Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Neste uke smeller det i Los Angeles. Årets E3 går av stabelen og jeg er som vanlig gira på spilldemonstrasjonene og avsløringene. Men forventningene har blitt moderert. Flere ganger.

For la oss bare bli ferdig med skuffelsene først som sist. La oss få de ut av verden. Verken Sony eller Microsoft kommer til å avsløre nye konsoller. Vi blir pent nødt til å vente et helt år til, før vi får vite noe som helst om nestegenerasjonskonsoller, noe jeg synes er ekstremt kjedelig. Det blir ingen Half-Life 3, ingen tilstedeværelse fra Valve. Megaskuffende. Bungie skal ikke vise frem sitt nye MMOFPS. Infinity Ward kommer heller ikke til å vise frem sitt nye prosjekt. Det ville selvsagt vært helt rått å se hva skaperne av Call of Duty-serien jobber med, men det blir altså ikke tilfellet. Dere tenker kanskje at vi vil få se noe gameplay fra GTA V? Tvilsomt. Niks. Neppe. Rockstar har også sagt at de ikke kommer til å være tilstede.

Så hva er det egentlig å glede seg til?

Wii U. Ja, jeg sa det! Wii U. Det er på tide at Nintendo viser hva maskinen er god for, og ifølge flere kilder kommer den japanske giganten til å overraske med en bunnsolid line-up. De blir nødt til å være mer konkrete, de blir nødt til å vise hva konsollen er god for, og jeg er naturligvis veldig nysgjerrig. Med en antatt lansering senere i år kommer Nintendos nye konsoll til å være spillbar. Veldig spillbar.

Maskinkraften overgår ikke nødvendigvis den vi er vant til fra dagens konsoller, men teknologien er mer moderne. Det er godt mulig at spillene som blir vist frem vil være ganske pene, i alle fall sammenlignet med ultraslitne Wii. Men jeg gleder meg selvfølgelig ikke til å se mer fra Wii U for å mette teknologi og grafikksuget - jeg håper på gode spillopplevelser. Fra Nintendo trenger jeg faktisk ikke så mye mer enn et fullblods Mario eller Zelda som støtter dagens visuelle standard, med et par gode analoge spaker og en skjerm som gjør menyer og kart hakket mer smidig. Krysser fingrene for at Nintendo overbeviser. De lager jo tross alt fantastisk gode spill.

Etter det smidige Ghost Recon: Future Soldier fikk jeg fornyet tillit til Ubisoft, som kommer til å holde en egen presentasjon på messen. Den skal direktesendes på Youtube og Ubisoft kommer sikkert til å vise gameplay fra det nye Rainbow Six-spillet, Far Cry 3 og Assassin's Creed III. Tre spill som virker hyperlovende. Gleder meg.

Forhåpentligvis kommer EA til å vise Crysis 3 i aksjon på sin pressekonferanse, et spill jeg har usannsynlig høye forventninger til. Regn også med å se mer fra Medal of Honor: Warfighter, Dead Space 3, samt et nytt Need for Speed-spill.

Hadde satt pris på en skikkelig gameplay-presentasjon fra The Last of Us på Sonys konferanse, selv om det kanskje ikke er så veldig sannsynlig. Det er mer trolig at vi får se Playstation All-Stars Battle Royal, Sly 4 og God of War Ascention på Playstation 3. Regner også med at de kommer til å skryte av PS Vita-salget og annonserer en del nye spill til den håndholdte. Vil vi få se Infamous, God of War, Journey eller Killzone på PS Vita? Ikke umulig. Ikke umulig i det hele tatt.

Microsoft kommer til å fortsette med å brande Xbox 360 som en mediakonsoll med nye tjenester og apps, før de fortsetter å utbrodere rundt Kinect og fortelle oss hvor awesome den er. Det, selv om ingen spillinteresserte er... Interessert. Men noen titler kommer MS til å vise frem, nemlig nye Forza Horizon og Halo 4. To spill det er knyttet enorme forventninger til. Det er umulig å ikke glede seg. Der også.

Det jeg fikk se av Prey 2 under Gamescom i fjor var utrolig lovende. Det virket nesten for godt til å være sant, noe det trolig også var. Selv om utviklerne ser ut til å ha støtt på noen problemer på veien ville det vært positivt med en oppdatering og livstegn fra spillet. Er også spent på Avalanches Just Cause 3, som ryktes å være et stort nestegenerasjonsprosjekt. De forrige spillene har ikke vært av helt AAA-kvalitet, men likevel underholdende. Just Cause 3 virker å bli et soleklart høydepunkt i en serie som bare blir bedre og bedre. Bioshock Infinite er også en tredjepartstittel som er vanvittig lovende, men det er fortsatt litt uklart om Irrational Games vil vise mye nytt fra spillet.

Alt i alt er det mye å se frem til i neste uke. Jeg har kommet over skuffelsen over at det ikke blir vist frem nye konsoller, og at Bungie, Rockstar og Valve hopper over messen. Vi har virkelig mye kult i vente. Det som kanskje er enda råere enn alle de superfete titlene jeg tror vil bli vist frem, er det vi ennå IKKE vet. Alle overraskelsene og avsløringene.

Hva gleder du deg mest til på årets E3?

<bild>
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Prey demoen var awesome, men er vel vanskelig å få tak i det ordentlige spillet nå til dags etter hva jeg har fått med meg. Håper på mer Prey 2, og flere råkule ideer i serien!

