Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

(1) Journey (ThatGameCompany)
Journey er et eksempel på potensialet som ligger i spill som underholdningsform. Med en god læringskurve, brettdesign, subtil bruk av virkemidler og et enormt vakkert design hva angår lyd og bilde er Journey mer enn årets spill for meg. Det er årets opplevelse på skjerm.

(2) Diablo 3 (Blizzard)
Diablo 3 er vanedannende. Det er pur dop i spillform, idet man smadrer seg fremover mens XP-meteret skyter i været. Umulig å legge fra seg, velbalansert og bunnsolid.

(3) Trials Evolution (Red Lynx)
Red Lynx gjorde det aller meste riktig da de lanserte den etterlengtede oppfølgeren. Med suksessformelen lett å lære, utfordrende å mestre som mantra, er Trials et spill som passer for alle. Aldri før har utrykket «bare én gang til» passet bedre.

(4) Ghost Recon: Future Soldier (Ubisoft)
Ubisoft inkluderte en fantastisk samarbeidsdel i Future Soldier, med fokus på smådetaljer. Med sivile personer i gatene, høyteknologisk utstyr, taktiske manøvre blant ingrediensene, engasjerte oppdragene alltid. Knepen seier til Ubisoft for årets actionspill så langt.

(5) Max Payne 3 (Rockstar Games)
Årets mest brutale spill med årets mest groteske og detaljerte skuddvekslinger. Gjensynet med eks-purken innfridde, med velregisserte actionscener på rekke og rad.

Enig eller uenig? Del din mening og toppliste i kommentarfeltet...
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Ikke spilt noen av dem

Skal spille Max Payne, men har hørt av kilder jeg stoler på at, sitat: "det er litt kjedelig".

Så jeg vet ikke...

For meg har Spec ops: The Line vært en positiv overaskelse.
The gavel corrupts
  • 0
Har faktisk ikke et eneste spill som ble sluppet i år
Alle spillpenger blir spart til høsten, da spillene jeg virkelig vil ha kommer
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg er enig om Diablo III Max payne og Ghost recon, har desverre ikke prøvd Journey og Trials, men det jeg har sett av journey ser fasinerende ut, på høyt nivå!
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Ikke spilt noen av dem

Skal spille Max Payne, men har hørt av kilder jeg stoler på at, sitat: "det er litt kjedelig".

Så jeg vet ikke...

For meg har Spec ops: The Line vært en positiv overaskelse.


Hva!? Ikke spilt noen av dem? Det må du jo gjøre. Gjør det ASAP.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Nr 1# Max Payne 3
Nr 2# Diablo 3
A sense of humor is a major defense against minor troubles. -Mignon McLaughlin
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Kjøpte Diablo III for noen dager siden og så langt kan jeg ikke helt se hva som er så fantastisk med det.
  • 0
Har ikke spilt noen av dem, jeg heller. (Bortsett fra Ghost Recon: Future Soldier Multiplayer beta da) Men Max payn 3, Trials Evolution,Diablo 3 og Journey ser fantastiske ut.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Har ikke kommet så mange gode spill enda i mine øyne, Journey er vel #1 hos meg også.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Har vært et ok spill år, men det har vært få som virkelig har utmerket seg.

Føler karakterer sier det bedre enn ord, så her er alle spillene jeg har spilt fra i år, karaktersatt:

Kingdoms of Amalur: Reckoning - 9/10
Dragon's Dogma - 10/10
Amazing spider-man - 7/10
Lollipop chainsaw - 7/10
Witcher 2: assassin of kings (Xbox 360) - 7/10
Street fighter x tekken - 6/10
Mass effect 3 - 7/10
Soul calibur v - 8/10
Journey - 8/10
Minecraft xbox 360 - 7/10
Trials evolution - 7/10
Game of Thrones RPG - ?/10 (har knapt begynt på det)

Skulle gjerne hatt spilt Diablo III, men jeg har ingen gaming pc.
Utenom det, har det ikke kommet noe annet som har vært av interesse.

Av spill som kommer, skal jeg ha Borderlands 2 og 360 utgaven av Risen 2. Og det er pretty much it...

