Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er en uke igjen til julaften, og man begynner å merke stresset. Ikke på meg selv, men på alle de som suser rundt i byen, fra butikk til butikk. "Hva ønsker du deg til jul?" blir spurt tyve ganger om dagen fra venner, familie og perifere bekjentskap som bare prøver å føre en samtale fordi du uheldigvis dyttet borti ham med hengerfestet utenfor bensinstasjonen. Aah julefreden...

Men hvordan finner man den egentlige julefreden? Den som skal bringe ro i sinnet og fred, om ikke i verden, i landet? For meg er det ihvertfall ikke å stresse inn i en butikk, for så å tyngre lastet fly til den neste. Det er ikke å bake syv slag, jeg liker best bare to av dem uansett. Smultringer og Havreflarn! Det er å sitte i sofaen og lese julehefter mens man tygger på en marsipangris, siden man jukset litt når grøten ble delt ut. Eller den gode varme følelsen hjemmelaget gløgg, der alkoholen ikke fikk kokt seg heeelt ut, gir meg på de kalde kveldene.

Så mens jeg sitter der og koser meg, med The Julekalender på DVD, varm drikke og mandler. Kommer min søster inn og lurer på om jeg har tenkt på julegaver enda. Nei jeg har ikke tid til julestress, det kommer som det kommer. Det er jo tross alt en hel uke igjen til jul.
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Julestresset er et ukjent fenomen for meg, håper jeg aldri får opplevd det.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Kjenner meg igjen. Er heller ikke fan av stress og materielle forventninger knyttet til juletiden. Meen forventingene innfris, men jeg unngår som regel stressaspektet.

Godt skrevet. Fin lengde!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Kjenner meg igjen!
Men er ferdig med julegavene heldigvis.
God blogg!
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Hehe - så sant så sant, men hos meg er nå en liten smule panikk, spesielt med tanke på at svigers kommer på julaften, er ikke helt ferdig med julegavene og har ikke fått vasket og ryddet alt som skal, så jeg er nok den du kan kalle for stresset ja

Takk for nok en god blogg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Får vel begynne med julegavene på onsdag. Burde være nok av tid da :3

Blir nok stress med jobb 23.,24. og 25. desember uansett. Hvorfor legge til mer?
Never rub another mans rhubarb
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!