Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

For over to år siden tipset jeg om en artist. En artist jeg beskrev som lagde bilmusikk. Det hele ble mottatt med blandet følelser. Noen likte litt av det, mens andre skjønte ikke helt hvorfor jeg brukte tid på en slik artist.

Derfor er det morsomt å ta opp denne artisten igjen, to år etter. Hvor har vi egentlig Kavinsky per dags dato? Jo, han fikk låten sin, Nightcall, i "bilfilmen" Drive og tok dermed mainstream-publikummet med storm. Det skal sies at han var på turné med Daft Punk i 2007, men han fikk aldri det store gjennombruddet av det. Uansett så var det ingen som kastet seg over Kavinsky da jeg tipset om han tilbake i 2010.

Så, mitt store spørsmål til dere. Må en artist være mainstream for at dere skal stole på et musikktips, eller klarer dere å stole på at en helt ukjente artister/band kan være kult?

Jeg har selv vært den fyren som elsket å oppdage ny musikk kun på egenhånd. Å få tips? Hahahaha! Det var bare helt latterlig. Med tiden har jeg vokst fra dette og heller tatt til meg de fleste tips på veien. Dette har medført en ekstremt større elsk for musikk jeg kanskje aldri ville oppdaget om jeg ikke var like åpen for musikktips.

<bild>
Kavinsky er fortsatt den ultimate bilmusikken.
Chill hard, man!
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg liker å oppdage ny musikk, men jeg hører ganske fort om det er musikk som "er for meg". Jeg oppdaget Murder by Death gjennom et tips, samme med Flogging Molly, og de liker jeg veldig godt nå.

Det trenger ikke være mainstream for at jeg skal høre på, for jeg høres like på mainstream musiken nå til dags, dog så har den musikken blitt bedre enn for noen år siden da.. Men det er noe annet.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Har ingen problem med å høre noen ukjent artister, mange av dem er veldig bra, bedre en kjente mainstream artister, så ja takk til ukjente garasjeband
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Sålenge jeg vet at personen som gir meg tipset har ca samme musikksmak som meg, så bryr jeg meg ikke særlig om det er kjent eller ikke.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Får sjelden musikktips, med unntak av de gangene jeg spør. Da spør jeg naturligvis folk som har forholdsvis lik musikksmak som meg.
F.eks. tipset Grallen meg nylig om Queensryche, et band jeg kjente til fra min kjære Old Skoöl of Rock plate som jeg har hatt i en noen år nå. N har jeg derimot ordentlig fått øynene opp for de, og hører mer på musikk fra de.

Hvis jeg derimot får et musikktips fra en person som har helt annerledes musikksmak enn meg, da gidder jeg sjelden å søke opp sangen/artisten.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg elsker å oppdage ny musikk og Night Call er en fantastisk sang. Jeg har dessverre ikke hørt så mye på musikken hans. Jeg liker å høre på hva andre sier, før hørte jeg bare på Metallica som mitt band, men nå er listen blitt mye større.
Machine Head, Dream Theater og Goijra er forøyeblikket det eneste jeg hører på, også klart verdens mest main streame sang: Gangnam Style

Men jeg liker å høre på ny musikk, mye av musikken som ikke er main stream er fantastisk.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Har i det siste blitt flinkere til å ta til meg tips fra andre, om det nå er film, musikk eller TV-serier.

Det er ofte da jeg finner det beste har jeg merket. Jeg henvender meg ikke til topp-20-lister for å si det sånn.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Hvordan vet du at ingen begynte å høre på Kavinsky etter å ha lest bloggen din?

Selv er jeg ihvertfall veldig opptatt av å ta til meg tips. Ofte søker jeg også bare etter sjanger på google eller på youtube, og tar det som kommer opp. Mange artister jeg hører på har nok ikke vært i nærheten av mainstream media, kanskje sett bort fra en fotnote et eller annet sted.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Hvordan vet du at ingen begynte å høre på Kavinsky etter å ha lest bloggen din?


Jeg tenker på erfaringer fra det virkelige livet. Anbefalte det til venner, men de likte det ikke da. De lovpriset den samme sangen året etter.
Chill hard, man!
  • 0
Siterer Martin Andresen / GR®:
de likte det ikke da. De lovpriset den samme sangen året etter.



Lagt til 2012-10-30 15:33:
Eller ta å un-facepalme det utsagnet igjen. Jeg tror ikke det at de plutselig likte musikken nødvendigvis har noe med at den ble mainstream. Tror det kan ha like mye med at man har fått opplevd musikken i en setting som gjorde den personlig for deg. F.eks. etter Drive sitter man igjen med en stemning og ulike assosiasjoner til musikken, noe en ikke hadde forut. Tror det også kan ha noe og si på

Tror jeg setter mer pris på de klassiske stykkene som ble brukt som base for soundtracket i Catherine nå enn før jeg spilte spillet. Klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Hipster...
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!