Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siterer Havok / GR®:
Sikkert tusenvis av timer med underholdning. Det er absolutt _ingen_ som tvinger deg til å oppgradere noe som helst.


Ingen tvil om det. Men jeg kommer til å kjøpe PS4, for jeg tipper det kommer mye bra. At jeg kommer til å kjøpe den betyr ikke at jeg føler at den trengs enda. Spillene som lages i dag, og det de presterer er godt nok.

Siterer Havok / GR®:
Hvems behov?


Alles behov. Ingen har behov for nye konsoller. Tenk over betydningen av ordet behov. Du har behov for lys, mat og et dass. Bedre maskinvare i en spillkonsoll er et ønske, ikke et behov. Ikke for meg, ikke for deg. Men du har et ønske om det, jeg har ikke et ønske om det. Det er viss nyanse mellom de to ordene.

Siterer Havok / GR®:
om jeg vil ha leker går jeg på leketøysbutikken å kjøper meg noen lekefigurer.


Ok, så ordla jeg meg litt dårlig. Bytt ut leketøy med spillmaskin. Jeg synes ikke en PC er en spillmaskin, men la oss ikke diskutere det. Jeg vet det brukes som en spillmaskin, jeg må bare forholde meg til det.

Siterer Havok / GR®:
Nei, vi har ikke hatt nyskapning i spillbransjen de siste årene.. Ikke i det heletatt.


Du leser tydeligvis ikke alt jeg skriver. Jeg får gjenta meg selv: Selvfølgelig vil vi se nyskapende titler til neste generasjon også, men jeg tror kreativiteten først blomstrer når realismen er oppnådd og man blir pushet til å tenke utenfor boksen for å komme opp med noe nytt.

Kreativiteten finnes hele tiden, men så lenge maskinvaren tillater heftigere å heftigere teknikk, frykter jeg det blir mer fristende for utviklere å nettopp utvikle mer heftige spill, ikke nødvendigvis interessante spill. Når spillutviklerne tynes med begrenset maskinkraft tvinges de til å tenke nytt. Da blomstrer kreativiteten.

Jeg tror riktignok ikke bildet er svart hvitt, og jeg vet vi vil får gode titler til den nye konsollen også. Men jeg er fornøyd med spillene slik de er i dag, og trenger ikke en ny konsollgenerasjon enda. Hvis vi hadde beholdt dagens konsoller tre år til, eller ti for den saks skyld, tror jeg vi hadde fått sett mye nytt og spennende, ikke bare penere og penere skyte- og bilspill. Dagens konsoller har tross alt kraft til å produsere ganske mye.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg må si meg enig med alle tidligere innlegg.

Ja Kristian, det er synd at muligheten for mer innovasjon og utvikling ikke blir benyttet av utviklerstudio som Crytek. Teknologien er der, markedet for banebrytende spill er der, etter samtaler med dusiner av spillutviklere vet jeg at viljen er der, men likevel skjer det ikke. Om vi skal legge skylden på utviklerne, utgivere som EA eller om vi skal skylde på kundene som fortsetter å kjøpe de "middelmådige" oppfølger-spillene som kommer ut får vi ta i en annen diskusjon.

Jeg er også enig med deg Joelspeanuts, bare fordi vi har en teknologisk mulighet til å produsere bedre grafikk betyr ikke at vi trenger det. Selv ønsker jeg meg bedre gameplay og spillmotorer enn grafikk, men om jeg får bedre grafikk i tillegg så skal jeg ikke klage. The Witcher 2 kom ut akkurat i det mange følte at RPG sjangeren var begynt å stagnere (mye på grunn av Dragon Age 2), så det er ikke umulig å innovere både i gameplay og grafikk, bare viljen, tiden og pengene er der.

For øyeblikket spiller jeg Baldur's Gate 2 og storkoser meg mer enn med Mass Effect 3, og det har mye mer med gameplay å gjøre enn grafikk.

I bunn og grunn er dette en tom diskusjon, for neste generasjon med konsoller er på vei, uten tvil, enten vi trenger det eller vil det. Samtidig vil ikke utviklere som Crytek holde tilbake en såpass stor fortjeneste som Crysis 3, kun for å kunne tilby et hakket bedre spill om noen år.

Det eneste vi kan gjøre er å smøre oss med tålmodighet, vente og håpe. Noen utviklere vil alltid gå for de enkle løsningene og utvikle "nedover" til de gamle konsollene for å selge ekstra kopier, mens andre velger å presse grensene og se hvor langt de kan tyne teknologien, slik det originale Crysis gjorde. Det eneste vi kan gjøre for å påvirke dem er å tale med lommebøkene våres.
/Adrian Berg / Undersått / Gamereactor Norge
  • 0
"Samtidig vil ikke utviklere som Crytek holde tilbake en såpass stor fortjeneste som Crysis 3, kun for å kunne tilby et hakket bedre spill om noen år."

Helt ærlig tror jeg ikke de har noe valg, nettopp fordi spillkonsollene vi har i dag er så dårlig i forhold til hva en PC kan tilby. Er vanskelig å kjøre like fort som en Veyron når man har motoren til en Think.

Om noe vil jeg tro at Crytek ønsker krafitigere konsoller nettopp for å kunne komme med sin "visjon". Hvorfor skal ikke de få muligheten til det? Hvorfor skal de måtte holde seg til dagens standard bare fordi en håndfull med selskaper fortsatt kan tjene penger på å gi ut det samme spillet år etter år uten noe særlig innovasjon eller nytekningen (ja, jeg ser på deg FIFA, Call of Duty og Medel of Honor/Battlefield).

Jeg syns Crytek skulle holdt seg til PC, å drite i konsoller. Når jeg hører «Crytek» tenker jeg SYK teknologi som er forut sin tid. Tanken er ikke et middelmådig selskap som bruker samme spillmotor i alle spill *host*Call of Duty*host*.

Er bare synd at de må holde tilbake fordi EA ønsker at de skal slippe spill på dårligere konsoller.

Edit: Cameron ventet i flere år før han begynte med Avatar. Han ventet til teknologien var klar for hans visjon. Utviklingen av konsoller er ingenting negativt, de burde skje med jevne mellomrom.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Siterer Adrian Berg / GR®:
I bunn og grunn er dette en tom diskusjon, for neste generasjon med konsoller er på vei, uten tvil, enten vi trenger det eller vil det.


Det har du nok rett i, men det er klart man blir engasjert i spørsmålet likevel. Det jeg prøver å argumentere for er vi, forbrukere, ikke nødvendigvis kreve mer, bare fordi vi kan. Lysten på luksus, lysten på kraft, polering og perfeksjonering der det strengt tatt ikke er nødvendig vitner bare om en mentalitet som hele tiden fokuserer på å få mer. Denne forbrukerkulturen gjenspeiles på mange områder i samfunnet og er en uting for både samfunn og miljø. Det er ikke bærekraftig. Men nå begynner jeg å se stort på det, så dette kan vi eventuelt ta opp i en annen debatt.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Dere vet, hadde det ikke vært for konsollspill
så hadde det vært heller lite pc spill på markedet i dag.
Det råeste man hadde på pc i min barndom
var vel Snake?

Riktinok hadde man Amiga og C64
Men jeg så ikke på dem som PC maskiner.
Nei pc var ting som het 286, 386 etc.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!