Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

(1) The Sopranos (1999 - 2007)
Jeg elsket det usminkede portrettet av Tony Soprano. Mafiabossen som sleit like mye med angst og familieproblemer, som gangsternettverket han styrte. Serien satte standarden for hva man kunne forvente av TV-drama.

(2) The Wire (2002 - 2008)
Etter kun få episoder var jeg totalt oppslukt i Baltimores underverden. The Wire fremstilte både politiavdelingen og de kriminelle ligaene like nyansert - det fantes like mange drittsekker på begge sider av loven. Minneverdige personligheter, fantastisk skuespill og masse nerve. Shiiiiiiiiiiiiiiiiiet!!

(3) Six Feet Under (2001 - 2005)
Det er ikke bare på grunn av at serien kanskje har den mest rørende avslutningen noensinne Six Feet Under havner på listen. Fortellingen om Fisher-familien som driver et begravelsesbyrå er full av lunefull humor, gripende scener og troverdige personligheter.

(4) Curb Your Enthusiasm (2000 - 2011)
Larry David har det ikke lett. Det må være utrolig slitsomt å henge seg opp i alle mulige små detaljer hele tiden, uten å la noenting være usagt. Men dette er altså hovedpersonens realitet. Smart og pinlig på en og samme tid. Curb Your Enthusiasm er en gullgruve av komikk.

(5) Game of Thrones (2011 - fortsetter)
Serien som er basert på George R. R. Martins fantastiske bokserie har allerede rukket å bli en favoritt. Game of Thrones er nådeløs med viktige rollefigurer, mørk, grotesk og det er uhyre spennende å følge politikken og maktkampen mellom de ledende familiene i kampen om jerntronen.

Andre favoritter: Boardwalk Empire, Deadwood, Band of Brothers...
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Bra liste, for all del, men hvor i granskauen er den obligatoriske Band of Brothers?
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
For meg vil Game of Thrones være en soleklar favoritt ;) Elsker alt med serien og at den er så veldig bra laga i forhold til bøkene Gleder meg vilt til sesong 3 kommer den 30. mars neste år
  • 0
Tror ikke jeg kunne rangert HBO-seriene. Det nærmeste jeg kommer er å klassifisere de i grupper som "bra" og "legendarisk".

Alle titlene du nevner i denne bloggen går inn under legendariske serier. Jeg vil også nevne True Blood, en serie jeg mener er det eneste som har hindra vampyrer i å bli lite mer enn Barbie-Ken minus solarium.
  • 0
Morsom blogg! Jeg savnet forøvrig også Band of Brothers Det må være noe av det beste jeg har sett innen 2. verdenskrig o.l - Game of Thrones er også lenger opp for meg! Hbo er forresten helt rått!
Entourage!
  • 0
Masse snadder på listen. Savner Deadwood som er min personlige favoritt fra HBO.

Men for å være ærlig så har FOX prestert å lage en serie som får alt annet til å bli middels underholdning. Sons Of Anarchy er det tøffeste tv drama jeg noen gang har sett. Jeg elsker karakterene og historiefortellingen er superb
The gavel corrupts
  • 0
Min personlige HBO topp 5:

1. Oz
Få serier som holder et såpass høyt nivå igjennom alle sesongene og skuespillet er utmerket fra samtlige.
Har sett hele greia fire ganger de siste tre årene.

2. Game of Thrones
Sesong 1 var ubeskrivelig fantastisk, så den to ganger rett etter hverandre.
Sesong 2 derimot var litt mer daff og ga ikke den samme følelsen. Men det er ikke snakk om at jeg skal slutte å følge med av den grunn.

3. Generation Kill
Har vanligvis ikke så mye til overs for krig og slikt på film/serier, men karakterene og handlingen i denne miniserien er topp notch.
Også en serie jeg har sett tre-fire ganger.

4. Six Feet Under
Har enda to sesonger igjen å se, men hittil har den vært veldig ålreit.
Jeg hadde vanligvis gitt opp en serie hvor det skjer så lite og alt går så tregt, men ikke med denne. Karakterene og den sorte humoren som ligger bak, gjør den verdt å få med seg.

5. Band of Brothers
Så den i utgangspunktet kun fordi alle snakket godt om den. Hadde ikke de helt store forhåpningene siden jeg har null interesse for de gamle krigene, men igjen er det karakterene som gjør serien utmerket. Så den gikk rett hjem her.

Liker også True Blood, men den varierer så enormt i kvalitet fra sesong til sesong.
Samme gjelder The Wire, som begynte bra men dalte ned og klarte ikke helt å dra seg opp igjen.

