Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har tidligere skrevet om programmer som gjør det lett for alle å lage spill, men denne gangen tenkte jeg at vi skulle prøve noe annet.

Som noen av dere sikkert har fått med dere, har jeg drevet med spillutvikling som hobby i en god stund nå. I det siste året har jeg og en vennegjeng jobbet med spillet Inferno, og går alt etter planen vil det bli vårt første fullverdige spill. Spillet vil ta i bruk pikselbasert grafikk, og du vil få en stor, åpen verden å utforske. Se for deg Skyrim i 2D, så har du en litt bedre idé om hvordan det ferdige produktet vil se ut.

Vi trenger deg!

For å få fortgang på utviklingen har vi bestemt oss for å søke etter nye medlemmer til det lille utviklerteamet vårt. Først og fremst trenger vi nye programmerere, men vi er ute etter folk fra alle felt, så her er det fritt fram for alle kreative sjeler.

Ikke vær redd for å ta kontakt selv om du ikke mye erfaring. Vi må alle begynne et sted, og så lenge du har noenlunde peiling på det du driver med, kan ferdighetene utvikles etterhvert. Viktigst av alt er at du er engasjert, så uansett om du skriver koder på hobbybasis, komponerer musikk i FL Studio eller lager pikselgrafikk i MS Paint (serr, bruk Graphics Gale), så kan du være personen vi leter etter!

Så hvis du er, eller kjenner noen som kan være interessert, ta kontakt på:

- [email protected]
<bild>
Her er det seneste konseptbildet fra spillet, laget av svenske Jonathan. Han er både grafisk designer og medskaper for Inferno.
  • 0
Skulle gjerne prøvd meg, men bor i Nordland, som er ganske langt unna Oslo.
  • 0
Genialt tiltak Robin og håper mange her melder seg på og vil bli med på dette prosjektet
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer fantomena:
Skulle gjerne prøvd meg, men bor i Nordland, som er ganske langt unna Oslo.

Det gjør absolutt ingen ting! For øyeblikket er det bare jeg som bor i Oslo. Medskaperen Jonathan bor i Sverige, og det samme gjelder broren hans som jobber med store deler av spillets musikk.

Vi har en programmerer som jobber fra statene, og en kartdesigner som holder til i Michigan.

Vi er et lite indieteam uten noen slags form for budsjett, så når det jobbes, gjøres det gjerne hjemmefra.
  • 0
Ok, skal tenke på det. Sender dem PM i løpet av de neste dagene.
  • 0
Eh... Gidder du å gi meg 3 år? Har nettopp begynt på 3 års bachelor i spillprogrammering.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hvordan tok det seg til at dere møttes?
Altså du/ svensken og amerikanerene.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Lurer på om dere leter etter kreative sjeler. Kan ikke programmere, men har masser av fantasi. Og har lidenskap for spill.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Hvordan tok det seg til at dere møttes?
Altså du/ svensken og amerikanerene.

The Interwebz, baby!

Siterer FuzzyFarm:
Lurer på om dere leter etter kreative sjeler. Kan ikke programmere, men har masser av fantasi. Og har lidenskap for spill.

For øyeblikket har vi denne delen av utviklingen under kontroll, men send gjerne en mail til [email protected] med noe av det du har gjort før, så skal jeg ta kontakt hvis det blir aktuelt
  • 0
Nei takk
Prøvde meg som spillprogrammeringsstudent et år og fant ut at det ikke var noe for meg.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Skal dette prosjektet være kommersielt
altså seges via steam etc eller er det bare for morro og å trekke erfaringer (freeware)?
etter produktet/spillet er ferdig?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!