LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      Hei jeg er en Java-programmerer som har skrevet en blogg om java. Jeg lurer på om det er en interesse for å lære Java-programmering her på GR, derfor har jeg skrevet denne innledningen til en blogg-serie som vill handle om Java-programmering.

      OBS!
      Denne bloggen ble skrevet av ZeroFool,
      Alle troll gå videre til neste blogg her vill dere bli ignorert!
      Alle skrivefeil blir som de er, teksten er slik da jeg skrev den og har intet ønske om å endre den, så lenge skrivefeilene ikke er missvisende/villedende.

      Java er ett av mange programmeringsspråk. Men hvorfor skulle jeg ville lære Java? Vel du kan så og si programmere hva som helst i Java. Spill, roboter, applikasjoner , og ikke minst fullverdige programmer. Kontosystemet på sparebank1.no er programmert delvis i Java.

      Noe som kjennetegner Java er at det er et objekt orientert programmeringsspråk. Det går forsåvidt også raskere å programmere i Java enn andre objekt-orienterte språk som C++, dette er grunnen til at det er anbefalt å lære java før C++. Siden disse språken er relativt like vill det heller ikke være noen stor overgang till C++, hvis du bestemmer deg for å senere lære deg det. Hva det innebærer at ett programmeringsspråk er objekt-orientert er at det lar seg gjøre å programmere kunstige objekter av virkelige objekter, det gir kanskje ikke så mye mening nå, men jeg lover at det vill gi mening når du har kommet dypere inn i Java. Dette er ihvertfall nyttig hvis du ønsker å begynne med å feks. programmere spill.

      Noe annet som er viktig å nevne angående Java, er at programmene blir kjørt i en virtuell maskin. De blir altså ikke kjørt direkte fra pcen din men i en programvare som etterligner maskinen din. Dette er fordi at programmene skal kunne kjøre på mange ulike datamaskiner uten tilpassing i kildekoden. I teorien vill et java program kunne kjøres på hvilken som helst datamaskin i verden, inkludert mobilen din, ipoden din, mikroen din, spillkonsollen din osv. bare du har intalert en Java virtuell maskin (JVM) på dem. Man kan altså lage et program også kjøre det på så og si hvilken som helst platform med en JVM på.

      Noe som gjør det relevant å lære seg java er Android, Googles telefon OS er relativt nytt og raskt voksende. Men det er likevell ikke like mange apper på android marked som på Apples App Store. I tilegg er mange av appene som er der av dårlig kvalitet. Noe som gir deg og meg en relativ god sjanse til å få en bit av kaka, hvis man har en god idé. Men da må vi også mestre android app utvikling som krever at vi kan programmere i Java.

      Interessert? Har du noe å legge til? Eller tar jeg grusomt feil et sted i teksten? Bidra gjerne med egen erfaringer.
      "Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO is the answer."
      • 0
      Har lurt om jeg skulle prøve å lære meg Java før, men jeg har aldri gjort det, men enda lurer jeg på om jeg skal.

      Meget god blogg! Gleder meg til den neste!
      • 0
      Har lyst til å bli spilldesigner, men spillprogrammerer kan jeg ikke tenke meg å bli!
      For det ser veldig mye vanskeligere ut enn designing.
      Men er vel lurt å kunne litt, hvis jeg en eller annen gang skal prøve å lage et indie spill alene ...
      • 0
      Frister ikke med å jobbe med spill, men som interesse betyr det mye
      Veldig god blogg ZeroFool, og kult bilde Hvor fant du det, random googling?
      Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
      • 0
      Om jeg kommer inn på det universitetet jeg ønsker lærer jeg meg Java det første året, og C++ det andre året, så blogger om slikt har jeg stor nytte av. Det eneste jeg kan programmere i er delvis C# og litt GML.
      "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
      • 0
      Kunne godt tenkt meg å bruke java egentlig! Koselig blogg
      Go ahead, make my day
      • 0
      Virker intressant, bare blogg i vei
      Jeg var her
      • 0
      hm takk for positiv tilbakemelding.

      Godt å høre det er interesse for dette. Skal prøve å være så tydelig som jeg kan når vi kommer inn i programmeringen. Det er i grunn ikke så vanskelig.

      Ja bildet er pretty much random, figuren er Java maskotten da.
      "Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO is the answer."
      • 0
      Blogg i vei! Dette er uten tvil intressant lesestoff, i hvertfall for meg som drømmer om å jobbe med programmering, gjerne vanlige programmer, men hadde ikke skadet om det var snakk om spill .

      Kan selv noe C++, men er dog ikke noe god. Kan om if statements og loops, men ikke noe mer enn det...
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
      • 0
      Kjør på! Er meget interessert i å lære meg mer Java. Dette kan virkelig bli en god bloggserie!
      Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
      • 0
      Dette blir stas ja! En klassekamerat har de siste dagene begynt å leke seg med java, og jeg syns det ser litt kult ut. Hadde vært artig å lært det samme.
      Let the voice of love take you higher
      • 0
      Genialt tiltak ZeroFool Håper det er mange som er interesserte her på Gamereactor

      Gleder meg til å se noe av det dere en gang i tiden programmerer

      Lykke til
      Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
      • 0
      bra blogg ,supeet at noen gjør sånt! kan programmere litt i programmet smallbasic men ingenting annet, hadde vært kjekt å lære java !
      Stå På!
      Spartans never die. They're just missing in action.
      • 0
      Bra blogg, har lyst til å være alt mulig mann i prosjektet mitt så designet er i boks må bare lære Java.
      • 0
      Har begynt med litt HTML (Som ikke er det samme, jeg vet) og C++. Ser litt på java også

      God blogg, fint å se så stor interesse før programering
      • 0
      Fin introduksjon til Java! Jeg har en kommentar - du sier: "Det går forsåvidt også raskere å programmere i Java enn andre objekt-orienterte språk som C++"

      Ja, Java er enklere å lære seg enn C++, om det var det du mente. Når man først kan det er det ikke sikkert man nødvendigvis er mere produktiv i Java, men på enkelte områder vil man nok være det.

      Det finnes derimot flere andre objektorienterte språk som gjør utvikleren generelt sett langt mere produktiv enn Java - jeg tenker f.eks. på språk som Ruby og Python.

      Ville bare nevne det. Lykke til med blogpostene og læringen. Programmering er kjempegøy!
      • 0
      Jakob L:
      Jeg begynte selv med litt HTML før jeg begynte med Java, og jeg fant det jeg lærte av HTML nyttig da jeg kom inn på Java. I tillegg kommer du til å få nytte av den kunnskapen hvis du skal utvikle Android apper, som benytter seg delvis av et språk som kalles XML(i tillegg til Java da). Dette språket har så og si samme struktur som HTML.



      Tomaroe:

      Skulle kansje ha satt gåsetegn("") ved ordet raskere, ja. Jeg skal ikke ikke motsi at det nok finnes raskere(mer produktive programmeringsspråk) enn Java. Ville bare fram til at Java er et relativt rask programmeringsspråk å programmere i.
      "Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO is the answer."
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!