Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

DR PEACE PRESENTERER: ÅRETS SPILL 2011
(DEL 1)



The doctor is in! 2011 er nesten omme, og for et spillår det har vært! Om du liker rollespill, action, puzzle, plattform eller racing, 2011 har tilbydt tonnevis i enhver sjanger til å holde alle i godt humør. Hvis 2012 blir bare blir halvparten så bra som 2011 kan vi alle se fram til et fantastisk spillår. Jeg tar kun med titler jeg har spilt, så hvis du føler det er en tittel jeg har glemt, så si ifra i kommentarene. Og bare for å ha nevnt det, har jeg valgt å ikke la re-releaser vinne noen kategorier rett og slett fordi jeg de føler de hadde dominert hele konkuransen, spesielt med tanke på at noen av tidenes beste spill har blitt re-releaset i år. Derfor nevner jeg kun de i èn kategori, men vit at alle tre er blant tidenes beste spill og er alle verdt å få seg. Og som vanlig, gi gjerne konstruktiv kritikk hvis det er noe dere føler jeg burde bedre! Nå, la oss begynne!


Årets Helt:

3. Nathan Drake
(Uncharted 3: Drake's Deception)
Nathan er Indiana Jones tatt form (i spill). Han er en sjarmerende kjekkas som alltid har en kjapp replikk å komme med, og vet i tillegg hvordan man skal sparke litt genuin rompe. Nathan er alltid ute etter nye eventyr, og vet alltid hvordan han skal tiltrekke seg alskens skurker til å komme i veien. Nathan er på mange måter kulere enn Indiana Jones noen gang vil være, for til forskjell fra Indiana er han ikke ute etter skatter bare for å gi dem til et museum, han vil ha dem for å bli rik, og det er noe jeg tror vi alle kan identifisere oss med. Nathan er den helten som virkelig har alt, som vi alle skulle ønske vi kunne være innerst inne.

2. Stocke (Radiant Historia)
Her en en helt jeg tipper ingen av dere har hørt om. Vel, det er synd, for Stocke er en av de mest velskrevne karakterene jeg sett innen rollespill. La oss se litt på noen av karaktertrekkene hans.
1. Han er edel, og hjelper alltid de i nød.
2. Han setter vennene sine over alt annet.
3. Han er villig til å ofre seg selv for en større sak.
4. Han har ingen sosiale antenner når det kommer til flørting.
Ingen av disse trekkene er spesielt originale når det kommer til rollespill, så hva er det som gjør Stocke til en såpass velskrevet karakter? Det er hvordan spillet får Stocke til å føles som en ekte person. Den svært velskrevne dialogen, og hvordan Stocke faktisk kommer fram til at verden er et sted han er villig til å kjempe for gjør at hans valg føles naturlige, istedenfor tvungne. Du føler alltid at Stocke er en person som gjør disse valgene fordi det er hans valg, ikke fordi det er slik en helt burde være. Og i tillegg er Stocke en skikkelig badass, som alltid har en viss ro ved seg selv. Stocke er på mange måter en JRPG versjon av Batman, det vil si en helt som følger så mange stereotyper, men som allikevel føles så velskrevet og personlig at det er umulig å ikke elske fyren.

1. Batman (Batman: Arkham City)
Hvem andre enn Batman? Batman er ikke bare tidenes kuleste superhelt, takket være Rocksteady Studios er nå også en av tidenes kuleste spillhelter! Han er milliardær playboy om dagen, men om natten blir han mørkets ridder og møter horder av kriminelle med bare nevene. Og til forskjell fra posører som Thor og Superman, som ikke har et fnugg av talent, men som bare er gitt utrolige krefter uten å måtte jobbe et fnugg for dem, har Batman trent seg selv opp til å bli en av verdens mest dyktige i nærkamp, og møter alskens fiender med brask og bram, uten noen gang å klage. Og det beste av alt? Batman dreper aldri sine fiender, uansett hvor avskyelige de måtte være! Det var mang en gang jeg tenkte "Wow, den fyren fortjener virkelig å dø", men Batman gjorde alltid det rette, og reddet skurken, fordi rett og slett er litt bedre enn oss andre. Og hele karakteren blir brakt til live av Kevin Conroy's fantastiske stemmeskuespill, som overbeviser i like stor grad som Christian Bale gjorde i The Dark Knight.


