Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg fikk den på fredag og har brukt helgen og litt ekstra til testingen. Jobber nå med en spesialartikkel til februarmagasinet og en artikkel her på nett.

Foreløpig liker jeg maskinen godt. Den er behagelig å spille på, har en solid bråte med lanseringsspill og ligger godt i hånden. Men jeg ser også flere utfordringer for Sony. Skal prøve å dele tankene og det umiddelbare inntrykket så raskt som mulig her på nettsiden.

Har dere spørsmål vedrørende PS Vita, fyr løs i kommentarfeltet!

<bild>
Den finnes!
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Den ser så liten og knotete ut.
Akkurat som alle håndholdte konsoller (og smart-telefoner).
Liker heller ikke å spille med så liten skjerm.

Hadde den første PSP'en, men den ble knapt brukt, fordi den var nettopp så liten, både med tanke på skjerm og kontroller.

Men så er jo heller ikke behovet for en bærbar konsoll så stort for meg, siden jeg aldri reiser noe sted
  • 0
PS Vita er langt fra liten..
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
er det bra høytalere på den, hvis man skal for eksempel se film eller spille sammen med en kamerat som vil se på? er skjermen slik at det går an å spille på en dag med sterk sol?

Hvordan er batteritiden?
  • 0
Hvordan er touchen?
Er den kjapp og responsiv som på en iPhone? Hvordan er det å skrive med den?
Har siiiiiinnsykt lyst på den. Men har nok ikke penger før om veldig mange måneder.
Dessuten, er det Facebook, Youtube, etc, på den? Er nettleseren bra?
Har en hel haug med andre spørsmål og.
  • 0
Havok: Mulig det, men utifra bildet og andre bilder, ser den hvertfall liten ut og heller ukomfortabel å holde.
Jeg er av de som synes Ps3 kontrollen er for liten, så hvis knapper og stikker er mindre her og det hele er mer kompakt, så er den for liten.

Gi meg en PSP med en halv Xbox 360 kontroll på hver side, så skal jeg vurdere den igjen
  • 0
Jeg lurer på hvordan den er i forhold til 3DS og hva du synes om launch-spilla.
  • 0
De spillene jeg ser aller mest frem til av lanseringspillene til Sony, er uten tvil Uncharted: Golden Abyss og Escape Plan. Kan du si noe om disse spillene Kristian?

Og det er vel liten tvil om at PS Vita ser uhyre lekker ut, men hvordan er sensitiviteten både på touch-funskjonen foran og bak? Batteritid?
  • 0
Ser frem til artikkelen, ja. ! Og anmeldelsen av Uncharted: Golden Abyss. !
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
TK: Det du snakker om der, kan da umulig være egnet som en "håndholdt."

Den Første PSP'en er jo en av de største håndholdte konsollene som har vært. (Størrelse messig*)
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Hvor mange "apps/spill" kan man ha på en skjerm?

Er analog stikkene gode?
  • 0
kokiri: Vel, hvis jeg skal spille på den så
En 42" med en halv 360 kontroller på hver side.
Yeah! that's my kind of portable


Har ikke overdrevent store hender akkurat, men jeg syns samtlige av dagens håndholdte konsoller er for små.
  • 0
Men samtidig skal da jo være håndholdte og portable da
Og PS Vita er nesten uportabel fra før av.
  • 0
Er den awesome?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Sweet hadde lyst på en PS Vita, men hadde ikke nokk penger, kjøpte en 3ds istedet for(kostet bare 1500 med et spill) og er ganske nøgd med den
Yes
  • 0
Venter til PS Vita blir billigere...det er jo bare et spill jeg vil ha til den konsollen..
Og det er...Uncharted: Golden Abyss!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Det er bare å starte å svare Kristian!
  • 0
Alle spørsmålene er notert og jeg svarer på alt i artikkelen. Forhåpentligvis blir den ferdig i morgen.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Ferdig og lagt ut på nettsiden?
  • 0
Batteritiden er nok det som kanskje er det største spørsmålet. For om du er på tur er det ikke alltid man har tilgang til strøm med en gang og da er det jo litt viktig at en slik liten underholdningssak varer en stund.

Blir spennende å lese svarene Kristian
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
En av spilla jeg gleder meg mest til på Vita er jo selvsagt Golden Abys, WipeOut 2048 og HD Remake av Final Fantasy X!

Men sann som på WipeOut HD på PS3, så spilles spillet i 60-Frames-Per-Second, vil Vita, eller klarer Vita og spille spill i 60-Fps?
Hadde vært ekstremt kult å sett Wipeout 2048 i 60-fps på Vita!

Og jeg har lest at man kan spille musikk fra biblioteket sitt dirkete under spilling, det jeg lurer på der, blir all lyd Mute'et, eller er det sann at bare selve musikken i spilla blir erstatta med den musikken man hører på?

Kos deg med testinga Kristian
I'm no hero, just an old killer, hierd too do some wet-work..
  • 0
Er ikke videre overbevist om denn e formen for gamlinger noe mer. For "mobil gaming" er jeg mer enn fornøyd med smartphones. Mye enklere å dra opp en telefon å spille litt Angry Birds på bussen enn det er å spille Uncharted på PS Vita, feks.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Kronoz, samtidig er PS Vita myyyye diggere over lengre reiser. Man sitter ikke i flyet, båten, bilen, etc, og spiller Angry Birds i timesvis. Da er PSV hendig. Men på 5 mins bussturer er vel smartphone best.

Lagt til 2012-01-25 18:07:
Er den solid? PSP knirket og knaket, og man kunne kjenne den bøye seg hvis du prøvde.
Håper ikke PS Vita er slik.

Lagt til 2012-01-25 18:11:
Annet spørsmål, føles den ut som plastikk? Slik som PSP gjorde?
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Man sitter ikke i flyet, båten, bilen, etc, og spiller Angry Birds i timesvis.

Nope, da har jeg GTA (Chinatown Wars eller III) på både iPad og iPhone Finnes mange gode fullblodsspill på App-store.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!