LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      I det siste har det vært skrevet side opp og side ned om rykter rundt de kommende konsollene til Sony og Microsoft. Flere av nyhetene har fått meg til å tenke på hva jeg i grunnen ønsker med den "neste" generasjonen konsoller og hva jeg IKKE ønsker.

      At de nye konsollene kommer til å bli kraftigere med innmat som gir oss spillere bedre grafikk, er det ingen tvil om og noe jeg selvsagt liker godt (som en grafikkhore jeg er). Her er jeg veldig spent på hvem som vinner kappløpet og hvem som får satt inn det beste ("under the hood") når den tid kommer. Ikke vet jeg, men at det blir et kappløp som kommer til å gi oss spillere mye å glede oss til.

      Det jeg er mer bekymret for er hvordan de vil kjøre på med å være kompatible med spillene fra Playstation 3 og Xbox 360. For etter noen år på markedet, har mange spillere fått litt av en samling spill og noen av disse er klassiske titler som man kan spille igjen og igjen. Om Sony og Microsoft nå ikke har med denne muligheten, tror jeg mange kommer til å bli ganske så irriterte, til og med jeg. Sony fikk veldig mye pepper rundt dette for en tid tilbake da de ikke ga spillere muligheten til å spille med sine PS2-spill. Så nå er jeg veldig spent på om Sony går i samme felle når PS4 kommer i løpet av "2014". Bakoverkompabilitet er altså noe som betyr mye for meg når det kommer til den neste generasjonen konsoller.

      En annen ting som jeg ikke liker å lese om er at man må være tilkoblet nettet for å kunne spille. Selvsagt har vi "alle" i dag en konstant form for nettoppkobling om det er via kabel eller trådløst, men enn om man vil ha med seg konsollen på hytta, da blir det fort vanskeligere og man vil altså ikke kunne spille uten å være tilkoblet nettet. Jeg skjønner tankegangen om dette skjer, men man mister en del av friheten med konsollene om Sony og Microsoft vedtar denne løsningen.

      Det jeg videre ønsker med den neste generasjonen er at det blir produsert enda mer gamingutstyr som ratt med pedaler, skikkelig flyspaker for simulatorspilling. Dette finnes til en viss grad representert med dagens konsoller, men fortsatt er det mye mer og hente her. For med det rette utstyret kan man faktisk kunne spille skikkelige simulatorspill på konsoll noe jeg vet mange savner.

      Det jeg ikke vil ha er noe fancy opplegg rundt kontrollerne. Det enkle er ofte det beste og hvor man lettest tilvenner seg. Selv er jeg en dust når det kommer til å bruke håndkontrollere i spesielt FPS-spill. Jeg ser ut som en hodeløs høne som løper rundt med kroppen på skakke og skyter høyt til værs. Da håper jeg det vil komme muligheter for å koble til skikkelig mus og tastatur slik at jeg også kan kjempe mot de beste på konsoll i spill som Battlefield 3. For nå blir jeg knust uansett hva jeg gjør. Om det er på grunn av min standhaftighet ovenfor mus og tastatur eller at jeg begynner å bli for gammel, skal jeg ikke si, men gi meg mulighet til å bruke mus og tastatur på de nye konsollene.

      Så da har dere fått vite litt hva jeg håper de nye konsollene blir å inneholde. Hva vil du at Sony og Microsoft skal ha med i sine neste generasjons konsoller? Er det noe du savner med de nåværende konsoller?
      Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
      • 0
      Lett for deg å si, du som helt sikkert har penger til det!
      • 0
      Bakoverkompitabilitet, og at man ikke må ha konstant tilgang til nettet er noe jeg ønsker. Gode kontroller som Xbox 360 sine, takker jeg heller ikke nei til.
      "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
      • 0
      Siterer sonic og link:
      Bakoverkompitabilitet, og at man ikke må ha konstant tilgang til nettet er noe jeg ønsker. Gode kontroller som Xbox 360 sine, takker jeg heller ikke nei til.


      Helt enig, i tillegg til mulighet for å spille bruktspill på konsollen. Om ryktene angående Microsoft og Sonys neste konsoller viser seg å være sanne, ender jeg nok ikke opp med mer enn en Wii U neste generasjon, noe som egentlig ikke trenger å være så altfor lite.
      • 0
      Billigere pris på konsoll!!!
      Skulle ønske det, men de som faktisk skal tjene penger på det går ikke med på det.
      "Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt." Abraham Lincoln
      • 0
      Du må sette deg inn i Sony og Microsoft sn situasjon og da; kan de virkelig tjene noe på å ha med bakoverkompitabilitet? Er det ikke bedre for dems skyld å bare fortsette å selge dagens konsollgenerasjon litt til, for en mindre pris?
      Jeg har værtfall aldri savnet det å kunne spille PS2 spill på PS3'n min, ganske greit fordi ejg hadde en fint levende PS2, og kunne kjøpt en ny PS2 hvis den skulle ryke.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0
      Bakoverkompitalitet er en must for hver konsoll.
      Det andre er at Microsoft burde sette inn en Blu-Ray spiller i den neste konsollen.
      Som MrTheSmartestMonkey nevnte, billiger pris på konsoll. Vist man kan huske hva som skjedde med Playstation 3 på release, kostet rundt 4000kr. Makspris på en konsoll burde iallefall være 2500kr, da er det uten tilleggspakker som "Kinect bundle" osv.
      Og det med at konsollen skal kreve konstant internett tilgang er jeg ikke for. Det er tider hvor jeg bare vil spille enkelte spill som jeg ikke er blitt ferdig med, og der jeg ikke har internett tilgjengelig.

      Jeg håper at både Sony og Microsoft kommer den rette tankegangen og gjør det rette for sine kunder.
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!