Årets Soundtrack:

1. The Legend of Zelda: Skyward Sword

Dette kom vel neppe som en overraskelse på mange av dere. Jeg mener, dette er det første Zelda-spillet der soundtracket er spilt inn av et live-orkester, og det merker man virkelig. Med det vil jeg ikke si musikken i tidligere Zelda-spill ikke har vært storslagen, snarere tvert imot, men jeg må si musikken i Skyward Sword er den mest majestetiske i serien så langt. Enten du vandrer rundt i Skyloft, bekjemper monstre tre ganger større enn deg, eller bare svever over skyene, Skyward Sword's fantastiske musikk setter alltid stemningen.


Årets Re-release:

3. ICO & Shadow of the Colossus - Classics HD

ICO og Shadow of the Colossus er begge to fantastiske eventyr som enhver gamer bør få med seg, spesielt sistnevnte. De som påstår spill ikke er en kunstform har åpenbart ikke prøvd noen av dem. Mens ICO lærer oss om de båndene vi knytter, og om hvordan ingen kan overleve på egen hånd, lærer Shadow of the Colossus oss om tap og hvor langt man er villig til å gå for å få tilbake den man elsker. ICO hadde flotte puzles som uten tvil er noe av det beste innen sjangeren, mens Shadow of the Colossus satset utelukkende på boss-kampene, som alle var svært gjennomførte og realistiske. Dersom du ikke har spilt disse spillne før vil jeg definitivt anbefale deg å gjøre det nå, spesielt med tanke på hvor sjeldne disse spillene er til Playstation 2.

2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
Jeg tviler på at noen av dere er overraskede over å se Ocarina of Time 3D på denne listen. Det burde dere ikke være heller, med tanke på at dette er en re-release de fleste burde ha fått med seg. Spillet tilbyr ikke mye nytt bortsett fra den finpussede grafikken og en "Boss-Rush Mode", men for alle som ikke eier dette spillet fra før er det definitivt tid for å skaffe seg det nå. Det er en grunn til at dette spillet omtales av mange som tidenes beste spill, nettopp fordi det er det. Vel, et av dem ihvertfall. Hyrule er fortsatt et fantastisk sted fylt med magi og mystikk, og takket være 3DS har t aldri sett bedre ut.

1. Tales of the Abyss 3DS
Ja, jeg mener Tales of the Abyss er bedre enn både ICO, Shadow of the Colossus, og til og med Ocarina of Time. Og før dere kommer med ti millioner hat kommentarer, bare vit at dere ikke kan uttale dere før dere faktisk har spilt det selv. Tales of the Abyss ble gitt ut på Playstation 2, men ble dessverre aldri gitt ut i Europa fordi Namco er noen idioter som tydeligvis hater Europa. Og nå, for første gang, har det blitt gitt ut i Europa, men på grunn av svært dårlig markedsføring, er det nesten ingen som har hørt om det. I tillegg virker det som 95% av alle anmeldere er idioter når det kommer til rollespill, og gir titler som Final Fantasy XXXXVII-2 høyeste score rett og slett fordi det er en tittel alle har hørt om, mens Tales of the Abyss ikke får noe kjærlighet og må nøye seg med usle 7/10 og 8/10. Heldigvid blir spillet i det minste annerkjent i Japan, og det store Japanske spillbaldet Famitsu kåret det til tidenes 44 beste spill noensinne. Personlig er det inne blant mine topp 10, men det er fint å se at spillet får litt annerkjennelse i det minste. Uansett, uten å gå inn den den svært dype og fantastisk velskrevne historien, vil jeg bare si at Tales of the Abyss har noe av det beste jeg har sett innen rollegallerier i et JRPG, og den svært velskrevne dialogen mellom karakterene vil virkelig hjelpe å holde humøret oppe når historien tar en mørk vending. Kampsystemet er også fantastisk, og er noe av det beste jeg har sett innen rollespill, og minner svært om kult-spillet Tales of Symphonia, som er i samme spillserie, selv om de to titlene er helt uahengige av hverandre. Musikken er majestitisk og nydelig, stemmeskuespillet er top-notch, og gameplayet er en fryd. Hva mer kan jeg si? Skaff deg dette spillet i dag!


