Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Forstår at det er ironisk når jeg klager over folk som klager, men det er ikke til å unngå. De av dere som klager over slutten til Mass Effect 3 burde virkelig finne bedre ting å bruke tiden deres på. Jeg har blitt skuffet av avslutningen til både bøker, blader, filmer og spill, men der stopper det. Jeg går ikke rundt å syter som en liten pre-pubertal drittunge å sender klager til folka som har skrevet den dårlige slutten til hva nå enn jeg har blitt skuffet over. Jeg tenker heller "Ja ja, det var da ikke helt kult.." og fokuserer energien min på noe nytt.

Som med alt finnes det derimot to typer sytekopper i dette tilfellet.

1. De som går på fora å klager, snakker med venner om det etc. og holder seg til det.
2. De som faktisk begynner å sende klagebrev, starte underskriftskampanjer og ellers oppfører seg som om de har blitt tatt med inn i en bakgate å slått til en hårsbredd nær døden.

Til nummer en, det er helt ok å være sur for noe. Jeg forstår det, og det kan være digg å få ventilert seg litt.

Til nummer to, om alt som skal til for at de tenner på alle plugger er at noe fiktivt skuffer deg så mye, så er nok eneste utvei å oppsøke hjelpe av en psykolog. Er egentlig ikke mer å si enn det.

Glemte nesten. De som prøver å få pengene sine tilbake etter å ha donert dem til Child's Play. Det finnes en spesiell plass i helvete for slike som dere. Jeg gleder meg utrolig mye til den dagen kommer når dere tar turen dit.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Hehe, nettopp og er enig som bare det. Spill er spill og vi vet jo at det kommer mer ME.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg er skuffet...

Jeg syntes det er dumt å kreve pengene tilbake fra Child's Play, men jeg VIL ha en ny slutt som faktisk gir serien en verdig slutt med mening, men også en grunn for å komme tilbake til Singelplayer i helle Mass Effect serien.

Med tanken på at Mass Effect universet er det spill universet jeg har lagt mest tyngde i og tid. Så syntes jeg faktisk jeg skulle få noe mer tilbake i slutten en den slutten.

Jeg har aldri reagert så mye på en slutt til en film eller et spill.

Men nå har jeg bare delt mine tanker akkurat som deg Havok.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Jeg er faktisk ikke enig i det heletatt. Nå syns jeg selv at ME2 var en skuffelse i forhold til ME1 (pga diverse grunner) og har selv ikke så enorme forventninger til ME3 (som jeg enda ikke har prøvd). MEN! Mange elsker (elsket?) denne serien. De brenner for historien, de forguder karakterene og de lever seg inn i verdenen. De har støttet Bioware i tykt og tynt og har kanskje collectors editions og bøkene.

Når det da på meg virker som Bioware med vitende vilje har lagd en elendig slutt på trilogien sin så skjønner jeg at fansen sitter igjen skuffet. Ja, noen tar det kanskje litt langt og klager så fråden spruter, men det syns jeg nesten er greit.

Dette viser jo også at mange gamere faktisk bryr seg veldig mye om spillene sine, og da mer en bare enkel og billig underholdning. Det er jo veldig bra er det ikke?

Jeg syns man burde ha full forståelse for at folk kan bli skuffet og reagerer på ulike måter når man får en dårlig slutt slengt i fleisen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg er heller ikke enig. Hvorfor skal man ikke si i fra om misnøye? Om man klager før man vet hva det er, så ja da er det teit. Men nå man spiller gjennom noe, ser at det ikke i det hele tatt lever opp til noen form for forventninger så må det være lov å gi en tilbakemelding på det. Og om du bare da bare hiver ut klager til folk som ikke kan gjøre noe med det så er det jo bare syting. Men om du organiserer det og sier i fra (det er en grunn til at mange klarer) så gjør man noe med det.

Det er ikke slik at det er 10 personer som spammer internett med disse klagene. Det er en stor fan base som alle mener noe er galt.

