Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter å fått ideen av jon_melon, tenkte jeg at en liten refleksjon over dette teamet hadde vært på sin plass. Når jeg og mine venner skal på Elkjøp, ICA eller bokhandelen, så må vi legge fra oss sekken ved utgangen. "Og så? Er det noen big deal?" ville kanskje noen spørre. Jeg synes ikke at selve sekundene det tar meg å legge fra meg sekken på er noe å klage på, men det er noen andre ting.
Det jeg er mest bekymret over, er innholdet i sekken min. på Elkjøp har en eller annen tulling konstruert butikken slik at man må gå igjennom absolutt hele butikken for å komme til utgangen. Dette er ikke akkurat tidsbesparende hvis man skal løpe innom for å plukke med seg et nytt nummer av GR.
Hvis jeg og 3 venner legger fra oss sekken vår, så kan det ganske enkelt være en tyvs lykkedag. Vi har ingen mulighet for å se på sekken vår inne fra butikken. Når 4 elever har lagt fra seg sekken ved utgangen så er dette faktisk over 40 000 kroner som ligger der og venter på å bli tatt. De fleste av oss har bærbar skole-pc til over 10 000 kroner, noen for rundt 15 000. Skolebøkene (som er helt nye pga det j**** kunnskapsløftet) koster mange hundrelapper per stk. Det er alt for enkelt for en kunde på vei ut å nappe med seg en sekk som ingen vet hvem eier.
Den andre faktoren jeg synes er irriterende, er at jeg har opplevd at voksne mennesker med tursekker på ryggen, handleposer eller vesker i hånden osv. kan gå inn uten å bli stoppet og tilropt som oss elever blir. Det er faktisk MYE enklere å putte noe ned i en veske eller pose, enn en lukket sekk som i tillegg er stappfull (hvorfor lager de sekkene så forbanna små? :P). Det er akkurat som om de ansatte regner med at de voksne ikke stjeler. De drittsekkene som stjeler fra butikkene ødelegger alle ungdommers rykte..
En liten kikk på Statistisk Sentralbyrå sine sider og jeg fant ut at aldersgruppen 30-39 er den største syndebukken når det gjelder simple tyverier...
Derfor er konklusjonen min at enten så legger INGEN fra seg sekk, pose og veske fra seg ved inngangen eller så gjør ALLE det (den stemmer jeg for!) ;-)
Kom med innspill folkens!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Haha, akkurat det du sa: "på Elkjøp har en eller annen tulling konstruert butikken slik at man må gå igjennom absolutt hele butikken for å komme til utgangen. ". AKKURAT sånn er det på Elkjøp Gjøvik også (der jeg handler alt av elektronikk), det er TOSKETE, men jeg skjønner jo meningen. Og det med skolesekker har aldri vært praktisert her omkring. Etter skolen fylles Kiwi v 20ungdommer, alle med sekker, ingen bryr seg. Og der tror jeg det blir tatt en del.
"Dear brother, i do not spread rumours, I create them" Lucien Lachanse, Dark Brotherhood. A retard in a dumpster can make the same noise as Slipknot!
  • 0
Der jeg skaffer siste GR, er det så greit at jeg trenger ikke gå inn i butikken engang
Men ser poenget... tror det med at du må igjennom hele butikken er slik fordi selgerne vil at du skal oppdage noe nytt, og kjøpe det... forbaska Këtoflr
Square Enix.
  • 0
Zkinny, jeg synes det er innmari irriterende med Elkjøps "se hele butikken" design. Det er plagsomt å gå hele veien rundt.
Det er synd med stjeling uansett om det er Kiwi eller Elkjøp synes jeg...