Årets Boss:

3. Mr. Freeze
(Batman: Arkham City)
Mr. Freeze er en av de mange nykommerne til det storslåtte Arkham City, og i min mening er han den kuleste av dem alle. Mr. Freeze ble spilt av ingen ringere enn Arnlod Schwarzenegger i floppen Batman Forever, men i Arkham City føles han virkelig som en enda mer badass versjon av The Terminator, og takket være det fantastiske stemmeskuespillet til Maurice LaMarche blir hele karakteren brakt til live. Det som gjør Mr Freeze kulere enn de andre kriminelle i Arkham City er at han faktisk har et ganske godt motiv for det han gjør. Han vil tross alt bare redde den døende kona si, Nora. Aaaawww. Uansett, når Freeze's kone blir kidnappet av Jokeren blir han fortalt at dersom han vil se henne igjen må han kvitte seg med Batman. Med få alternativer angriper Freeze Batman, og ztarter det jeg anser som spillet's beste bosskamp. I likhet med Killer Croc fra Arkham Asylum er Mr Freeze alt for sterk til å ta ned med rå kraft. Du må bruke kløkt for å kunne beseire ham. Freeze vil konstant lete etter deg, og du må lære deg hvordan du kan bruke miljøet rundt deg for å beseire ham. Det som gjør kampen desto bedre etter min mening er hvordan Freeze lærer av sine feil. Det vil si at hvis du f.eks sniker deg innpå ham en gang vil han være mer på vakt og lar seg ikke lure av det samme trikset to ganger. Hvis du vet hva du gjør kan denne kampen være svært enkel, men for de som ikke har en anelse kan dette bli en av de mest utfordrende bossene i spillet.

2. Lord Ghirahim (The Legend of Zelda: Skyward Sword)
Da jeg først så Ghirahim kan jeg ikke si jeg likte hva jeg så. Hans feminine utseende og latterlige klesstil fikk meg til å begynne å tvile på Skyward Sword's kvalitet. Men sakte men sikkert begynte jeg å like den sjarmerende demonen, kanskje fordi han er riv ruskende gal. Hvilke andre skurker hvisker ømt inn i heltens øre at de skal sørge for å torture ham akkurat så mye at han ikke dør, før de stikker ut sin freaky 50 cm lange tunge og slikker vilt i lufta, med et perverst smil om munnen? Ghirahim dukker alltid opp når du minst trenger det, og lar deg gjerne leke med en av hans demoniske kjæledyr. Men når han bestemmer seg for å ta seg av deg personlig vet du at du er i trøbbel. Det som gjør Ghirahim til en såpass god boss er for det første det rivaleriet han skaper mellom han og Link, noe som gjør ethvert oppgjør med ham mye mer personlig enn å bare sloss mot et tilfeldig monster. Det andre er at til forskjell fra de fleste bossene du møter i Skyward Sword er Ghirahim en boss som tester ferdighetene dine mye mer. Regelen for en vanlig bosskamp er som oftest "bare hakk løs alt du kan", mens med Ghirahim gjelder det stikk motsatte. Her gjelder det å kalkulere ethvert slag du gir ham, og hver gang du treffer føles det som en liten seier. Og jo lenger inn i kampen du kommer, jo mer innbitt vil Ghirahim kjempe, så du vil aldri få muligheten til å slappe av. Og det siste oppgjøret med Ghirahim på slutten av spillet står ikke bare som spillets beste bosskamp, kan ikke beskrives som annet enn storslagent.