Personlig hørte jeg før jeg kom til slutten at den var "forferdelig", men jeg vet at Internett er en rar ting og trodde ikke på det (spillet er jo fantastisk ellers). Men så kom slutten, og jeg er enig. Det er som om de har klippet inn en slutt fra ett annet spill. Plutselig skifter fokus og tema i de 3 siste minuttene av en spillserie som jeg har investert over 100 timer i, og blir helt forelsket i. Så ja, jeg er skufet, og jeg sier i fra. Om de endrer den er ikke så farlig, men de må jo få høre at vi er missfornøyd.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Forstår at det er ironisk når jeg klager over folk som klager, men det er ikke til å unngå. De av dere som klager over slutten til Mass Effect 3 burde virkelig finne bedre ting å bruke tiden deres på. Jeg har blitt skuffet av avslutningen til både bøker, blader, filmer og spill, men der stopper det. Jeg går ikke rundt å syter som en liten pre-pubertal drittunge å sender klager til folka som har skrevet den dårlige slutten til hva nå enn jeg har blitt skuffet over. Jeg tenker heller "Ja ja, det var da ikke helt kult.." og fokuserer energien min på noe nytt.

Ok. Deg om det. Det er opp til hver enkelt, og langt i fra alle er som deg. Selv forstår jeg virkelig ikke hvorfor man skal legge seg ned på ryggen og bare akseptere at et selskap ødelegger noe jeg har investert 300+ timer i, dersom jeg tar med alle gangene jeg har spilt gjennom både ME1, ME2 og ME3.

Kan jeg, du, og alle andre klare å forstå hvorfor det blir slike oppstander når tidenes beste spilltrilogi blir ødelagt fordi elendige skribenter forsøker å leke Christopher Nolan de siste 10 minuttene? Naturligvis kan vi det.

Om de faktisk endrer slutten eller ikke er jo noe annet, men vi har da selvfølgelig enhver rett til å si fra, og ytre meningene våre.

Til nummer to, om alt som skal til for at de tenner på alle plugger er at noe fiktivt skuffer deg så mye, så er nok eneste utvei å oppsøke hjelpe av en psykolog. Er egentlig ikke mer å si enn det.

Du ønsker å sende folk til psykolog fordi de donerer penger til veldedighet etter å ha blitt skuffet over en slutt hos en serie de har investert flere hundre timer hver i. Husk på at dette gjerne er den mest hardcore fansen vi snakker om. Folk som virkelig lever og ånder for denne serien, á la trekkies og SW-nerder. Det er ikke noe uvanlig for en gruppe spillere å aksjonere slik, men du får det til å høres ut som om det er uten sidestykke i historien.

En kan jo spørre seg om de kommersielle spillmediene får penger for å gi Mass Effect 3 gode karakterer. Spillet har hatt stabilt 3-4 på metacritic hos brukerne, men den kritikken som går igjen hos disse virker å være fraværende hos enhver profesjonell spillanmelder. Det er svært aktuelt å spørre seg selv om flere av de store anmeldersidene har fått betalt for å gi spillet god kritikk, for meningene til anmelderne er ikke i nærheten av å samsvare med spillernes.

Så kan jeg avslutte med å ytre min forakt for at en Gamereactor-ansatt beordrer kritiske spillere til psykolog. Det er tydelig at ønsket om høyere kvalitet ikke står like sterkt hos alle.

om alt som skal til for at de tenner på alle plugger er at noe fiktivt skuffer deg så mye, så er nok eneste utvei å oppsøke hjelpe av en psykolog.

Oppsigelsesgrunn til tusen, for ikke å snakke om en fantastisk måte å fjerne enhver troverdighet du en gang har hatt.

Til å være skribent skriver du forøvrig forskrekkende dårlig. Og/å-feil burde vel helst ikke forekomme på dette nivået.

Lagt til 2012-03-26 19:28:
Siterer Creteck:
Men nå har jeg bare delt mine tanker akkurat som deg Havok.


