Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Så var enda et R&C spill på vei til samlebåndet. Denne gangen skal visstnok serien vende tilbake til røttene. Det er i så fall røtter som ga næring til mang et minneverdig spillminne hos en pjokk som nettopp hadde oppdaget spillmediets trollbindende kraft.

Jeg vet ikke helt hva det var som fenget meg sånn den gangen. Tidligere hadde jeg erfaringer fra diverse bilspill og Crash Bandicot. Glimrende spill, men alle uten trolldommen som var brukt som ingrediens hos Insomniac Games. Det du som leser må forstå er at Ratchet og Clank er min Mario, Maradona og Beatles innen spill.

Jeg brukte år på å lete etter den samme gode spillfølelsen jeg fikk av de tre første R&C - spillene. Men istedet for å stagnere i ei nostalgisk hengemyr forstod jeg at jeg måtte se fremover.

Hva var det som gjorde inntrykkene fra disse spillene så sterke? Inntrykk som har gjort at jeg den dag i dag kan savne følelsen av varm dynekos med Ratchets friske "side-flips" på skjermen. Det lå kanskje i detaljene. Hvert enkelt våpen hadde nemlig sin egen lille lyd når du tok dem frem fra "quickselect" - hjulet. Når du da hadde kjøpt den lenge etterlengtede snikskytterrifla og fant den fram var maktfølelsen total idet den gav fra seg sin egen lille "kjenningsmelodi". Herlig!

"Vaporizer" fra R&C: Going Commando er forøvrig mitt spillvåpen nummer èn. Det var den utviklede versjonen av "Pulse - rifle" og tilfredstillelsen var stor når farlige fiender kunne nedlegges på trygg avstand. Man fikk et spesielt forhold til det meste i R&C - universet. Hver lille cut-scene ble skuet med vidåpne øyne på leting etter flere overraskelser. Quarks klumsete selvfremhevelse var alltid morsomt, mens Ratchet var den perfekte helten med den overdimensjonerte skiftnøkkelen parat.

Jeg føler meg nesten litt for gammel til å glede meg til nok et R&C spill. Håpet er at det skal gi meg den samme gode følelsen som gjorde meg så glad i videospill. Uansett tror jeg spillene vil glede nok en liten pjokk som faller for det samme som jeg engang gjorde.
  • 0
jeg vokste ogs opp med Ratchet and Clank og har fortsatt de tre første spillene på min PS2. jeg har ikke prøvd noen av Ps3 spillene, men en ting kan jeg si: den orginale trilogien er en av de mest gjennomførte spillene jeg har spilt.

Tusen takk for å gjennoppvekke minner.
  • 0
God blogg! Vokste også opp med R&C. Glemmer aldri hvor gøy jeg hadde det med de tre første spillene. Vil egentlig heller ha HD Collection enn G-Force, men vi får se.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Ahhh, Ratchet og Clank... Favorittserien min innen spill, med treeren på topp. Aner ikke hvor mye jeg har spilt det, men pokker, det er mye! Favorittvåpenet mitt er vel RYNOen fra Crack in Time, mest pga den lystige musikken som spilles av når man trykker på avtrekkeren.

Når det gjelder Q-Force, så er jeg ganske sikker på at det blir konge, iallefall bedre enn All 4 One.
Uansett, HD-Trilogien er bestilt for lenge siden, og jeg gleder meg som bare rakkern.

God blogg!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Crack in time er det eneste etter 1, 2, 3 og Gladiator som har kommet nær. Likevel er den følelsen jeg fikk i R&C Gladiator fortsatt ikke der. Håper på det beste og kjøper HD-utgavene av klassikerne
Jeg var her
  • 0
Jeg elsker R&C og gleder meg stort til spill kommer fra denne serien (og jeg er snart 40 år). Spill gjør en ung til sinns og sørger for at man liker alt av spill i forskjellige varianter

Takk for god blogg Kembokombo
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Helt enig med kommentarene over meg. Har mange gode minner fra spillene med treeren på topp som Grallen sier. Du har rett når du sier at han er din lille mario, for jeg er helt enig. En playstation eksklusiv karakter som dem er noe som gjør at jeg holder meg til PS2 og PS3 fremfor Xbox 360 Selv om jeg er 15 så er det noe spesielt med spillene.

Takker og bukker for god blogg, om et av tidenes beste plattform helter som finnes. Uten Ratchet and clank vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjort.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Kjenner meg igjen i masse av det du skriver, og gleder meg til mer Ratchet and Clank! Kjempegod tekst!
  • 0
Kult at det er så mange som deler min begeistring
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!