OBS: SPOILERS FOR PORTAL 2!!!
1. Wheatley (Portal 2)
Wheatley står for meg som tidenes mest sjarmerende sidekick, noensinne. Ja, han slår Midna, Luigi, Yoshi, Daxter, Clank, og Alyx Vance ned i støvlene med sin sjarmerende idioti og britiske sjarm, som er alt takket være det storslagne stemmeskuespillet til Stephen Merchant. Midtveis i Portal 2 gir du Wheatley kontroll over hele Aperture Science Enrichment Center, og det tar ham nøyaktig 98 sekunder å gå fra å være din beste venn til en stormannsgal robot som bestemmer seg for å drepe deg, og sender både deg og GLaDOS (som nå er en potet), ned en flere kilometer lang sjakt til ruinene av det første Aperture Science Enrichment Facility. Etter en svært lang og utfordrende reise når du omsider opp til det nåværende Aperture Science Enrichment Facility, som nå er gitt det nye navnet Wheatley Labratories. Når du omsider når Wheatley møter han deg med å si: "Well, well, well... Welcome, TO MY LAIR!", og starter det jeg anser som en av de beste bosskampene i spillhistorien. Wheatley har sett videoer av kampen din mot GLaDOS fra det originale Portal, og gjør dermed ikke samme feil som hun gjorde, noe som vekker en viss nostalgia. I tillegg er Wheatley's utallige forsøk på å få deg til å overgi deg svært morsomme, noe som fort gjør deg distrahert og lar ham treffe deg. Dessuten er de tre såkalte "Personality Cores" som du må feste til Wheatley hysteriske og gjør kampen desto bedre. Og det hele avsluttes med en av de mest eksplosive finalene jeg har sett i videospill. Wheatley er ikke bare årets definitivt beste bosskamp, han er en av de beste bosskampene noensinne.


Årets Overvurderte:

1. Minecraft
La gå, jeg ser noe av appelen i Minecraft, men allikevel. 10/10 Gamereactor? Nei, bare... Nei. For det første er grafikken så stygg at den ser ut som noe driti ut av en unge som har spist plastelina. I tillegg er den "friheten" som spillerne blir gitt ikke i nærheten av så endeløs som folk skal ha det til. Jeg ser forsovet sjarmen i konseptet, men å si dette er bedre enn Skyward Sword, Portal 2, Arkham City og Skyrim blir bare feil. Dette er et typisk eksempel på når et spill får alt for mye oppmerksomhet. Det var det samme med Angry Birds. Et spill absolutt alle spilte, og plutselig var dette "tidenes beste spill". Nei, dette er ikke tidenes beste spill. Det er ikke engang et spesielt bra spill. Det er et helt OK spill som plutselig er genialt bare fordi alle spiller det. Dersom du anser Minecraft som tidenes beste spill fortjener du ike å kalle deg selv en gamer.


Årets Undervurderte:

3. The Legend of Zelda: Skyward Sword
Skyward Sword er muligens ikke så undervurdert av kritikerne, men gamere har jommen blitt dummere med årene. Det virker som mesteparten av gamere i dag ikke har noen form for intelligens overhodet, og lever etter regelen "alt som ikke heter Call of Duty eler Halo suger", eller idiot faktoren som jeg gjerne kaller det. Dersom jeg må høre "LOL, Zelda er bare for drittunger daaaa! CoD FTW!! Trolololol!!" kommer jeg seriøst til å skyte meg selv. 90% av alle som spiller i dag virker som de kommer fra et sykehus for mentalt tilbakestående med tanke på hvor mye idioti de kommer med. Dersom du virkelig mener Zelda er for småunger og CoD er best, vennligst sleng deg selv utenfor nærmeste klippe. Takk.

2. Radiant Historia
I likhet med Zelda er ikke Radiant Historia så undervurdert av kritikerne, men heller oversett. Jeg kan ha mer forståelse for at folk ikke fikk seg Radiant Historia siden det aldri har blitt gitt ut i Europa, men nå er sjansen deres! Med tanke på at Nintendo DS og DS Lite er sonefrie (og enhver smart person eier heller de enn Dsi), anbefaler jeg alle å importere Radiant Historia så fort som mulig. Jeg kan garantere dere at dere ikke vil angre på det.