Nei. Du har bare delt dine tanker. Havok har derimot gått til personangrep og ugyldiggjort sine motstanderes meninger som psykopat-verdig dritt, samt kalle dem drittunger. Han oppfører seg ikke verdig en skribent hos nordens største gamingmedie, for å si det veldig mildt.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Urovekkende at GR lar skribentene sine snakke slik til brukerne. Tar seg heller ikke særlig godt ut at en ansatt tillates å gå til personangrep på leserne, men ikke omvendt
Let the voice of love take you higher
  • 0
Nånå, er til noen punkt jeg er enig.
Men når et community som har spilt Mass Effect i nesten 5 år nå ikke får den endingen de var lovet, så syns jeg de har lov til å få klage og få en ny ending hvis mesteparten er misfornøyd med den.

Casey Hudson sa selv at endingen ikke var en valg A, B, C ending, men det er jo faktisk det endingen er! (no spoilers intended)

Man får rett å slett ikke se noe som helst fra det man har gjort i Mass Effect 1 eller 2 komme inn i spill i endingen.
Bioware har laget et nydelig spill, men slutten på en nesten 5 år gammel triologi er for dårlig i meningen til communityet.

Selv syns jeg endingen er ganske så grei, bare syns det med valgene du har gjort i ME1 & 2 ikke vises noe særlig.

Og idiotene som krever pengene burde skamme seg... Til og med når det er bekreftet at det kommer en ny ending.
  • 0
Siterer coolandcalm:
Man får rett å slett ikke se noe som helst fra det man har gjort i Mass Effect 1 eller 2 komme inn i spill i endingen.


Jeg gjorde Liara i Mass Effect og jeg så henne på slutten av Mass Effect 3.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Minner meg om en viss slakting av sonic. Uproff blogg.
Jeg var her
  • 0
Å si noe som dette stiller deg i dårligere lys en noen av Retake folkene
Just saying men media burde holde seg nøytral til dette og kalle folk drittunger er ganske uprofisjonelt

bioware har sagt selv at fan feedback er viktig for dem for og forbedre produktene og ending disliken er tidenes største feedback til firmaet, problemet er EA som holder dem tilbake vist ikke har vi allerede sett en Ending DLC eller detalier men nå viser det seg at kansje EA tjener penger på og la dem gjøre noe og penger er det eneste EA forstår seg på.

men vist ingen posetiv forandring kommer kan man altis bruke CTRL+ALT+DELETE rett før slutten og nøye seg med en fanfic
eller vente til en unreal engine modder gjør noe genialt

Og en ting til dem sa er at fans har invistert MYE tid i serien og på en måte eier en del utav det.

men husk mye utav biowares siste feilsag (dragon age 2 og mass effect 3 slutten og annet) er på grunn av EA diktatur med ekstreme tidsbegrensinger og lite budsjett gjitt til utviklerne sine så jeg er enda glad i bioware for va di har fått till uansett.

du kan alerede se bevis av "rushing" i di første london banene og deler selve ending mapen har ikke engang blitt texturert

WARNING SPOILER!!!!! men vist du vill kan du se va som gjør folk iritert

Spoiler:endingen er så railroada vist slutten ha vært av mass effect standard så ha spilleren hatt muligheten til og ha en koselig slutt eller ha en martyr død styrt av forbredelse og valg igjenom spillet/serien men det har null effekt i slutten

Merk deg at reaperne har aldrig møtt så stor motstand før og konvensionelt kamp kan kansje føre til seier

og ikke glemm alle plotholes som er der

1. normandy har aldrig forlatt sol systemet og gjøre det er sett rettogslett kriminelt (militært sett) og hvordan kom hele teamet seg ombord når di slåst på jorda og det er rettogslett ikke tid til det siden det vil ha kosta oss slaget (den spekulerte tiden shepard er blacka out til hun/han gjør et valg)

2. the catalyst ødeleger noen sans og sanning med mass effect 1 siden den styrer reaperan og the citadel så hvorfor kunne han ikke bare åpne veien til dark space og starte invasjonen tilig

3. ødelegelsen av the citadel vil garanert utslette jorda pga sin enorme størrelse
bare en vinge ville gjort nåtidens kraftigste atomvåpen til en kinaputt

4. shepard er helt ute av karakter og MÅ slutte seg til the catalyst sin logikk som også er cheap og galskap og shepard har allerede motbevist denne logiken (EDI og geth/quarian alianse)

det er mere men dette er det jeg kan komme på akkurat nå


men alt i alt når man ser bort ifra slutten og noen andre flaws er dette spille ganske rått og er en god invistering av tid og penger
  • 0
@Majesty og Grallen:

Ser helt klart poenget deres.