Zechez, står GR-bladene utenfor da? Eller like ved utgangen? Det hadde vært en god ide her i Kongsberg synes jeg
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
inngangen brukes som utgang, vel
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
bare en ting...(som forresten alle som jobber i gr vil bli glade for...) Skaff deg abonnement!
hvor vi bor, tar vi aldri av oss sekkene....eller, alle tar av sekkene unttat meg...
jeg sier bare at; Faen, Kan Dere ikke SPØRRE om noen skal stjele sekken da?
jeg kjøper bare no småtteri uansett...
(blu-ray-spiller, anyone? 15.000 dratt ut av lomma!)
  • 0
Ja, jeg burde jo skaffa meg abonnement for å støtta GR da.

"inngangen brukes som utgang, vel"

Nei ikke her på byen. Inngangen og utgangen er skilt fra hverandre av en j**** skillevegg, sånn at hvis du først har forvilla deg inn i butikken så må du gå gjennom hele.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
heilt enige md dt du seie, mn heldigvis kjenne dei så jobbe på expert mg pga far min jobbe dr, så dt e ingen så seie at eg må legga sekken ifrå mg
A good General does not lead his Army to destruction just because he knows it will follow.
  • 0
Så bra da Essi2. Da mistenker vel forhåpentligvis ingen deg for å stjele...

Jeg synes ikke noe synd på den tyven du nevner jeg heller..
Det der med "prisjekking" hørtes komisk ut. Haha! Hørtes ut som en skikkelig sur mann han der da! Jeg ble nesten overfalt av en pølseselger på "Kongsberg-Marken" fordi jeg tok bilde av boden hans til en markensavis jeg var redaktør i. Han prøvde å stjele kameraet mitt
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Hmm, det virker som om du går inn i sjappa med vennene dine. Kan ikke 1 passe på mens de andre henter. Sånn da var problemet oppklart


.... Men hvis det du sa gikk på prinspipper så skjønner jeg. De fanatiske butikksjefene som tyr til hver gang man skal inn et sted. Man skjønner ikke hvorfor de er sånn de bare er sånn. En morsom historie for litt siden (eller 2 år siden) Skulle jeg og en kamerat på EB games. Få med oss lanseringen av Tekken3 og bli dypt forelsket... Men det hele ble ganske dramatisk. Når vi hadde fått tak i spillet, og skulle til å labbe ut av butikken kjente jeg et sterkt rykk i sekken min. Jeg snudde meg, og der stod mannen fra kassa. Øynene hans var fyrt opp med kull, og det en urovekkende setning passerte gjennom hodet mitt: Kan du vennligst ta av deg sekken!? høh! HVa har jeg gjort?, og nei det vil jeg ikke. Som en 13-åring labbende rundt i butikken forstår jeg at det kunne virke mistenkelig, men samtidig tenkte jeg at det fikk være prinsipper. Kassemannen tilkalte den andre kassamannen med høyere rang, og lot seg fasinere. Vennligst åpne sekken!!! Nei! Det for da være grenser, jeg labbet ut av den endeløse lange butikken, og tenkte at jeg hadde vunnet. Men neida, etter meg kom 1 vekter og blokket veien . Til slutt fikk sekken min den store gleden av å vise folka at alt jeg hadde av verdi var en banan, og Tekken5 som hovedinnholdet. Det var irriterende, og ganske skremmende. Dgen etterpå skulle jeg levere tilbake spillet grunnet det at jeg ikke likte det i det hele tatt. Fyren i kassa stod der fortsatt like sur: Neste gang kan du vel passe på at det ikke er så masse riper på cden. Hva her har jeg overvåkt spillet som en hauk de siste 24 timene, og så sier du dette. Vel! Det som er, er vel at folk som jobber i butikker er noen surpomper. De er 30 år gamle, og alt de har klart å oppnå på den tiden er og ha fått jobb på en liten elektrobutikk. Derfor er det viktig og opprettholde den statusen... For*@!a Idi!*r
4.Kings Dont contact us, We'll contact you
  • 0
Jeg hadde nok vist dem sekken uansett jeg da, men det hørtes ut som om dem var ganske sure

Lagt til 2007-04-13 12:34:
Og det er ikke alle vennene mine som gidder å vente utenfor, det er kjedelig hvis man har liten tid!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!