1. Shadows of the Damned
Spillets beste våpen heter "The Big Boner". Nuff said.


Årets "To-Watch":

5. Lollipop Chainsaw

Lollipop Chainsaw er den typen spill som bare ser ut til å funke. Alt med det ser bare ut til å funke. Jeg mener, hvordan kan et spill der oppleget går ut på å hogge hoder av zombier mens du spiller som en sexy cheerleader feile? Dessuten er spillet utviklet av Suda51, skaperen av No More Heroes og Shadows of the Damned, så der har du enda en grunn til hvorfor dette spillet er noe alle kan glede seg til.

4. Metal Gear Solid: Rising
Metal Gear Solid serien står som en av de beste spillseriene noensinne, og Rising ser ikke ut til å skuffe. Det er riktignok en smule skuffende å måtte spille som Raiden istedenfor Snake, men som Metal Gear Solid 4 beviste kan Raiden være like tøff som Snake når han går inn for det. Spillet vil ta sted mellom Metal Gear Solid 2 og 4, og vi kommer kanskje endelig til å bli vist i dybde hvordan Raiden ble forvandlet fra et menneske til cyborg.

3. Paper Mario 3DS
Paper Mario var et av de beste spillene til Nintendo 64. Paper Mario: The Thousand Year Door til Gamecube var om mulig enda bedre. Men til Super Paper Mario til Wii valgte Nintendo å gå i en litt annen retning, noe so viste seg å være skivebom. Heldigvis ser det ut som de nå har lært av sine feil, og i Paper Mario 3DS returner de til den gamle vinnende formelen. Vi har ikke blitt gitt mye info på spillet ennå, men det ser ut som Nintendo vet hva de driver med denne gangen, og det er bare å begynne å glede seg.

2. Bioshock Infinite
Trenger jeg virkelig å si noe? Bioshock Infinite ser ut til å ta de beste elementene fra både Bioshock 1 og 2, men legger samtidig til nok nytt materiale til at det ser helt unikt ut. Dessuten er settingen helt ny, og i Bioshock forlater vi Rapture til fordel for en helt ny by i skyene. En annen ting som gjør Bioshock Infinite til en spennende tittel er at denne gangen har du en partner, og hvordan spillet slutter avhenger av hvor godt forholdet mellom dere to er. Vi har ikke sett mye av gameplayet i spillet ennå, men så langt ser det ufattelig bra ut.

1. Tales of Graces F
Før halve Gamereactor får anfall, la meg gi fem gode grunner på hvorfor Tales of Graces F er nummer 1 på listen over spill vi kan glede oss til.
1: Det er utviklet av Tales Studio, spillskaperne som ga oss Tales of the Abyss, Tales of Symphonia, og Tales of Vesperia, alle blant de beste action-RPG'ene noensinne.
2: Grafikken i spillet ser fantastisk ut, og spillet ser virkelig ut som en anime i spillform.
3: Historien i spillet skal være den beste i serien så langt, såpass bra at den japanske fanskaren skal ha kalt det det beste spillet i Tales-serien så langt.
4: Det japanske spillmagasinet Famitsu ga spillet hele 37/40, dvs 92.5/100.
5: Som en hyllest til den storslåtte anime'en Code Geass kan du kle fire av karakterene dine som hovedpersonene fra serien, nemlig Lelouch, Suzaku, C.C og Kallen. Hva mer kan dere be om?


Årets Historie:

3. L.A Noire

Har du alltid hatt en hemmelig drøm om å leve som etterforsker på 40-tallet? Denne drømmen kommer i oppfyllelse i L.A Noire, der du spiller som etterforsker Cole Phelps som løser sak etter sak. Hvis du er en fan av Film Noire kan jeg ikke anbefale L.A Noire, som virkelig fanger tidsånden og yrket som etterforsker. Spillet i seg selv kunne bli litt monotont i lengden, men historien var det aldri noe i veien med. Gjennom spillet vil historien fylt av intriger og minneverdige karakterer holde deg gående.

