Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

...pinnekjøtt. Nå slår Nortura alarm og mener at vi ikke vil få nok pinnekjøtt til årets jul om ikke tollsatsene settes ned og importen økes. I fjor var det mangel på meierismør noe som også kan bli mangel på i år. Årsaken er at kyrne ikke lager feit nok melk med tanke på smørmangelen. Hva blir det neste som Norge ikke klarer å produsere selv? Hvem er syndebukken med at matvarer mangler og burde tollsatsene generelt på mat ha blitt opphevet slik at tilgangen ville ha vært bedre?

Det er ikke så lenge siden det var heftig diskusjon om hvor vidt det var smart av Norge å øke tollsatsene slik at man kunne stimulere til økt produksjon i norsk landbruk. Vil det si at om Norge øker tollsatsene, så vil det få flere bønder til å produsere mer samt øke antallet bønder eller vil vi oppleve at vi stadig mangler matvarer til spesielle sesonger?

Er du redd for at det ikke blir noe pinnekjøtt på deg eller gir du blanke for pinnekjøtt er ikke noe du spiser likevel?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Pinnekjøtt bryr jeg meg ikke noe om, så skal nok bli en god jul i år også (så lenge det kommer snø).
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg vedder på at vi overlever jula likevel.

Kanskje årets folkeaksjon skulle gått til å samle inn penger til denne tragedien vi står over, Istedenfor å hjelpe sult-rammede barn i sudan..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Tror vi allerede har pinnekjøttet våres for iår, selvsaltet yo. Så klarer oss nokk, spesielt om vi har lasagne på siden som normalt.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Er ikke så glad i pinnekjøtt, men det havner nok i hus. Alle andre jeg kjenner er jo glad i det.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Pinnekjøtt er uten tvil det beste valget innen julemat.
Men vi hadde planer om å prøve noe annet i år, så om det blir for lite eller ei, har ikke den helt store betydningen her i huset.
  • 0
Don't caaaaare.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg må ha pinnekjøtt til jul. For meg får jeg skikkelig julestevning av det. Og selvfølgelig er det godt også.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Julemat for meg er Julepølse, Brun saus, Poteter og annet tilleg. pinnekjøtt har jeg aldri spist tror jeg.
  • 0
Om jeg ikke får pinnekjøtt til jul, kommer jeg mest sansynlig til å krepere.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jeg trodde det var ØRNEN og ULVEN som var årsak til lite sau her i landet. Jeg ser jo ofte ørnen fare over tretoppene med med ungsau i klørne
The gavel corrupts
  • 0
Trenger ikke Pinnekjøtt når man har Pizza!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Gleder meg sjuuukt til pinnekjøtt. Absolutt årets middag
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Pinnekjøtt er ikke noe for meg, heller ikke import av mat vi selv kan lage i vårt land. Gi bøndene mere tilskudd, kanske vi da også kan få en økning av nye bønder som vil kunne tenke seg å drive fulltid. Få tilbake den gode gamle maten, nesten alt av kjøttvarer vi finner i dag i buttikkene er sprøytet inn med konserverings midler for å holde lenger. Det drukner jo i vann, det tar bort mye av den opprinnelige smaken og kraft som skal vœre der. Jeg kjøper aldri kjøttdeig, eller kjøtt generelt i butikk lengre. Jeg går til slakteren og kjøper også privat av bønder. å ja, det blir noe totalt helt mye bedre kjøtt og smak enn det "søppelet" i butikkene. Koster litt mere men absolutt vert det!

Sats mere på vårt jordbruk og få ned immporten. Vi kan da dette selv så vorfor ikke støtte opp våre egne bønder istedet for å støte de ut?
My Enemy's went to Heaven, I still stand in Hell.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!