Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Sommervarmen kommer og går, og det samme gjør behovet for forfriskende påfyll i flytende form. Jeg har tatt på meg det tunge ansvaret det er med å lage en liten guide til den ultimate sommerdrikken.

Jeg vurderte lenge å inkludere drikke som sjokolademelk, iste, vann med smak, vann uten smak, eller vann med kullsyre. Disse ble forkastet ettersom vi trenger noe som gir energi, kortvarig sådan, og i tillegg kan skilte med god smak. Smaken er kanskje ikke så viktig når jeg tenker meg om, men det vil kanskje bli tydeligere etterhvert som testingen forløper...

Første drikk ut er Urge Intense - Inferno.
Den relativt nye varianten ble sluppet i butikkene 1. mai, koster omtrent 23 norske kroner, og er smakssatt med appelsin ("frisk smak av appelsin" hvis vi skal tro markedsføreringen, men det skal vi jo ikke). Denne halvliteren kan skilte med å ha 235 kcal, noe den klarer å oppnå med god hjelp fra sine 53 gram med sukker. Etter å ha knertet en av disse har du allerede dekket 59 prosent av anbefalt daglig inntak av sukker, så da slipper du å tenke så mye på hva du skal spise for å fylle din sukkerkvote. Det er jo bra...

Ellers har den selvfølgelig blitt spritet opp med taurine og koffein. Effekten av drikken er det ingenting å si på - selv fikk jeg skjelvinger og hjerteklapp etter 500 milliliter. Selvfølgelig kunne jeg drukket halvparten og satt den tilbake i kjøleskapet, men uten en korkfunksjon blir den fort tam og udrikkelig. Smaken av appelsin er tydelig til stede, men det er ingenting som minner om friskhet i denne leskedrikken. Jeg kan med hånden på et galopperende hjerte si at denne ikke har nok særpreg til å skille seg ut fra mengden av energidrikker.

Smak: 6
Effekt: 9
Bivirkninger: Store
Totalinntrykk: Kjedelig. En helt grei drikk for den som trenger en ekstra dytt i hverdagen, men ikke nødvendigvis er så redd for sukker.
<bild>
Advarsel: På grunn av høyt koffein- og sukkerinnhold bør drikken ikke nytes (!?) av barn, gravide eller ammende kvinner. Grunnen er at for mye sukker kan hemme veksten til barn som fortsatt vokser. - skulle ønske noen fortalte meg det da jeg var ung. Kanskje jeg hadde blitt litt høyere enn 1,73...
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Helt enig med deg, Tor. Ble ikke overrasket over smaken. Urge Intense er etter min mening mye bedre.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Smakte som en konsentrert Solo. Bare ikke godt.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer albaga:
Helt enig med deg, Tor. Ble ikke overrasket over smaken. Urge Intense er etter min mening mye bedre.


Du vet alle tre typene heter Urge Intense sant?
Men de har egne navn,
Inferno, Triple Rush og Red sting.
Inferno: 7/10
Triple Rush: 6/10
Red Sting: 1/10
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Synes ingen av de er noe spesiellt gode. I hvert fall ikke i forhold til prisen. Vanlig Urge er mye bedre, og Villa bedre enn den igjen.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Jeg er muligens litt rar, men jeg prøver å finne drikker som smaker fælt hvis jeg skal ha en tørstedrikke for da klarer jeg ikke å drikke så mye av den på en gang, fordi jeg syns det smaker fælt og pussig nok så funker det relativt bra på tørsten min syns jeg.
I mitt tilfelle er jeg ikke så veldig glad i Scweppers så jeg går gjerne for den.
men den beste tørstedrikken er helt klart rent
klart norsk drikkevann selv om jeg føler meg veldig vanntung etter å ha drukket mye av det.

Så hvis jeg hadde testet drikker etter min tunge så hadde det nok blitt
høy score på den tørsteslukkende effekten men lav på smaken.
  • 0
Har smakt denne kun en gang. Husker ikke helt inntrykket jeg hadde. Kan vell fastslå at den er ganske forgettable, men langt i fra vond. Holder meg til min trofaste Burn.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Citerer albaga:Helt enig med deg, Tor. Ble ikke overrasket over smaken. Urge Intense er etter min mening mye bedre.

Du vet alle tre typene heter Urge Intense sant?
Men de har egne navn,
Inferno, Triple Rush og Red sting.
Inferno: 7/10
Triple Rush: 6/10
Red Sting: 1/10


Åja.

Mener Triple Rush da.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Har bare smakt den en gang eller to, men dette er faktisk en av få energidrikker jeg liker.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Aldri smakt, drikker aldri energidrikk.
De eneste energidrikkene jeg får i meg er Burn og Urge Intense Red Sting.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Mmmmmmm, tanken av Burn gjør meg veldig tørst ;D Ellers så syntes jeg ikke at Inferno er noe spessielt godt, men heller ikke avskrekkende da. Får å si det slikt så syntes jeg det er bedre å kjøpe en flaske med vanlig Urge med åpne/lukke mekanisme til 17 kr. Bedre smaker den også
  • 0
Urge intense er helt grei men inferno var ikke noe god
Per aspera ad astra
  • 0
All energidrikk det står "urge" på, smaker jo dritt..
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Filimonki:
All energidrikk det står "urge" på, smaker jo dritt..

Vet ikke jeg. Synes den "vanlige" Urge Intens er ganske god, spesielt på en varm dag, men det blir litt vel mye sukker i en halvlitersboks. Hadde vært bedre med en 0.33, som de har av Burn og Red Bull.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Filimonki:
All energidrikk det står "urge" på, smaker jo dritt..


Smak og behag, I guess. Triple Rush er sabla god, selv om det er altfor mye sukker. Red Sting og Inferno kan jeg ikke fordra.
  • 0
Tar heller å kjøper IsKaffe enn energidrikke. En Burn inneholder 72% sukker, og de energidrikkene jeg har smakt, smaker ikke noen spesielt godt heller egentlig... men nå har jeg drukket veldig, veldig, veldig lite energidrikker tilsammen i hele mitt liv... tror jeg ligger på 1 Battery, 2 Burn og 1 Red bull i totalt antall... gjennom mine 17 år på jorden.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!