2. The Legend of Zelda: Skyward Sword
Skyward Swords historie kan virke simplistisk for en uerfaren spiller, men for de som har spilt tidligere spill i serien kan vi se alskens referanser til karakterer og hendelser som ikke har skjedd ennå. Dessuten er historien ganske fengslende, med minneverdige karakterer som er mye dypere enn hva vi pleier å se i et Zelda-spill. Hvem kan vel Zelda's sjenerte smil, eller Ghirahim maniske latter? Skyward Sword gir oss en klassisk historie om godt mot ondt, og vet du hva? Det er mer enn nok.

1. Radiant Historia
Radiant Historia lar oss utforske et ganske interessant tema, hvis du kunne gjort noe annerledes, ville du gjrt det igjen? I Radiant Historia møte vi Stocke, som får muligheten til å gjøre dette. Noen endrer på historien, og det er opp til Stocke å sørge for at historien går sin sanne gang. F.eks, hvis en av vennene dine ble drept under et slag, kan du reise tilbake til slaget og sørge for at han overlever. Dette minner på mange måter om Chrono Trigger, men til forskjell fra Chrono Trigger foregår ikke dette over flere millioner år, men heller over et spesifikt år der du kan reise tilbake til viktige hendelser som ikke er en del av historiens sanne gang. Dette gjør plottet svært intrikat, og en liten hendelse på starten av spillet kan vise seg å være kjempeviktig senere. Dessuten består laget ditt blant annet av en storbrystet ninja og en dverg med alkoholproblemer, så det alene sikrer førsteplassen.


Reader's Choice:
3. ???
2. ???
1. ???
Skriv deres stemme i kommentarene og si hvem dere mener er årets spill! Følg med neste gang for å se resultatet!


Men det er ikke over ennå! En uke fra nå vil jeg gi ut neste del, der jeg avslører de topp 10 beste spillene i 2011, pluss deres eget årets spill basert på antall stemmer jeg får i kommentarene. Vi sees snart! Peace Out!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Og der spoilet du en del av Batman: Arkham City. Takk for den.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
1. Skyrim
2. Uncharted 3
3. Gears of War 3
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Digget slutten av Batman, hvor han sa han ville reddet han selv etter alt han hadde gjort!
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Når kommer resten av sisteboss-serien din? I have to now. Har personlig ikke prøvd nok til å uttale meg. Men av det jeg har spilt så er Dark Souls min GOTY.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
1. Uncharted 3: Drake's Deception
2. Batman: Arkham City
3. Portal 2

Dette var en lang, god, velskrevet blogg. Takk for en så fantastisk blogg om dine meninger og er enig med noen av dem. Gleder meg til del 2.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Komisk at du skriver spoiler for Portal 2 rett over selve bossfighten, slik at det blir umulig å ikke se hvem du slåss mot. Heh
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Samt at han spoiler Batman: Arkham City.
Du skulle kanskje lagt inn en spoiler som dekket teksten der. Samme ved de andre Bossfightene.

Har ikke prøvd veldig mange piller fra i år, og gidder derfor ikke legge inn noe liste.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Mine årets spill:
1. Skyward Sword/Skyrim - Ingen av disse kan stilles over det andre.
2. Dark Souls - Herlig vanskelighetsgrad, glatt kampsystem. Skiller seg ikke nevneverdig fra forgjengeren, men det er akkurat det jeg liker.
3. ??? - Har spart mange av spillene som kom ut i år til ønskelisten, så jeg får vel vente og se.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Vil takke alle for tilbakemeldinger, og gi beskjed om at neste Topp 30 Sistebosser er så godt som ferdig, men jeg venter til jeg er ferdig med dette før jeg gir den ut.