Men jeg synes det er greit at skribenter kan ha litt større frihet i bloggformatet. Dersom dette var skrevet som en kommentar eller reaksjon publiserte på vegne av redaksjonen, ville det ha vært en helt annen sak.

Når det er sagt er jeg enig i at virkemidlene i teksten og noe av ordbruken er helt på kanten. Likevel ønsker jeg å la denne stå, siden diskusjonen rundt tema er såpass aktuelt og interessant.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
@Majesty
"Ok. Deg om det. Det er opp til hver enkelt, og langt i fra alle er som deg. Selv forstår jeg virkelig ikke hvorfor man skal legge seg ned på ryggen og bare akseptere at et selskap ødelegger noe jeg har investert 300+ timer i, dersom jeg tar med alle gangene jeg har spilt gjennom både ME1, ME2 og ME3."

"Kan jeg, du, og alle andre klare å forstå hvorfor det blir slike oppstander når tidenes beste spilltrilogi blir ødelagt fordi elendige skribenter forsøker å leke Christopher Nolan de siste 10 minuttene? Naturligvis kan vi det."

"Om de faktisk endrer slutten eller ikke er jo noe annet, men vi har da selvfølgelig enhver rett til å si fra, og ytre meningene våre."

Vil nå påstå at det er opp til Bioware hvordan de ønsker å avslutte sin spillserie. Du vet, kreativ frihet og alt det der. Jeg har også brukt 300+ timer å syns ikke slutten var utrolig bra, men den var bra nok. Jeg fokuserte på alt moro jeg har hatt det med spillene siden ME1 fremfor de 10 siste minuttene av ME3.

Er fult lov å ytre sine meninger. Noe jeg også har gjort om ting jeg ikke liker. Men, jeg starter ikke underskriftskampanjer eller blander inn veldedige organisasjoner for å skaffe sympati for at jeg er lei meg. Som jeg også skrev, det går an å puste ut å ta det med ro.

"Du ønsker å sende folk til psykolog fordi de donerer penger til veldedighet etter å ha blitt skuffet over en slutt hos en serie de har investert flere hundre timer hver i. Husk på at dette gjerne er den mest hardcore fansen vi snakker om. Folk som virkelig lever og ånder for denne serien, á la trekkies og SW-nerder. Det er ikke noe uvanlig for en gruppe spillere å aksjonere slik, men du får det til å høres ut som om det er uten sidestykke i historien.

Om du oppfattet det som at du og alle som ønsker en ny slutt skal oppsøke psykolog, så må jeg beklage. Ytringen var rettet mot de verste av dem som skriker om det. De som faktisk føler at livene deres har blitt ødelagt.

"En kan jo spørre seg om de kommersielle spillmediene får penger for å gi Mass Effect 3 gode karakterer. Spillet har hatt stabilt 3-4 på metacritic hos brukerne, men den kritikken som går igjen hos disse virker å være fraværende hos enhver profesjonell spillanmelder. Det er svært aktuelt å spørre seg selv om flere av de store anmeldersidene har fått betalt for å gi spillet god kritikk, for meningene til anmelderne er ikke i nærheten av å samsvare med spillernes."

Dette er virkelig noe jeg ikke forstår. Når en samlet presse gir et spill bra kritikk og en gruppe gamere er uenig, så er plutselig vi kjøpt og betalt? Er det virkelig vanskelig å tro at et spill kan være bra selv om 10 minutter - etter din standard - er dårlig?

"Så kan jeg avslutte med å ytre min forakt for at en Gamereactor-ansatt beordrer kritiske spillere til psykolog. Det er tydelig at ønsket om høyere kvalitet ikke står like sterkt hos alle.

«om alt som skal til for at de tenner på alle plugger er at noe fiktivt skuffer deg så mye, så er nok eneste utvei å oppsøke hjelpe av en psykolog.»