Assassins Creed III, Dishonored, FarCry 3 og Darksiders 2, venter jeg antakelig med til neste år, for interessen er ikke der for øyeblikket.
  • 0
Har alle, men for min del var Future Soldier svært dårlig i forhold til mine forventninger, og jeg hadde ikke mange forventninger. Future Soldier er ikke et Ghost Recon spill.
  • 0
Diablo 3 er dårlig spill
You don't have to be beautiful but it helps
  • 0
Siterer Kristian / GR®:
Hva!? Ikke spilt noen av dem? Det må du jo gjøre. Gjør det ASAP.

Begynte på enern. Det var ikke bare litt kjedelig, men ekstremt kjedelig. Er toeren bedre?

Har hørt så mye skryt. Vil gi det en sjanse, men orker ikke hvis det er samme som enern.

Forøvrig enig i førsteplassen. Trials er også gøy, og Ghost Recon har jeg lyst på!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Har ikke spilt så mange spill fra i år, men Journey er foreløpig det beste så langt. Max Payne 3 var jo også temmelig underholdende.
  • 0
Meget enig med førsteplassen. Kanskje det beste jeg har spilt siden Ratchet & Clank 3. Ghost Recon: FS er også meget underholdende!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Ganske uenig. The Journey fortjener ikke 1. plassen. Kjedelig spill til sovne av som er UTROLIG kort. Jeg klarte faktisk å sovne på slutten og fullførte resten av spillet med å holde analog-stikken fremover. Var interessant og nytenkende, med god grafikk og lyd, men det ble for kort og kjedelig.

Diablo 3 føler jeg har blitt BLÅST OPP noe sykt. Hadde aldri spilt noen av de andre Diablo-spillene, og media og slikt hadde så høye forventninger til spillet, så jeg kjøpte det. Runna spillet, finito. Jeg har ikke tenkt å gå igjennom samme storyline på nytt igjen bare for å bedre karakter og gear. Det er for ensformig. Hvor er collectibles og en eventuell mer åpen verden. Bra grafikk, story og gameplay, med syke film-sekvenser. Men det holdt å runne det en gang, og forstår ikke at folk gidder å bruke mer tid på det etter det.

Trials har jeg ikke prøvd, så ingen formening der.

Ghost Recon er et fett spill og fortjener foreløpig topp 5 dette året. Hardbarka action med høyt tempo til tider. Spesielt er det utrolig underholdende i 3D! Grafikken er super, og generell gameplay er god. Har ikke spilt de tidligere GR-spillene så vet ikke helt forvidt de har falt ut av konseptet.

Max Payne var meget underholdene og syns det fortjener en 1. eller 2. plass. Kjempe god story med kjempe mye action. Digga spesielt at det er utrolig lite loading tid, ved at blant annet spillet hopper direkte fra film-sekvenser og ut i spillet. Fører til at man må være på hugget selv når man ser på cinema-delen.

Av disse 5 ville jeg heller rangert de slik:

1. Max Payne
2. Ghost Recon
3. Diablo 3
4. The Journey
?? Trials Evolution

Men som vanlig så kommer de bedre spillene ut i september -> november. Ser helt klart frem til Far Cry 3 og AC3. Dette virker som dette til bli Ubisofts år! Ser også frem til Borderlands 2. Har nok tenkt å prøve litt Sleeping Dogs, Sniper: Ghost Warrior 2, Resident Evil 6, Dishonored, Medal of Honor: Warfighter, Lego: Lord of the Rings, COD Black ops 2, Hitman: Absolution.
Dæven så mange spill som kommer ut til høst egentlig
  • 0
Svært uenig. Om dette er en indikasjon på hva som kommer på lista i desember, gruer jeg meg nesten litt.
  • 0
Litt uenig.
Har ikke prøvd alle på listen.
Men Diablo 3 fortjener ikke alt skrytet det har fått, og det fortjener hvertfall ikke en andre plass.
En tredjeplass muligens eller en fjerdeplass hadde jeg gitt det.

Det kunne godt ha fått noen minuser, men de fleste spillblader vil være politisk korrekte siden det er blizzard man snakker om.
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Begynte på enern. Det var ikke bare litt kjedelig, men ekstremt kjedelig. Er toeren bedre?


Hvis det er Max Payne du mener så er eneren og toeren ganske lik.

Det var forøvrig treeren jeg refererte til i min komentar
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Ursa Minora:
Svært uenig. Om dette er en indikasjon på hva som kommer på lista i desember, gruer jeg meg nesten litt.


