Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da er det avgjort! Jentene er bedre enn gutta på skolen. Faktisk er jentene bedre i alle fag utenom gym hvor guttene fortsatt regjerer. Dette kommer frem etter å ha sammenlignet alle grunnskolepoengene i en stor landsomfattende undersøkelse som SSB (Statistisk Sentralbyrå) har gjennomført.

Jentene fikk gjennomsnittlig 42,0 grunnskolepoeng, mens gutta fikk 37,9. Man skal ikke gå så mange årene tilbake der gutta faktisk var best på skolen. Den aller største forskjellen ligger i fagene norsk og matematikk og hvor jentene er bedre enn gutta.

Så spørsmålet er, bruker f.eks. gutta mer tid på spill og underholdning enn det jentene gjør slik at det til slutt går utover skolearbeidet? Eller tror du det ligger andre grunner til verks for denne forskjellen?

Tror ikke akkurat sexy antrekk sørger for at jentene er bedre enn gutta på skolen. Er nok andre grunner til det!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Går nok mye mer i spilling, film og sånt noe underholdning for oss gutta

Men det er fortsatt mange jenter som ikke er blant det beste, i våres klasse er guttene bedre enn jentene(a), men det kan jo skyldes at det bare er 1 jente i klassen...
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Vanskelig å si hva som er årsaken, men kan hende gutter er mer late, og gjør derfor mindre skolearbeid.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Det kan ha noe med å gjøre at skolen er dritkjedelig utenom gym...
  • 0
Prøver så godt jeg klarer, og får gode karakterer neste hele tiden, som f.eks. 6ern jeg hadde i Samf.fag i fjor. Snittet lå på 4.2.

Men det kan jo hende at vi gutter har spill, og er jo ikke mange jenter som spiller (noen gjør det heldigvis). Og gutter bruker kanskje mye tid på spilling, og den tiden bruker kanskje jenter på lekser og skole.
  • 0
Sjekk om prosentandelen mannlige lærere har gått opp i takt med jentenes karakterer... Ehemm...

Neida, men dette overrasker meg egentlig ikke. Men jeg vil heller vite hvor godt ungdom gjør det på skolen i forhold til andre land, for jeg sitter med følelsen av at norsk ungdom (7. klasse - VG2/3) er råtten og elendig. Lite kustus, ingen respekt, og totalt giddesløse.

Herregud, jeg har blitt en bitter gubbe!!
Ignore me!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jenter er mer strukturerte og har gjennomsnittlig mer selvdisiplin enn det gutter har når det kommer til skolearbeid. Og så smiler de så pent da.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Hadde 4,3 i snitt ifjor.
Ligger enda høyere enn det nå

Årsak: Vi gutter er for opptatt av å se på jentene som de perverse jævlene vi er
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Det var ikke sånn i klassen min i 10'ende. Men i alle andre klasser, yes sir
Fikk 4,7 i snitt (høyest av gamerne). De jentene som fikk dårligst her i Sandefjord var de som var mest opptatt med venner og aktiviteter + party whores men er ikke det average for begge skjønn?
Gamer mye jeg og, men tror jeg har overdrive på hukommelsen (husker mer enn andre), tror jeg må sjekke meg for autisme
Alt i alt, jeg har hørt om det før, og kan si meg enig i teorien/hypotesen
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Glad jeg ikke går på skole lenger da, så dette er heldigvis ikke min feil.

Men om de tar over gym så må noe endres!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Det med gym stemmer nok. I vår klasse er det 2 faste jenter som ALLTID er med i gymmen, resten (rundt 8-10stk) sitter og ser på, og LÆREREN TILLATER DET!
Safety first!
  • 0
Selv har jeg valgt å la det gå utover nattesøvnen. Jeg er sosial, fester, gamer, og gjør nødvendig lekse. I tilegg har jeg også en deltidsjobb. Men da blir det som oftest bare 4-6 timer søvn hver dag :L
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Vel, jeg må da få lov til å si at det var LANGT flere jenter enn gutter som strøk på eksamen hos oss da, såeh.. Kanskje vi gutter er gjevnt over gode, men jentene skyter til når det virkelig gjelder? Laidback fo'life!
  • 0
Hadde 5.3 i snitt forrige semester !
"Would you destroy Something perfect in order to make it beautiful?" - Gerard Way
  • 0
4.1 i snitt. Synes mange skoler gir urettferdig gode karakterer.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Har vel alltid vært slik
Å si at jenter er flinkere på skolen blir derimot litt feil, vil heller si at det er flere gutter som misliker skolearbeid enn jenter og det er denne gruppen som trekker ned resten av snittet.

Kast alle fjortistards som tror det er kult å ikke arbeide med skolearbeid ut av skolen, problem solved. Er nok mange oslokidz som trekker ned snittet også.
  • 0
Gutter kan være like flinke som jenter og omvent (det er bare i gym gutter er litt bedre).

Årsak: Spilling, TV, ute med venner osv.
Play chess and win. The intermediate
  • 0
Mye av grunnen til dette ligger jo i de biologiske forskjellene mellom gutter og jenter. Det ligger i vår natur å være mer fysisk aktive og at vi heller vil gjøre noe praktisk fremfor teoretisk. Bare se på førsteklassinger på barneskolen der forskjellene kommer frem på sitt sterkeste. Guttene løper rundt og herjer og leker og kan være ganske så rastløse når de sitter i timene, mens jenter, selv om de også løper rundt og leker, vil være mer rolige og konsentrere seg bedre.

Nå er det slik at vi kan lære oss bedre disiplin når det kommer til akkurat dette, men vil nok si at det er i vår natur å være mindre konsentrerte enn det jenter er. Det betyr ikke at jenter er smartere enn gutter, eller at gutter alltid er bedre i fysisk aktivitet. Selv er jeg en person som har mer glede av å lese en bok enn å holde på med noe fysisk. En annen grunn til at gutter scorer dårligere i snitt kan også være fordi vi som oftest ikke gjør lekser i fag vi ikke interesserer oss for. Selv hatet jeg matte, likte ikke naturfag, osv. så jeg overså de fagene og strøk nesten i begge. Norsk, historie, filosofi, samfunnsfag, og engelsk var fag jeg likte, særlig engelsk, så der var jeg godt over snittet.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Synes DoanDavid forklarer dette bra. Det er meningen at jenter skal være bedre enn oss på skolen av ganske enkle grunner: Spill, TV, osv.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Konklusjon:
Flere jenter enn gutter jukser på prøver.
  • 0
Tror de fleste gutter har en "Gi faen"-attitude når det kommer til lekser og lignende. Opplever det iallefall slikt i klassen min. Ikke at jeg er noe bedre.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Det er litt spessielt i min 10 klasse... Vi hadde 2 lærere som forskjellbehandlet oss...

Rart nok fikk jeg 6 på naturfag hos homse læreren
*MacGyver Theme*
  • 0
Ikke i klassen min...
"I left everything i own in one piece"
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Tror det samme som Joelspeanuts!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!