Og The Cookiemonster, vennligst slutt å bitche over Arkham City, jeg syntes ikke det en særlig viktig eller stor spoiler, så jeg gadd ikke legge til noe på den. Og Ghirahim er den første bossen i Skyward Sword, så det blir idiotisk å si at det er en stor spoiler at du slåss mot ham.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
1. Skyrim - enormt og altoppslukende. Hadde ikke pengene mine vært så lett tennelige, ville jeg nok ikke trengt å kjøpe noe nytt spill på årevis.
2. Batman: Arkham City - bedre enn Arkham Asylum, som var et av de beste spillene jeg noen sinne hadde spilt før dette. Det sier sitt.
3. Portal 2 - gjorde alt det Portal gjorde, bare med mer fokus på fortelling, eventyr og skuespill. Og det funket helveteskongebra.

Over til resten.

Jeg ble noe overrasket over at du valgte Batman som årets spillfigur nummer én, da han i forhold til mange andre spillfigurer jeg har blitt bedre kjent med i år, fremstår som ganske matt og trist. Ta f. eks. Wheatley, en robot som har personlighet lik den til min kjærestes gladnaive bestemor. Han viser følelser og enfoldighet på flott vis, noe som til tider får ham til å virke like frisk og levende som et menneske. Sammenlikner man ham med Batman, er nesten Batman roboten, og er ikke i nærheten av like interessant som mesterkujonen selv - Wheatly.

Jeg ble også overrasket over at du ikke tok med flere spill i kategorien for beste soundtrack. Både Portal 2 og Skyrim mener jeg kunne vist seg som gode konkurrenter her.

Årets re-release, her synes jeg du godt kunne plantet Halo: CE Anniversary inn på en fjerdeplass - minst!

Minecraft er kjedd, men ikke online med de rette vennene. Dog, jeg ser poenget ditt.

Årets historie: Du har virkelig ikke spilt Skyrim.
  • 0
En spennende og original liste, dog viser du deg som noe fordomsfull og arrogant når du sier sånt som: " I tillegg virker det som 95% av alle anmeldere er idioter når det kommer til rollespill, og gir titler som Final Fantasy XXXXVII-2 høyeste score rett og slett fordi det er en tittel alle har hørt om, mens Tales of the Abyss ikke får noe kjærlighet og må nøye seg med usle 7/10 og 8/10." og "Dersom du anser Minecraft som tidenes beste spill fortjener du ike å kalle deg selv en gamer."

Å si slikt blir bare tåpelig og er noe du bør holde deg for god for.
Just kill him with your awesome
  • 0
Jeg er mektig imponert over listen din og hvordan du forklarer den dr. peace

Mange av spillene på listen synes jeg er unike og har selv brukt mye tid på

Kongebra, rett og slett
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Holder faktisk på med Tales Of The Abyss nå, ganske underholdende, men savner voiced skits, og er heller ikke så begeistret for grafikken. Ser frem til lanseringen av Tales Of Graces F neste år.

Årets spill er jeg ikke helt sikker på, men om jeg må velge en, og det ikke er en remake, så sier jeg Xenoblade Chronicles, spillet tok meg med storm, det beste RPGet til Wii.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Veldig god liste. I år setter jeg Portal 2 høyest, blant annet på grunn av humoren og de herlige personlighetene. Miljøene var også mer varierte enn i eneren.

Skyward Sword må jeg absolutt få skaffet meg snart.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Minecraft 10/10...lol
Enig der
I started out with nothing, and I still have most of it
  • 0
1 Dark Souls
2 Skyrim
3 ...alt annet?

Har enda til gode å spille Skyward Sword.
Liker ikke Wii kontrollen i det hele tatt, så det er noe av det som holder meg fra å kjøpe det.
Samt at jeg har et tonn med halvferdige spill å komme igjennom.
Får se på nyåret, for jeg er rimelig nyskjerrig på hva de har fått til denne gangen.

Har spilt enormt med andre spill i år også, men de fleste ble utgitt før 2011, og av årests tittler som jeg faktisk har spilt, har det ikke vært så mange imponerende.
  • 0
Tusen takk for alle tilbakemeldinger, spesielt hyggelig å høre fra selveste Bernt Erik!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
1. Skyrim
2. Portal 2

En fin blogg som vanlig doktor . Ser godt poenget ditt angående Minecraft, men du undervurderer det. Det finnes tross alt en mellomting.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!