vinter om at det må ha truffet en nerve hos redaktøren enten han vet det selv eller ei.

Han kunne lest bloggen.. reflektert litt.. lent seg tilbake og fulgt med på hva som rørte seg i kommentar feltet, og senere skrevet er kommentar til det hele. Det ville vitnet om noe helt annet. Nei nei.. Han går RETT i forsvar !
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Han går RETT i forsvar !

Som jeg synes skal være lov, om man mener noen kommer med urettferdige anklager. Tror ikke nødvendigvis det har noe med om nerver er truffet eller ei.

Samtidig, jeg er faktisk litt enig i noe av det som smørbukken skriver, så et forsvar som faktisk tok for seg kritikken, ikke bare "tøyset det unna" hadde vært fint.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Tror jeg skjønner hva du prøver å gjøre, og jeg skal innrømme at resultatet er nokså interessant. Synes likevel redaksjonen har vist seg villige til å ta imot og rette seg litt etter den kritikken de får.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Citerer Marlboro Red:Han går RETT i forsvar !
Som jeg synes skal være lov, om man mener noen kommer med urettferdige anklager. Tror ikke nødvendigvis det har noe med om nerver er truffet eller ei.


Korrekt. Det er faktisk så enkelt. Jeg kommer ikke til å bruke noe mer tid på dette nå.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Syns det var en morsom blog. Likte også svaret fra Kristian og Bernt Erik. Jostein derimot, klarer ikke å se humoren, og det er litt synd, for da blir det fort mer alvorlig enn det sannsynligvis er ment å være.

Forøvrig syns jeg man skal være litt forsiktig med å kritisere alt for mye, da GR mer eller mindre drives på dugnad.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Dette var faen meg sørgelige greier!
:D <3<3<3
  • 0
Synes bloggen var litt grov, jeg. For grov for sarte Sørlandssjeler. Går det an å tone ned inuendoen littegrann, kanskje?



  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!