Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

At det er harde kår å overleve som butikkjede (i elektronikkbransjen) er jeg fullt klar over og at konkurransen er beinhard i mellom kjedene. At Expert sliter som de gjør nå, er jeg litt overrasket over og spesielt med tanke på hvor stor denne kjeden i det hele tatt er. Et lite lyspunkt er at dette ser ut til å gjelde kun Expert i Sverige hvor kjeden har sendt inn søknad om konkurs. Slettes ikke bra. I fjor slo den store kjeden Onoff seg konkurs i nabolandet nettopp på grunn av for hard konkurranse i elektronikkbransjen.

Jeg håper inderlig at dette ikke gjelder i Norge selv om jeg vet at konkurransen også her til lands er beinhard mellom kjedene. Vi behøver store kjeder som konkurrerer mot hverandre når det kommer til priser. Monopolisme er ikke noe godt og derfor håper jeg nå at Expert i Norge ikke lider samme skjebne som den svenske ser til å få nå.

Om du vil lese mer om dette, så kan du det her

Hva er din mening om at store kjeder går konkurs og hvilken kjede i Norge tror du sliter mest med å få kundene innomhus til sine butikker?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Selv foretrekker jeg Elkjøp mye mer enn Expert. Her i Arendal er det mye bedre utvalg på Elljøp, mens Expert er dyrt og har nesten ingenting av spill.

Håper det ordner seg for Expert nede i Sverige.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Helt enig albaga. Hos oss er den eneste elektronikk-butikken Expert, og det går ikke an å kjøpe spill der! Svindyrt!
  • 0
Ikke rart, Expert har svindelpriser. Kjøper naturligvis ting andre steder, er jo latterlig mye billigere.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Expert er dyrt, har dårlig service og fortjener nesten å gå konkurs. Jeg har ikke handlet der på flere år.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Expert er uten tvil det dyreste stedet å kjøpe elektronikk her i byen.
Vet ikke hvordan det er med hvitevarer, men alt annet er skamdyrt.

De har som regel utmerket service de få gangene jeg er der, men det veier ikke opp for det man sparer ved å gå til en annen kjede.
  • 0
Jeg husker Expert her i Ålesund solgte en god del PS3 spill for 99,- på et tilbud en gang i 2009. Eneste gangen jeg har handlet på Expert.
  • 0
Handler aldri på Expert. Det er litt som å kjøpe spill på leketøysbutikker. 649kr for to år gamle spill, som koster 99 kroner alle andre plasser.
Jeg handler på komplett.no Elkjøp/lefdal, og til nøds på cdon. Favoritten er nok likevel play.com og Amazon.co/uk.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Hmmm, Expert har aldri vært førstevalget mitt når jeg skal handle elektronikk. Jeg tror nok mye av grunnen til det er som andre nevne: dyrt, dyrt og dyrt.

Her går det nok mest i Lefdal og Elkjøp som jeg syntes er mye rimeligere på prisene (selv om Elkjøp flere ganger har blitt tatt for å jukse med prisene).

Nå snakket jo den tyske elektronikkgiganten, Saturn, en gang om å etablere seg i Norge. Synd det ikke ble noe av dette, for da jeg var i Tyskland i sommer kan jeg si jeg ble imponert over kjeden. De hadde stort utvalg, god service, og ikke minst lave priser, dog sistnevnte var vel mer grunnet den lave kursen på Euroen.

Uansett så hadde det vært bra om Elkjøp/Lefdal fikk litt ordentlig konkurranse.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Har kun negative erfaringer med expert. Dyrt og dårlig, veldig dårlig service.

Vel, jeg fikk jo kjøpt Killzone 3 Helhast Edition der for 500,- men... det veier ikke opp.

Men det er sant at monopol ikke er bra, men vi er enda ikke nært noe monopol. Vi har Elkjøp, Euronics, Coop Elektro og sikkert enda flere jeg ikke kommer på. Nettbutikker som f.eks. komplett og netonnet er også med på å påvirke/presse prisene.

Såeeh... om Expert blir borte skal ikke jeg felle noen tårer, men jeg skal heller ikke juble. Jeg vil rett og slett ikke bry meg.

Lagt til 2012-09-18 21:12:
Siterer bent_a:
Jeg handler på komplett.no Elkjøp/lefdal, og til nøds på cdon. Favoritten er nok likevel play.com og Amazon.co/uk.

Protip: Sjekk ut Thehut.com også
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Som de fleste andre her har jeg ikke handlet noe særlig på Expert, kan aldri huske at de har hatt noen gunstige priser.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Ikke alle kan kalle seg det samme som oss - Expert!
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Siterer djani:
Ikke alle kan kalle seg det samme som oss


...Expedert
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Etter flere år som ansatt hos både Elkjøp og Expert dog ikke nå lenger(altfor mange sure kunder )

Har fortsatt en del venner som jobber i begge bedrifter enda og tror nok både at jeg og de er enige i at spill er noe Expert kan bli massevis bedre på. Som gamer var dette noe jeg "lobbyet" for å få til på den butikken jeg jobbet i men fikk beskjed enkelt og greit: "Spill er ikke der hovedfokuset kommer til å ligge."

Uheldigvis så ender det jo da opp med at flere butikker ikke tar dette like "seriøst" som de kanskje burde og flere gamle spill blir stående i butikk med skremmende priser.

Var senest i går innom Elkjøp og Expert på jakt etter kaffemaskin til fruen. Der var faktisk Expert betydelig billigere enn Elkjøp - hele 2500,- på maskinen vi hadde sett oss ut.

Når alt kommer til alt så vil noen kjeder være billigere på noe, mens andre billigere på noe annet, men det såkalte ryktet om at Expert er noe spesielt dyrere er jeg ikke enig i. Som nevnt ovenfor så er det nokså variabelt hvem som er dyrere på hva men sett i det lange løp så er det nok bare hvilke butikker du foretrekker.

Når alt er sagt så er jeg glad jeg kom meg ut av bransjen før priskrigen virkelig satte inn, tror ikke det er like morsomt i elektrobransjen nå lenger
  • 0
Ikke handlet noe særlig på Expert, så bryr meg egentlig ikke særlig.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Som andre har sagt
så handler jeg sjeldent på Expert
av den enkle grunn at det er for dyrt der
gennerelt sett.

Eneste jeg har kjøpt på expert gjennom hele livet mitt er :

1 mikrobølgeovn
1 støvsuger
1 takvifte med lys
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!