Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I en artikkel jeg leste på T-A.no så kommer det frem at skolene får skylden for at elevene er i dårlig form. Årsaken til dette skal være at halvparten av kroppsøvingslærerne er ufaglærte og at dette medfører til late ungdommer. Selvsagt er det opp til læreren selv om hvordan gymtimen skal legges opp og selv har jeg faktisk vært lærervikar i blant annet gym. Det som er viktig er å legge opp en plan for hva som skal skje i gymtimen. Så må man følge planen. For en gymlærer er det viktig å ha en plan for hele året hvor man toucher borti alle treningsformer slik at elvene kommer i form. Selv er jeg utdannet generell treningsleder og vet hva som må til for å få en person i form. Dette er noe lærerne også må bli flinke i og om man ikke er de riktige kunnskapene som trengs, så får man søke opp treningsplaner på nettet.

Det er viktig at man i gymtimen sørger for at elevene kommer i form og her på Snåsa har vi gode gymlærer som legger til rette for dette. Har flere ganger opplevd at min største datter har kommet hjem fra skolen av å være stiv på grunn av hard gym og dette er noe jeg selv synes er bra. For jo bedre form, jo bedre fungerer man i det daglige liv. I alle fall er dette noe forskere har kommet frem til.

Så hvordan er det på din skole. Er gymmen slapp eller har dere lærer som setter dere i sving og får dere i form?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Vi får bare beskjed om hva vi skal gjøre, så gjør vi det.... I guess. Vi har alltid oppvarming før selve gymmen starter. Gym på vår skole er ganske så grei. Jeg må derimot innrømme at jeg er ganske lat til tider.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Vår gym er VIRKELIG hard, læreren kjører oss skikkelig hardt, klarer nærmest ikke få føttene ut av sengen dagen derpå ^^
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Når jeg hadde gym på videregående, hadde vi ganske greie timer, og det hendte noen ganger at jeg ble ganske stiv og støl.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Før jeg begynte på skolen i år, fikk jeg full informasjon om lærerne av kjæresten til broren min, som hadde gått på skole der tidligere. Jeg fikk én klar beskjed: "Du må ikke få Arnfinn!" - Etter første skoledag var det derfor med en aldri så liten humoristisk tone at jeg sa "Jeg fikk Arnfinn!" - Gymlæreren

Fyren i seg selv har ikke vært så ille så langt. Men for 2 uker siden hadde jeg det som må være min verste gymtime på virkelig lenge. Måtte ta den såkalte 'Biptesten', altså løpe så mange runder i en park jeg klarte, på 12 minutter. Alle jentene streiket jo, eller det vil si - Vi var 4 gutter og 1 jente som løpte

Han sa jo på forhånd at "For å få 6 må du løpe 8 runder" - Jeg kjente det allerede etter prøverunden, og etter tilsvarende 2 runder var jeg helt kjørt. Men jeg har jo CP og astma, så jeg blir med andre ord fort sliten etter mye intens løping - Men gleder meg til karakteren!

Må også si at jeg hater min nåværende gymsituasjon ganske sterkt - Opplegget er vel og greit, problemet er bare at jeg ikke eier talent i det som kalles sport. Så hver gymtime blir en total ydmykelse for min del
  • 0
vel gym og gym.. jeg har ikke noen problemer med gym aktiviteten men det jeg syns skolen skal ta hensyn er å tilrettelegge for personer det er ikke veldig gøy og løpe 60 meter og være stor. dette gjør at mange ungdom ikke ser motivasjon til og forsette spør du meg.

jo da ellers vill jeg si at gym er ganske krevende
  • 0
Er ferdig ned vidergående nå, men i fjor når jeg hadde gym var det ganske hard trening vi hadde. I alle fall hard nok til å sikre at vi var i form.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Vi har harde gym timer på skolen min. men har en god lærer og er flink i idrett så det går nok bra.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Vi har noen greie lærere. Enkelte ganger er jeg forholdsvis sliten, andre ganger er det ikke en gang nødvendig å dusje etter gymmen.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Tror ikke gymtimene på skolen i seg selv sikrer ungdommen god form (på skolen min har vi bare 2 timer i uka). Gymtimene burde motivere folk til å begynne og trene selv. Vise fordeler ved å være sprek osv.
  • 0
  • Play
  • Play
Kan ikke si gymtimene e særlig slapp med okserugby og intervall i myr på planen
  • 0
Jeg tror ikke skolen skal påta seg skylden for late barn, det er i så fall foreldrene. Tror de generelt skylder for mye på skolen. Faren min er lærer, og har hørt ymse historier opp gjennom tidene. Men det er ikke til å stikke under en stol at den som har aller mest ansvar, er vedkommende selv. Likevel må foreldrene legge til rette for lystig aktivitet i barndommen, samt kan de opplyse om alle de positive effektene trening fører med seg. Der kan skolen også bidra.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!