Oppsigelsesgrunn til tusen, for ikke å snakke om en fantastisk måte å fjerne enhver troverdighet du en gang har hatt.

Til å være skribent skriver du forøvrig forskrekkende dårlig. Og/å-feil burde vel helst ikke forekomme på dette nivået."


Dette er en personlig blogg hvor jeg kan si akkurat det jeg føler for. Akkurat som du i din personlige blogg her på nettsiden kan ytre akkurat de meninger du vil. Jeg har ikke brutt reglene til GR så jeg ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre. Dette er ikke et offisielt innlegg på vegne av Gamereactor. Om Kristian eller noen av de andre hadde ment den dro det litt langt så hadde de nok slettet den for lengst. Ikke tro et sekund at skribentene er unntatt reglene her på GR.

Sist jeg sjekket hadde jeg lov til å faktisk ha egne meninger. Man blir faktisk oppfordret til å si det man føler, spesielt i bloggform da det gir oss muligheten til å faktisk si ting vi ikke kan/burde/skal skrive andre steder på nettsiden. Husk at også vi skribenter er en del av GR, ikke bare som faktiske ansatte, men brukere også. Og personangrep mot leserne, virkelig? Hvor nevner jeg navn?

Mine "angrep" som du kaller det går etter en bestemt gruppe som jeg mener har mistet totalt bakkekontakt med verden. Dine angrep går direkte på meg som person, noe som faktisk ikke er lov.

Om du mener det er riktig av folk å "kreve" at åndsverk endres, så får det være din mening. I min bok er kreativ frihet en viktig del av det å lage åndsverk. Å klage over at man ikke liker det er en ting, men å angripe skribentene og utviklerne etc. er virkelig ikke veien å gå. Hele ståheien rundt ME viser virkelig hvor bortskjemte utrolig mange gamere har blitt de siste årene. Det gjelder ikke bare historien til ME, men også DLC og mye mer.

Så igjen, om du følte at jeg gikk etter deg personlig eller noen andre her på nettsiden, så beklager jeg det, det var ikke meningen. Venner?
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
@The Heretic

Uh ja, glømte å understreke at det var de største valgene, såklart kommer noen småting inn, men ellers ikke.

Og til endingen kan du se hvem som helst av dine ''companions'' i den cutscenen, noen har til og med sett de som de hadde med seg i siste del før endingen.
  • 0
Siterer Havok:
Venner?


Jepp
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
@Majesty

Det er godt å få litt debatt inn i stua her. Jeg skal nok ta selvkritikk å passe litt på språkbruken neste gang.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Hehe, det er greit. Dro den litt vel langt, og har vel så mye grunn til å be som unnskyldning som deg.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Uansett, tror nok vi alle er enig i det siste avsnittet i bloggen dog.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Altså, nå har jo ting blitt slengt frem og tilbake her, men en liten ting vil jeg ta tak i.

Havok, du sier at "Jeg fokuserte på alt moro jeg har hatt det med spillene siden ME1 fremfor de 10 siste minuttene av ME3." i ditt svar til Majesty. Selvfølgelig er det en god egenskap å kunne nyte de største delene av spillet selv om slutten er svak/dårlig, men kommer ikke dette litt an på spillet? Jeg mener, i et spill som feks Gears of War, der gameplayet er i fokus over historien, så er det jo ikke noe problem å nyte det tøffe gameplayet selv om historien skuffer.

Men er dette egentlig mulig med ME3? Jeg mener, historien og karakterene er jo kanskje det viktigste i trilogien og når man da lever seg inn i verdenen og sloss heroisk mot det onde osv osv, så vil jo alle disse handlingene alle timene med gameplay miste sin verdi om slutten faktisk er dårlig.

Igjen må jeg si at jeg ikke enda har spilt ME3 og vil ikke ha slutten der spoilet, men jeg vet fra tidligere erfaringer at en dårlig slutt kan hele historien og troverdigheten til universet bli svekket. Og om dette er tilfellet med ME3, så er det jo trist for folk som (kanskje) føler at de har kastet bort 300+ timer.

Selvfølgelig, sånn er livet, men sikkert surt uansett, eller hva?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!