Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Har du spilt DayZ? Du har sikkert hørt navnet til ArmA II-modifikasjonend før - spillet som slipper deg løs i en gigantisk åpen verden rammet av zombieapokalypsen. Det er en fantastisk (men uferdig) opplevelse som du kan lese mer om her.

Grunnen til at jeg nevner det er at utvikler Hammerpoint Interactive for tiden jobber med et lignende spill - kalt The War Z. Hvis vi ser bort fra teite navn med Z på slutten ser dette ut som et skikkelig heftig spill...

The War Z er en såkalt Zombie Survival Experience i MMO-format. Ved første øyekast kan det virke som en blåkopi av den megapopulære ArmA II-modden, men det stemmer ikke. For ikke å nevne det faktum at The War Z har vært i utvikling siden før DayZ' lansering, har spillet også en god del nyvinninger som gjør det ekstra spennende. Her er fem grunner til at The War Z ser ut til å bli et bedre alternativ til apokalypsesultne spillere:

1. The War Z har flere verdener å utforske!

DayZ har som sagt en enorm verden å utforske. Men Chernarus har ikke så altfor mange varierte miljøer, så etter et par dager i spillet kan man fort gå lei grågrønne skoger og dystre, forlatte landsbyer. The War Z derimot, kommer til å lansere med en verden basert på Colorado, og flere kart basert på områder fra den virkelige verden som Paris og New York skal lanseres gratis etter den opprinnelige annonseringen. Blir du lei Colorado kan du da hoppe over på en annen server og overleve zombiene i New York i stedet. Awesome!

2. Landsbyer sikret mot zombier... men spillere?

I DayZ er spillere farligere enn de vandrende likene. Det ser ut til å stemme i The War Z også, men i motsetning til DayZ har spillet også flere landsbyer hvor datastyrte spillfigurer regjerer. Disse er opprinnelig ikke fiendtlige, men angriper du noen her bør du være klar for en kamp. I landsbyene kan du også kjøpe og selge utstyr, noe som betyr at du ikke nødvendigvis saumfare hundrevis av småhus før du endelig finner en simpel pistol. Det vil også være mulig å sette opp notiser andre spillere kan lese, slik at du kan finne deg en reisekompanjong. Awesome!

3. Oppgaver!

Joda, de fleste spill har oppgaver spilleren må utføre, men DayZ handler kun om å overleve så lenge som mulig før en eller annen idiot gir deg fire-fem luftehull i panna. I The War Z derimot, kan du for eksempel finne en dagbok på et lik, for så å lese i boken at forfatteren har gjemt en kraftig hagle i skogen. Du og dine venner kan også gå på zombiejakt: det finnes nemlig en spesiell type vandrere som har sjeldne stamceller du kan selge i landsbyene i bytte mot gullmynter. Disse kommer bare ut om natten, og da gjerne sammen med store flokker av zombier. Awesome!

4. 250 Spillere. 250 spillere!

Det er mange folk på samme plass. Jeg vet ikke nøyaktig hvor stor kapasitet DayZ-serverne har, men det meste jeg har sett er hundre spillere på en server. Vanligvis ligger tallet på rundt 30-50, så 250 spillere er en betydelig forandring. Awesome!

5. Spillet er laget fra bunnen av!

Dette høres kanskje ikke så viktig ut, men personlig er det spillets største fordel ovenfor DayZ. Sistnevnte er som sagt en modifikasjon til et spill som allerede har vært ute i flere år, og ArmA II er også et ganske ustabilt spill fra før av. The War Z er laget fra bunnen av, og fra dag én har planen vært å lage et zombie-MMO. Det betyr at spillmotoren, spillets systemer, elementer og mekanikker, alle er skreddersydd zombieopplevelsen, noe DayZ absolutt ikke er (selv om det fungerer bra nok). Awesome!
<bild>
Så, hva blir det til? Joiner du når betaen åpner mot slutten av sommeren? Isåfall bør du huske på å registrere deg på hjemmesiden deres.

Kilde: IGN
  • 0
Me want!
  • 0
Forhåpentligvis så kommer dette spillet ut ganske kjapt. Skaperen bak Arma II modden Day Z har blitt ansatt av Bohemia Interactive under spillet "Arma III", så spørsmålet vil bli om Day Z vil bli en 100 % integrert Mod men da til Arma III spennende kappløp detta Flott artikkel
  • 0
Har ikke fått prøvd dem enda, får vel holde et øye med begge.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • 192
  • 192
Spillet skal komme i år. Gleder meg helt sykt! Dayz er nesten uspillbart, så dette skal bli herlig!!
Get ready for a better you
  • 0
Vedder på at det blir for lett. En av de tingene jeg liker med Dayz er at det er vanskelig, og det er sjeldent man ser i dagens spill.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Mister man karakteren sin når man dør i dette spillet også? Det er vel det som gjør Day Z så bra.
  • 0
Siterer Spartan_117:
Mister man karakteren sin når man dør i dette spillet også? Det er vel det som gjør Day Z så bra.

Hvis du spiller på Hardcore-mode, så er svaret ja.

Slik jeg har forstått det vil du ha flere figurer, og hvis du dør som en av dem er de borte for alltid. På normal vanskelighetsgrad ser det ut til at du må vente en stund før du får spille som den figuren igjen.
  • 0
Du glemte å nevne at det er gratis å spille det, samt alle DLCene er gratis.

Jeg har meldt meg på betaen før jeg leste dette, gleder meg utrolig mye.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Creteck:
Du glemte å nevne at det er gratis å spille det, samt alle DLCene er gratis.

Jeg har meldt meg på betaen før jeg leste dette, gleder meg utrolig mye.

Ifølge IGN vil spillet selge for ca 30 dollar, så gratis blir det ikke. Men du slipper å betale en sum i måneden.
  • 0
Spiller for øyeblikket DayZ og storkoser meg med det. Om dette blir bedre får vi vente å se, men deler helt klart den positive holdningen til spillet. Ser ut som noe jeg kommer til å skaffe meg.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!