Når det gjelder Valve mener jeg da bestemt de fortalte oss at alt vi ønsket oss skulle annonseres på årets E3? Utrolig synd at de dropper det!

Crysis 3 vil jeg se mer av, som er det spillet jeg ser mest frem til akkurat nå!

Når det gjelder nye annonseringer håper jeg på Star Wars Battlefront 3! Lucasarts skal jo slippe en teaser til et nytt spill allerede i kveld, og om ikke det er Battlefront 3 blir jeg skuffet. Ryktende om et Kinect MMO er bare skremmende!

Lagt til 2012-05-31 17:16:
Gleder meg til mer Ratchet and Clank: Q-Force!
  • 0
Jeg ser mest fram til hva Ubisoft, (uten en viss konferansier?) David Cage, Sony, EA og Square Enix har å vise frem.
  • 0
Wii U og Halo 4 er vel det jeg ser mest frem til.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Assassins Creed 3 gameplay demo NOW!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Gleder meg veldig til å se mer av Assassin's Creed, Crysis 3, mer fra Valve, alt fra Sony omtrent, og selvfølgelig Wii U. Jo, glemte Square Enix. Håper på Kingdom Hearts III annonsering eller en HD Collection.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Sony og Ubisoft får min oppmerksomhet. Far Cry 3, Assassin's Creed 3 og
Playstation All Stars Battle Royale (utrolig langt navn) er de spillene jeg ser mest frem til. Samt Fifa 13
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Gleder meg veldig til og se mere av Forza

Uttover det håper jeg på noe nytt fra Ubisoft, blir sjeldent skuffet av di =)
  • 0
Har vanvittig mye jeg gleder meg til. Så å velge ut alt blir vanskelig. Men for å si det helt klart, håper jeg at at ingenting av det jeg gleder meg til å se blir skuffende. Har derimot at Microsoft sin konferanse blir skuffende, iallfall om det blir slik som i fjor.
  • 0
Gleder meg til å høre om Assassins Creed 3, The Last of Us og et eventuelt nytt spill fra LucasArts.

Kanskje blir det noe om det nye Ratchet and Clank-spillet også? Håper det.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg vil ha ting som er nytt. Helt og holdet nytt. Nye serier, nye konsepter, nye ideer.

Når det er sagt så sier jeg ikke nei takk til Assassin's Creed III og en av mine to drømmer, Red Dead Redemption 2 eller Mirror's Edge 2.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
RED DEAD REDEMPTION 2. værsåsnill.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
jeg gleder meg til å høre skuffelsen i salen når sony igjen utsetter The Last Guardian
  • 0
Jeg ser helst frem til og få vite litt mer om Grand Theft Auto V og Hitman Absolution.
  • 0
Vet ikke helt hva jeg synes om E3 i år. Kan spå hva som kommer til å skje på Xbox 360 fronten:

1. Visning av Black Ops 2

2. Multimedie-stuff som vi i Norge ikke kommer til å få.

3. Kinect (....)

4. Info om spill vi allerede vet om.

5. 2-3 nye spill.
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Håper Insomniac viser mer fra Overstrike og det nye Ratchet & Clank-spillet. Håper også at Sucker Punch har noe nytt å vise, helst inFamous 3 ellerno, siden det er Sanzaru som pusler med Sly-serien.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Håper på noe nytt som blåser hodet av meg av forventninger. Ellers er jeg interessert i diverse hardware fra storselskapene.

Selv om Valve har gitt klarsignal om at de ikke møter opp på E3 så har jeg en liten følelse av at de annonserer ett eller annet... Virker ikke som om de har så veldig mye å jobbe med akkuratt nå.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Ble ikke Prey 2 kanselert?
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Filimonki:
Ble ikke Prey 2 kanselert?


No sir, det ble bare veldig stille rundt dem en periode, som førte med seg litt spekulasjoner. Deretter har de bekreftete at spillet er under utvikling.

Lagt til 2012-06-01 09:32:
Siterer kEv_91:
Vet ikke helt hva jeg synes om E3 i år. Kan spå hva som kommer til å skje på Xbox 360 fronten:

1. Visning av Black Ops 2

2. Multimedie-stuff som vi i Norge ikke kommer til å få.

3. Kinect (....)

4. Info om spill vi allerede vet om.

5. 2-3 nye spill.


MS kommer til å vise frem Halo 4, ikke Black Ops 2. Det tror nå jeg, i alla fall.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Siterer Grallen:
Håper Insomniac viser mer fra Overstrike og det nye Ratchet & Clank-spillet. Håper også at Sucker Punch har noe nytt å vise, helst inFamous 3 ellerno, siden det er Sanzaru som pusler med Sly-serien.


Overstrike hadde jeg glemt. Spennende.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Tror ikke jeg gidder å følge med i år.
Er ikke stort jeg kunne tenke meg å se av en eller annen grunn.

Om noe, så må det være mer info om de neste Just Cause spillene og The Last of Us.

Av helt nye, krysser jeg fingrene for flere RPG'er til 360. For det er omtrent den eneste sjangeren jeg fremdeles er interessert i.
  • 0
Overstrike er et spill jeg tror og håper at EA viser mer gameplay. Tror egentlig Sony (eller Insomniac games) vil vise en trailer fra Ratchet and clank HD collection samt det nylige annonserte spillet R&C full frontile assault.
Håper selfølgelig på mer Crysis 3 og Det nye star wars spillet.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!