Hva med å komme med en begrunnelse, eventuelt dele din egen liste. Blir litt mer interessant å høre hva du mener, og ikke bare at du er uenig. ;)
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Journey virket svært bra når jeg så på Sonic og Link spille det. Utenom det er det bare Diablo 3 jeg har spilt. Et bra spill, men langt ifra frelsen enkelte vil ha det til at den er.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kristian:
Hva med å komme med en begrunnelse, eventuelt dele din egen liste. Blir litt mer interessant å høre hva du mener, og ikke bare at du er uenig. ;)


Jobber med lista mi i dette øyeblikk. Max Payne ble jeg rimelig skuffa over fordi jeg opplevde det som ei litt dårlig unnskyldning for vold, blod og gørr siden historien i mine øyne ikke var særlig velskrevet. Syndicate målte jeg nok litt for mye opp mot fjorårets Deus Ex: HE, og i forhold sto det ikke spesielt sterkt.

Ellers er mange av titlene spill jeg kun har toucha innom, men som ikke har fenga meg. Fez, Mass Effect 3 og Ghost Recon virker som kule spill, men ingen av dem har klart å engasjere meg nok til å holde løpet ut.

Journey ser derimot utrolig kult ut, og takket være lista di skal jeg gi Xbox Live kredittkortinformasjonen min og spillet en sjanse.

Poster ei liste sjøl i løpet av dagen/kvelden, men selv om denne lista inneholder spill som helt sikkert er prima om man gir dem en god nok sjanse med de riktige øya satt i hodet, blir nok mi lista seende nokså annerledes ut.
  • 0
Jeg har ikke spilt Trials...men nr. 2 og 4 er jeg uenige i.

Diablo 3 ble fort kjedelig, og historien er ikke spesielt spennende...(har ikke fullført det er på act 3..)

Ghost Recon FS er også kjedelig, det er nesten ingen taktik og historien er også kjedelig (har ikke fullført det, fordi det er så kjedelig..)

Journey er et spill som er ny skapende noe jeg liker, det er et fantastisk spill på under 2 timer. Det er kort...men det er verdt sin tid.

Max Payne 3 er det spillet jeg har gledet meg mest til i år, det skuffet meg med å være kort og lineært. men det er alt. Dette er også det eneste store spilelt jeg har fullført 2 og 1/2 gang i år.

Min topp 5

1. Journey 9/10
2. Max Payne 3 9/10
3. Mass Effect 3 9/10
4. Prototype 2 8/10
5. Kingdom of amalur: Reckoning 8,9,10/10?

Jeg har enda ikke fullført Reckoning..men det er utrolig morsomt å spille det, hadde jeg bare tatt meg tiden til det...

Jeg vil også ha nevnt Dragons Dogma men jeg har ikke kommet meg langt nok til å si noe om det....
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Ursa Minora:
Citerer Kristian:Hva med å komme med en begrunnelse, eventuelt dele din egen liste. Blir litt mer interessant å høre hva du mener, og ikke bare at du er uenig. ;)

Jobber med lista mi i dette øyeblikk. Max Payne ble jeg rimelig skuffa over fordi jeg opplevde det som ei litt dårlig unnskyldning for vold, blod og gørr siden historien i mine øyne ikke var særlig velskrevet. Syndicate målte jeg nok litt for mye opp mot fjorårets Deus Ex: HE, og i forhold sto det ikke spesielt sterkt.

Ellers er mange av titlene spill jeg kun har toucha innom, men som ikke har fenga meg. Fez, Mass Effect 3 og Ghost Recon virker som kule spill, men ingen av dem har klart å engasjere meg nok til å holde løpet ut.

Journey ser derimot utrolig kult ut, og takket være lista di skal jeg gi Xbox Live kredittkortinformasjonen min og spillet en sjanse.

Poster ei liste sjøl i løpet av dagen/kvelden, men selv om denne lista inneholder spill som helt sikkert er prima om man gir dem en god nok sjanse med de riktige øya satt i hodet, blir nok mi lista seende nokså annerledes ut.


Du har fått med deg at jeg har en 6 - 10-liste også, hvor både Mass Effect 3 og Fez er tatt med?

Og, husk at Journey er eksklusivt for Sony, så fyr heller opp Playstation din. Fantastisk spill.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Siterer Kristian / GR®:
Og, husk at Journey er eksklusivt for Sony, så fyr heller opp Playstation din. Fantastisk spill.


Yessir. På tide å gi spillet litt kjærleik.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!