Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Sliter du med å velge hvilke TV-serier du skal se? Da har du kommet til rett blogg! Ikke glem å få med deg de tre første anbefalingene i del 1.

En TV-serie minner mer om en bok enn det en film gjør, hvor hver episode fungerer som et kapittel. Dette betyr at du alltid har mer i vente - selv etter rulleteksten har forsvunnet fra skjermen.
Men det finnes veldig mange TV-serier der ute, og det er ikke alltid like lett å bestemme seg for hvilken du skal se. Her er andre del av mine favoritter.

Suits (2011 - sendes enda)

Mike Ross skulle bli advokat. Det vil si, helt til han kødda til utdanningen sin. Og det er ikke bare utdanningen han roter til - i første episode skal Mike hjelpe en venn ved å levere en koffert med dop, men det viser seg snart at karene som venter på ham er politi. Uten at jeg skal gå i detalj, ender det opp med at toppadvokaten Harvey Specter ansetter Mike som lærling.

Dette skaper selvfølgelig problemer for både Mike og Harvey, spesielt når sjefen begynner å ane ugler i mosen. Advokatene oppfører seg som verdens største drittsekker, men man kan likevel ikke unngå å bli ufattelig glad i dem.

Firefly (2002 - 2002)

Firefly gjorde det ikke så veldig bra da det gikk på TV, og det endte med at vi aldri fikk se snurten av sesong 2. Firefly handler om mannskapet på lasteskipet Serenity, og vi følger dem i deres leting etter arbeid, noe som ofte betyr smugling eller andre mindre lovlige aktiviteter.

Dette er en annerledes science fiction-serie, og stilen er en slags blanding av klassisk western med klare asiatiske inspiraskonsskilder. Firefly er både spennende og hysterisk på samme tid. Nathan Fillon gjør en suveren jobb i rollen som Malcolm Reynolds, og mannskapet på Serenity fremstilles som troverdige mennesker som lever i en ikke helt urealistisk fremtid. Serien ble dessverre kansellert etter første sesong, men det ble laget en film kalt Serenity, for å avslutte historien. Nevnte jeg forresten at Summer Glau er med? Ja, du hørte riktig - som om ikke cowboyer i verdensrommet er nok awesome på én gang...

Arrested Development (2003 - 2006)

Hvor skal jeg begynne? Jeg sa i del 1 at Friends er en av de morsomste seriene noensinne - det stemmer, men Arrested Development tar det hele enda lenger. Dette er en serie som bokstavelig talt er laget av latter. Jeg mener det, klarer du å se en hel episode uten å trekke på smilebåndet blir jeg virkelig imponert (over hvor dårlig humor du har).

Arrested Development er historien om en helt dysfunksjonell familie som ikke kunne hatt mer uflaks. Bestefar er satt i kasjotten og er tiltalt for svindling, mens pappa-Michael gjør alt han kan for at ikke resten av familien skal bruke opp de gjenværende firmapengene - lettere sagt enn gjort. Hysterisk og overdreven moro - bedre enn dette blir det ikke.
<bild>
Du har nå to viktige valg: enten så sitter du her å studerer dette bildet resten av livet, ellers så slår du på første episode av Firefly. Samme kan det være, Summer Glau får du se uansett...
  • 0
Firefly er jeg helt enig me deg at det er en serie verdt å se!
Veldig synd at det ikke ble lagd no mer.. MEN, jeg trur, hadde de ikke laga filmen Serenity som avslutter hele serien for godt for å si det sann, så trur jeg de hadde lagd en ny sesong.

For den serien har blitt så populær den siste tiden som jeg har fått me meg.

Men men..
I'm no hero, just an old killer, hierd too do some wet-work..
  • 0
Firefly er ikke bare en serie man må få med seg. Det er serien man må få med seg. Punktum.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Jeg prøvde å se på Firefly, men det imponerte meg ikke så veldig, og jeg gikk egentlig ganske lei når jeg kom rundt halvveis i sesongen.
Har begynt å se på Breaking Bad, tho, det liker jeg derimot veldig godt.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Har begynt å se på Breaking Bad, tho, det liker jeg derimot veldig godt.


Bra serie

Sesong tre er fryktelig kjedelig, men har troen på at de klarer å løfte den igjen med sesong fire.
The gavel corrupts
  • 0
Har sett pilotepisoden til Firefly, men jeg bestemte meg for at jeg skulle se ferdig House M.D. før jeg tar Firefly, siden jeg allerede var fire sesonger inn i House. Piloten lovet imidlertidig godt, det er en serie med både unik form for humor og stemning.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Firefly var utrolig bra. Synd at det fikk så lite oppmerksomhet slik at sesong 2 ikke kom.
  • 0
Hvor er How I Met Your Mother?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!