Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette blir en kort og enkel blogg, da jeg endelig har klart å lage min egen skyrim mod til PC og fått den lansert via steam workshop!

Det hele startet med at jeg har lenge irritert meg over gull i spillet og hvordan selgere/kjøpere har dårlige priser i forhold til verdi, da man finner en hel masse gjenstander med litt eller meget høy verdi, men det er ingen som har penger nok til å kjøpe gjenstanden til den verdien gjenstanden er satt til. Dette er irriterende for å si det mildt!

Så jeg bestemte meg for å laste ned Creation Kit til skyrim og utforske muligheten til å lage en mod som endrer dette, og med tanke på at en mod er noe som jeg har ønsket å lage lenge, så tenkte jeg at dette er en fin start.

Så etter noe utforsking av skyrims bibliotek og hvordan programmet virker, så fikk jeg laget en liten mod som gjør om beholdningen til alle selgernes gullbeholdning.

I call it the "Increased Merchant Gold Count" mod...

Så det jeg har laget er en modifisert utgave av selgernes beholdning av mengde gull og ganget dette med 10. Det vil si at alle smedene i skyrim vil ha 10000 gull (før så var det 1000) Alt-mulig-butikkene vil ha 7500 (fra 750) etc.

Men det har seg slik at skyrim har over 9000 modifikasjoner liggende i steam workshop for øyeblikket, så muligheten for at akkurat min mod kommer høyt på listen er svært liten. Men hvis du har lyst til å prøve den og ta en titt så er linken her: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=88074066

Under så er det ett lite utdrag fra Creation Kit til skyrim som ble brukt for å lage modden

PS: Jeg setter pris på alle varianter av feedback. Alt fra om alt virker/ikke virker som det skal, ønsker, etc. Så det er bare å legge igjen en beskjed her eller på steam siden til min mod.

~Kennda J~
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Jeg tror jeg har sett en slik mod før, men jeg kan godt laste den ned som støtte
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Jeg fant ingen på workshoppen, den heter iallefall ikke noe med merchant, gold, increase eller lignende søkeord. Men takk skal du ha
Hvorfor leser du dette?
  • 0
flott du har laget en slik mod, men har hatt en slik lenge, dog ikke like mye gull, men øker lvl vis. heter levelling merchant wallets
  • 0
Det er derfor jeg ikke har funnet det, forklarer en del. Men men, da får jeg lage noe annet da
Hvorfor leser du dette?
  • 0
jeg stemmer på en batman drakt med 100 charmelon effect når du er i mørke kroker og som gir 1000 ekstre health og stamina
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Er en perk til speech tror jeg som gjør at du kan investere i merchants slik at de får mer gull. Fint at noen norske lager mods også!
  • 0
Jeg vet at man kan få opptil 1000 ekstra gull ved hjelp av speach, men jeg synes det fremdeles er for lite når jeg finner items til 5000 gull etc.

Sitter å lurer på om jeg skal lage en mod som fikser "yes, fellow nightingale" feilen.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Veldig stilig Kennda J

Godt jobbet
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Takk takk
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Godt jobbet!

Men som Smæ sier så kan du trene Speech og vips så har de mere cash. That's what I did
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Apropos norske skyrim mods, så har det nylig blitt laget en mod som legger til en oversatt versjon av "Asbjørnsens og Moes Samlede Eventyr" blant bøkene man finner i Skyrim
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!