Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mobbing er en alvorlig sak som ikke skal begås i lokalsamfunnet og nettet. Mange barn og voksene (flest barn) føler seg mobbet pågrunn av mennesker som tror de er bedre enn andre.
Mest pågrunn av dårlig oppvekst, feil valg av venner eller bare prøver å styrke sin egen selvtillit.

Barn som blir mobbet for klær som de går med, utsene, hudfarge og ikke minst kulturen. Du spør sikkert hvorfor jeg har valgt et slikt tema på en spillnettside som dette. Men da burde du ta en titt på overskriften.

Som overskriften viser, er det nettopp dette jeg ønsker å skrive om. fordi jeg mener at det å gjøre narr av spill, ikke er akseptabelt. La oss ta et eksempel:

Minecraft er et spill hvor målet er å bygge alt mulig fra et hus til en togstasjon. Du må også overlevet nattestunden for farlige skapninger som F.eks. zombier, creepere, edderkopper
(mye større en du tror) og selvsagt skeleton. Og nevnte jeg også at alt sammen er av firkanter. kjedelig tenker du kanskje. Men det er ikke så kjedelig som man skulle tro.

Klart spillet har jo ikke bra grafikk og pikslene er helt synelige, men etter å ha spilt det litt blir man hekta. sikkert fordi du har muligheten til å gjøre nesten hva du vil i en så åpen verden av firkanter. Men det er slikk at alle mennesker her på jord har egene meninger. Stadig vekk hører jeg frekke kommentarer om minecraft og hvor kjedelig det er. Folk som stiller det teite spørsmålet:
"Hva er det som er gøy med det spillet" på en negativ måte. Men kan de ikke skjønet at enkelte mennesker blir såret når man fornærmer noe en person liker.

La meg ta et annet eksempel. på skolen min finnes det mange ulike personer med ulike spill- interresser. Det er ikke noe galt med det, vi er alle forskjellige. men her kommer problemet inn. Det er noen på skolen min som alltid gjør narr av de spillene jeg spiller, da tenker jeg spesielt på et spill jeg liker veldig godt.

Det spille heter RATCHET AND CLANK. Du har kanskje hørt om det eller ikke, men jeg får høre negative ting om R&C stadigvek. helle tiden hører jeg kommentarer som:
"Det er jævelig kjedelig"
"R&C blir sikkert kåret til det verste spillet som fins"
"Jeg vil se Ratchet og clank brenne i helvete"
Alt dette får jeg høre om et spill jeg har spilt siden jeg var syv år gammel. Og nå er jeg 14 år gammel like girra etter å suse gjennom galakser ødelegge planene til doktor Nefarius, skjytte i stykker finder, hammre løs med skiftenøkkelen,
høre den digre dummingen med navn quark ta æren for noe han ikke har gjort. Det og masse mer sammen med favoritt lombaxen vår. Og selfølgelig den smarteste roboten som finnes clank.

Men hvorfor våre så negativ? kanskje fordi de er så umodne eller at noen mennesker er født negativet, et annet problem er at de alltid sammenlingner Ratchet and clank med
Jak and dexter ,skrytter alltid av hvor bra Jak and dexter er mens Ratchet and clank sitter ved en stubbe og får slengt dritt om hvor dårlig spillet er.

Dette er bare tull. Jak and dexter har ting som gjør spillet unikt mens R&C har andre kvaliteter som gjør dem unike.

Så hvorfor hakke sånn på spill man ikke liker?
kan man ikke bare si ting på en finere måte en å såre folks følelser. Nå må dere ikke mistforstå meg folk kan få like hva de vill, men vår ikke så negativet. Si ting på en positiv måte.

Hva mener dere, diskuter dette nedenfår.

PS: Dette er min første blogg så jeg tar gjerne imott konstruktiv kritikk.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
En veldig bra førsteblogg.

Usaklig drittslenging er teit. Men konstruktiv kritikk av et spill derimot. Det blir noe annet. Begynte med R&C:ACIT som første spill i serien. Digger det, må nok prøve resten en dag. Håper på en HD-release på PS3 en dag
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Det værste er at de ikke har prøvd spillet en gang, true story!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Liker spesielt lite fanboys sier at for eksempel CoD gruser BF, uten å ha prøvd BF engang.
  • 0
Har aldri hørt noen snakke dritt om R&C før. I mitt nabolag blir man skutt på åpen gate i øyeblikket man disser R&C though, life in tha hood i gess.
  • 0
Der sa du noe Ash Ketchum, følte meg mye bedre takk.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Meget enig, dog jeg har en tendens til å snakke negativt om COD. Har selvfølgelig prøvd et par av spillene.

Situasjonen du nevner er litt som med meg som liker Sonic the Hedgehog serien, bare at all kritikken er på nettet.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Tror ikke jeg bruker å snakke dritt om spill...sånn foruten når jeg plages med det spillet jeg holder på med.. Da er det det værste piss-spillet som finnes...men jeg må jo liksom spille det for det da..

Nevøen min derimot...der er det CoD eller så er man idiot osv... Jeje, hva vet han?? Jeg sier bare, ooookei, jeg skal prøve CoD, hvis du prøver Zelda...da blir han stille....thihi..

ps: bra førsteblogg..
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Minecraft er faktisk et veldig populært spill på skolen min, og jeg har ved flere anledninger følt meg utenfor fordi jeg IKKE sitter inne å svetter Minecraft på fritida :p
Yes
  • 0
Veldig bra førsteblogg FuzzyFarm

Et spill er unikt uansett om det er en stor eller liten tittel. Selv er jeg veldig åpen til spill og det gjør at jeg også liker veldig mange spill og sjagere
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Veldig bra førsteblogg
Er fan av R&C - serien selv, og skjønner godt hva du mener med negative kommentarer
  • 0
RATCHET AND CLANK er jo kult
og det sier en som er 34 år.
De som gjør narr av det spillet vet ikke hva de snakker om
Eller kanskje de er en smule sjalu.
.
Dog jeg liker bedre de engelske stemmeskuespillerne enn de Norske.
Men det er en annen diskusjon.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!