Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Har sett en stygg tendens til å se ufattelige dårlige blogginlegg her på GameReactor, uten å nevne navn eller innleggstittel. Som en liten heltebragd for dere alle har jeg tenkt til å skrive litt hvordan jeg synes en blogg skal føres og publiseres, noe jeg håper kan være med på å hjelpe dere andre til føre bedre blogger i fremtiden. For blogging er moro, og ikke minst artig å lese. Så hvorfor ikke like godt ha en blogg med god kvalitet og som folk liker å sjekke ut for dine sprøe og relevante meninger.

Det første du må gjøre, er å finne et tema for blogginnlegget ditt, et tema som de fleste burde finne interessante. Med mindre din blogg er på et personlig nettsted eller lignende, er det få som liker å høre at du har vært på besøk hos din grandtante i Oslo og spiste eplekake, med mindre noe artig eller sprøtt skjedde på veien. I GameReactor sine blogger liker jeg helst å skrive om spillrelaterte ting, iogmed at jeg er på GameReactor for å snakke spill med andre interesserte. Dette er selvfølgelig ikke noe dere/jeg nødvendigvis må gjøre, men jeg regner med at de fleste av denne sidens medlemmer er her for å diskutere spill. Temaet ditt kan være referering til en artikkel i en avis, eller en mening du har gjort deg opp med en ting. Selvfølgelig må ikke innlegget ditt omhandle noe av det nevnte, men det er gode forslag som jeg personlig liker å lese om. Når du har funnet noe du vil skrive om, skaffer du deg litt bakgrunnsinformasjom om det du skriver om - om du ikke har dette frafør. Dette kan være litt viktig, så du ikke tabber deg ut i innlegget (noe jeg gjorde i et av mindre tidligere innlegg). Selvfølgelig skal et blogginnlegg være personlighetspreget, men jeg synes det er lite interessant å lese om veldig personlige ting, da det ikke angår meg stort. Men om du f.eks skriver din mening om noe du eier, vil det straks bli mer interessant. Og her kommer en ganske viktig del. Ikke skriv blogginnlegget ditt i publiseringsverktøyet. Bruk Word, Wordpad, Open Office Writer eller lignende. Ved hjelp av dette får du mye bedre oversikt over innlegget ditt, samt at det ikke kan bli slettet ved et tilbaketrykk.

Å bli tatt på alvor i det du sier kan også spille en viktig rolle. Her kan norskkunnskapene dine avgjøre mye. Grove gramatiske feil og irrelevante meninger kan gjøre at løpet er kjørt. Derfor råder jeg alle sterkt til å lese igjennom innlegget du har skrevet, du vil svært ofte oppdage feil i norsken. Du burde også ha klare meninger om saken, og vise dette tydlig. En god layout skader heller ikke (dvs. Avsnitt på riktig plass, tykk skrift når det er nødvendig og slikt). En viss lengde synes jeg og er nødvendig. Blogginnlegg på 10 linjer er sjeldent gode, og det er også for lite til at du kan ha utrykt dine meninger godt nok.

Men vi må heller ikke glemme at en blogg skal være så personlig som mulig, hvor du poster ting som opptar deg, og ting som har skjedd deg. Det jeg har prøvd å si ovenfor er i hvilket faktum folk har lyst til å lese om det du skriver, derfor burde du velge temaer som folk faktisk finner interessante.

Da sier jeg bare blogg i vei, ha det gøy på internett! Jeg skal ikke stå i veien for noe eller noen, og jeg håper på å se noen artige og gode innlegg her på GR i fremtiden.

- Holtet
  • 0
det er bra du får satt bloggene på plass
Liker heller ikek å lese en tekst hvor det står 4 linjer med meningsløs tekst! du får en bra stemme for dette av meg.
Blå...
  • 0
Hyggelig å høre
  • 0
Holten, du er den beste "bloggern" her på GR etter min mening,. Du skriver lange fine blogger som er morsomme å lese. Så keep up the good work
Ich Bin das unske punkse <--- hva enn nå det betyr
  • 0
Denne blir sticky
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Takk, takk Veldig artig å høre! Hvor blir den sticky?
  • 0
Jeg sørget for det
Da blir den på toppen av siden så alle ser den, like greit da den kan gi folk ett hint om hva som kreves her...
Det er for mange dårlige blogger og for mye som postes her som ikke er blogger

Lagt til 2007-02-21 15:06:
Denne er etter en prat med Frode de offisielle regelen/retningslinjene for blogg delen av forumet...
Alle skal lese denne og prøve etter beste evne og følge det som står her
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Flotters! Hyggelig at det jeg gjør/skriver blir tatt imot på en så bra måte
  • 0
Du gjorde det såpass bra at det er ingenting vi kan forbedre, da er det bare ett og gjøre. Det er og bruke det som ett slags regelsett
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Veldig bra Holtet
Frode Haugen / Gamereactor
  • 0
Tusen, tusen takk! Slike ord varmer så utrolig, og gir meg god motivasjon til å fortsette med bloggingen videre her på GameReactor
  • 0
Og det burde du gjøre hvis du får frem ting på denne måten
Blå...
  • 0
hmm... og du skriver om at alle bloggene er for korte?!snakk for deg selv!

dette var ironi for de som ikke skjønte det

nydelig blogg, og regler alle bør følge!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Godt skrevet Holtet
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
wow må lærte jeg mye... takk
The cake is a lie!
  • 0
Takk til alle nye som har kommentert =) Spessielt deg, Bernt Erik.
  • 0
Takk for det Holtet, det er godt å ha noen retningslinjer å gå etter
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
drit bra guide anders!
snubla borti bloggen du prata om idag.



thomas i 8. klasse
  • 0
Ah Takk, takk. Skjønte ikke det var deg med en gang.. Uansett, takk skal du ha.
  • 0
du kan sikkert adde meg til msn: [email protected]
  • 0
veldig enig, flott inlegg
bra at den blir sticky.
jævlig kjipt med blogger som ikke er lengre en den kommentaren her. også mange blogger som burde vært lagt på forum isteden
  • 0
virker kansje som noob her, men hvor skriver man bloggen sin??

Lagt til 2008-04-12 16:32:
hehe... fant det ut selv^^
It's not about how hard you can hit, but about how much you can take and ceep on moving
  • 0
Jeg vet fortsatt ikke...
  • 0
Siterer Nilas:
Jeg vet fortsatt ikke...

Mitt krypinn bla nedover til under "Min Profil" Der står det "Mine Blogger" Trykk på "Skriv nytt".
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!