Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

5. Uncanny X-force the apocalypse solution
Rick Remender og Jerome Opeña har laget en fantastisk tegneserie med ekstremt gode illustrasjoner og gjennomført dialog. X-force (som er en black opsish undergruppe i the x-men) har fått i oppgave å drepe skurken Apocalypse, nå gjenfødt som et lite barn. Dette laget består av Wolverine, Archangel, Psylocke, Fantomex og Deadpool, men det er sistnevnte som stjeler showet med den hysterisk morsomme dialogen. The apocalypse solution er en svært voksen fortelling i både dialog og tegning. Den handler om moralske valg, ville du drept et uskyldig barn som kunne vokst opp til å bli et monster? Det er en fantastisk bra fortelling som ikke krever noe særlig bakgrunns kunnskap.

4. House of M
Skrevet av Brian Michael Bendis og fantastisk illustrert av Oliver Coipel. Da jeg spurte om hvor jeg skulle begynne i X-men universet, fikk jeg som svar House of M #1. Det kan diskuteres at house of m er en av de historiene som har hatt mest virking på X-men universet, hvis ikke hele Marvel. Magnetos datter, Scarlet Witch, er metalt syk. Hennes superevne er at hun kan endre virkeligheten. For å si det enkelt, hun er en ustabil A-bombe. Jeg skal ikke røpe historien, som er en av de mest fantastiske i Marvel, men de tre enkle ordene "No more mutants!" påvirket mesteparten av Marvel fortellingene som kom i ettertid. Les den!

3. Kick Ass
Filmen Kick Ass er ikke så overraskende basert på en tegneserie av Mark Millar. Dave Lizewski vil være en ekte superhelt og finner ut at han kan klare dette uten noen radioaktiv edderkopp. Dave får vann over hodet da han møter Big Daddy og Hit Girl som er på et oppdrag i å ta ned gangsteren John Genovese. Fantastisk skrevet med tønnevis av mørk humor. Kick Ass er tegnet på en unik måte, det er ingen svart farge. Det ser fantastisk ut og gjør den svært original. Likte du filmen, må du lese Kick Ass. Historien er mørkere og ganske annerledes da filmskaperen fikk ganske frie tøyler. PS: ekstremt blodig.

2. Boba Fett twin engines of destruction
Denne 32 sider lange tegneserien forteller akkurat hvorfor Boba Fett er så badass. Skrevet av Andy Mangels i 1997, handler den om dusør jegeren Jodo Kast som etterligner Fett for å få de mest eksklusive jobbene. Det er to ting gode gamle Fett bryr seg om, penger og rykte. Anonymt leier Fett, Jodo Kast til en jobb på en øde planet. Her skal han vise den mindreverdige dopplegangeren, hvorfor Fett er det mest fryktede navnet i galaksen. For de som vet hvem Dengar er, spiller han en vesentlig rolle i fortellingen, og en av dialogene mellom han og Fett gir meg alltid frysninger. "Those thing'll prob'ly never og away. No wonder you never show your face!" Fett snur seg"This is my face!"

1. Batman the killing joke
En av de beste Batman tegneseriene og hands down den beste Joker fortellingen. Skrevet av Alan More (watchmen, V for vendetta) i 1988. Dette er en av origin historiene til jokeren, og absolutt den beste. Den er preget av flashbacks fra Jokeren "sivile" tid. The Joker har unnsluppet Arkham igjen og har kidnappet Jim Gordon. Han skal bevise at én dårlig dag, kan gjøre enhver så gal som han. Perfekt dialog og fantastiske illustrasjoner. TKJ viser hvorfor The Joker er en av de feteste skurkene i tegneserie historie. Tim Burton har selv sagt at det er favoritt tegneserien hans og Heath Ledger baserte rollen sin på den. Du er ikke en ekte Batman fan om du ikke har lest The Killing joke.
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Watchmen! WATCHMEN!!!!!

WAAAAAAAAAAATCHMEEEEEEEEEEEEEEN!!!!


Oh og av disse du lister har jeg lest Kickass, pretty awesome!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Hvor er Watchmen?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
jeg har ikke lest hele watchmen og det er ikke en top 5 liste, men den e på min to do list
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Har lest, og eier Boba Fett Twin Engines of Destruction. Den er utrolig awesome. Og som NewAge sier, Watchmen! WATCHMEN!!!!!

WAAAAAAAAAAATCHMEEEEEEEEEEEEEEN!!!!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jeg likte den tredje plassen din
Har ikke hørt om noen av de, men leser faktisk Star Wars Galaxy of Fear
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
  • Ine
  • Ine
Av de du nevner har jeg kun lest TKJ, men jeg skal definitivt ta en titt på de andre etter at jeg har lest Watchmen, som står øverst på must-read-lista mi.
Riddle me this
  • 0
Jeg har The Killing Joke og elsket den
Har planer om å kjøpe House Of M fra amazon enten senere i år eller starten av neste år
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Da får jeg vel kjøpe min første Batman tegneserie...
The killing joke...liker tittelen
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Elsker tegneseriene du har nevnt her, må nesten legge til Batman: The Dark Knight Rises og Kick Ass 2 (:
A sense of humor is a major defense against minor troubles. -Mignon McLaughlin
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Kan man få kjøpt noen av disse over disken noen plasser i Norge, eller blir det mer lettvint hvis jeg bare sjekker opp på internet først?

God blogg fpsh0oter!
  • 0
takk
jeg har kjøpt alle på outland i Bergen, men hvis du ikke har en outland butikk i nærheten e d fult mulig å bestille
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Kan foressten anbefale www.amazon.co.uk .

Stort og da mener jeg stort utvalg av tegneserier og det er fra den nettbutikken jeg har kjøpt mest tegneserier i år. Og det du bestiller kommer nøyaktig på dagen det står at det skal komme eller 2-3 dager før hvis du er heldig
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Denne bloggen kom som et lykketreff for min del. Har siden Arkham City kom ut vurdert å kjøpe en Batman-tegneserie, og den du nevner her finner jeg til og med på Outland.
Tusen takk for gode tips. Tror jeg må sjekke ut nr. 2 og 3 også.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
batman year one skal også være bra, har ikke lest den selv, men har hørte veldi mye poitivt. Men TKJ er absolutt den beste joker storyen
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Watchmen, V for Vendetta og en lang serie med Batman historier. De ville jeg ha hatt med i en slik liste, men det er bare meg
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Mine to favoritter er Bone og the life and times of scrooge mc duck! Begge to anbefalast på det sterkaste!
  • 0
som sagt, jeg kan ikke utale meg 100% om watchmen siden jeg ikke har lest den, men tviler ikke på at den e bra, men d er ikke en top 5 liste. kommer sikkert til å skrive en til
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Som noenspillsuger sier, er Bone definitivt verdt å få med seg.
Noen andre som jeg kan anbefale er som følger:
-Fables
-Preacher
-100 bullets
-The boys
-Transmetro
-Ghasp
-Son of the gun(#1 born in the trash)
-Kill -Loot -Return.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!