Sopranos ga jeg opp etter en halv sesong...
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
3. Generation Kill
Har vanligvis ikke så mye til overs for krig og slikt på film/serier, men karakterene og handlingen i denne miniserien er topp notch.
Også en serie jeg har sett tre-fire ganger.


Hadde helt glemt at denne fantes...Elsket denne serien!!
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer Tor Erik / GR®:
Citerer Tommy Kvaernerud:3. Generation Kill
Har vanligvis ikke så mye til overs for krig og slikt på film/serier, men karakterene og handlingen i denne miniserien er topp notch.
Også en serie jeg har sett tre-fire ganger.

Hadde helt glemt at denne fantes...Elsket denne serien!!

Word
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
rome anyone?
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Game of Thrones er en av mine favorittserier all-time! HBO lager utrolig mye bra, men har ikke fått med meg så mye av de andre på denne listen. Likte The Pacific og det lille jeg har sett så langt av Band of Brothers.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Bra liste. Min ser omtrent slik ut:

1. The Sopranos
2. Curb Your Enthusiasm
3. The Wire
4. Oz
5. Entourage

Six Feet Under har jeg faktisk ikke sett, og Game of Thrones er oppskrytt.
You're sleeping over, right?
  • 0
Jeg begynte et lite sekund å frykte av Grallen hadde blitt GR-ansatt.
Heldigvis fant jeg ut at det var feil etter å ha overskriften
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har kun sett Game of Thrones, og det digger jeg.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg begynte et lite sekund å frykte av Grallen hadde blitt GR-ansatt.
Heldigvis fant jeg ut at det var feil etter å ha overskriften


Er en stund siden jeg skiftet avatar, din tøysekopp.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Elsker deg.

Serie du kanskje ikke har sett: Generation Kill. Det er en 7 episoders miniserie laget av folka bak The Wire, og viser historien til den fremste bataljonen i USA sin invasjon av Irak. Satirisk morro all the way!

Min er vel ish:

1. The Wire
2. The Sopranos
3. Game of Thrones (til nå)
4. Curb Your Enthusiasm
5. Oz/Six Feet Under (ikke tving meg til å velge!)
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Takk for tips til nye serier å følge med på! Har sett Band of Brothers, litt Game of Thrones og litt Boardwalk Empire. That's it, men det jeg har sett har vært veldig bra. Tror jeg må se alle disse seriene du nevner, Deadwood også.

Forslag: Lag en topp 5 BBC-serier også? Hadde vært interessant å se hvilke favoritter du har der, om du har noen da
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
What, nesten ingen som nevner Entourage? Etter min mening en av tidenes beste serier, holder på med en tredje gjennomgang av serien ATM.

Game of Thrones er forøvrig også en favoritt, lenge siden jeg har blitt så oppslukt av en TV-serie!
  • 0
Flight of the Conchords. Just sayin
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Vanskelig tema du prøver det på her Kristian.

Selv så må jeg nok holde en knapp på Band of Brothers, Generation Kill, Rome, Game of Thrones og nye The Newsroom. Alle i ubestemt rekkefølge.

Ellers så har vi jo alltids The Pacific, Bordwalk Empire, True Blood eller Treme. Alle serier som er verdt å ta en nærmere kikk på. På generell basis så kan vi vel påstå at HBO lager de beste seriene som går på TV.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Virker nesten som om du er så ivrig etter å pøse ut lister for tiden at du glemmer en hel del.

Generation Kill, Band of Brothers, Rome og Entourage er fire klare eksempler på serier som i alle fall etter min mening må nevnes i selskap med disse. Å kåre noen av dem til den beste blir egentlig helt umulig. Selvfølgelig har alle sine meninger, men blant så mye bra tror jeg de fleste av oss kan være enige om at det blir umulig å sette de opp mot hverandre.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Siterer Kronoz:
På generell basis så kan vi vel påstå at HBO lager de beste seriene som går på TV.


Mange av de bedre tenker jeg vi sier.
De lager,som sagt ikke den aller beste
The gavel corrupts
  • 0
Hva med True Blood?
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Flott liste! Håper dere lager flere som denne i fremtiden!

5) True Blood
4) The Sopranos
3) The Wire
2) Curb Your Enthusiasm
1) Game of Thrones
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Mange av de bedre tenker jeg vi sier.
De lager,som sagt ikke den aller beste

Derfor jeg sier at de generelt lager de beste seriene på TV. Alle vet jo at Sherlock er det beste på TV per dags dato
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Mye bra, men savner selvfølgelig mine favoritter blant topp fem. Band of Brothers og Generation Kill.
Type here.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!