LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      Hei jeg er en Java-programmerer som har skrevet en blogg om java. Jeg lurer på om det er en interesse for å lære Java-programmering her på GR, derfor har jeg skrevet denne innledningen til en blogg-serie som vill handle om Java-programmering.

      OBS!
      Denne bloggen ble skrevet av ZeroFool,
      Alle troll gå videre til neste blogg her vill dere bli ignorert!
      Alle skrivefeil blir som de er, teksten er slik da jeg skrev den og har intet ønske om å endre den, så lenge skrivefeilene ikke er missvisende/villedende.

      Java er ett av mange programmeringsspråk. Men hvorfor skulle jeg ville lære Java? Vel du kan så og si programmere hva som helst i Java. Spill, roboter, applikasjoner , og ikke minst fullverdige programmer. Kontosystemet på sparebank1.no er programmert delvis i Java.

      Noe som kjennetegner Java er at det er et objekt orientert programmeringsspråk. Det går forsåvidt også raskere å programmere i Java enn andre objekt-orienterte språk som C++, dette er grunnen til at det er anbefalt å lære java før C++. Siden disse språken er relativt like vill det heller ikke være noen stor overgang till C++, hvis du bestemmer deg for å senere lære deg det. Hva det innebærer at ett programmeringsspråk er objekt-orientert er at det lar seg gjøre å programmere kunstige objekter av virkelige objekter, det gir kanskje ikke så mye mening nå, men jeg lover at det vill gi mening når du har kommet dypere inn i Java. Dette er ihvertfall nyttig hvis du ønsker å begynne med å feks. programmere spill.